וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים להמשיך לחיות": בתי הקפה וחנויות האופנה חזרו לשגרה הפריזאית

אירה אימרגליק, שליחת וואלה! NEWS לפריז

21.4.2017 / 19:25

המוני התיירים והמקומיים שבו לפקוד את השדרות המפורסמות בלב הבירה הצרפתית והשכיחו את הפיגוע של דאעש, שבו נורה למוות שוטר ושניים נפצעו. "אין מה לעשות, אני אמנם חוששת אבל אי אפשר להשבית את העיר", אומרת סופי תושבת המקום

רויטרס

יום למחרת הפיגוע בשדרות המפורסמות של פריז חזרו היום (שישי) המוני התיירים והצרפתים לשאנז אליזה. מזג האוויר השמשי גבר על החששות, ורבים חזרו לשגרת הקניות והבילוי באחד היעדים הפופולריים ביותר בבירת צרפת. "אין מה לעשות, אני אמנם חוששת יותר ומסתכלת לצדדים, אבל אי אפשר להשבית עיר שלמה וחייבים להמשיך לחיות", אומרת סופי, תושבת העיר.

פרט לכמה חנויות באזור הירי, ובהם הרשת "מרקס אנד ספנסר", העסקים פועלים כרגיל. ההמונים עוברים ובאים בשעריהם כבשגרה, ובתי הקפה עמוסים לעייפה בתיירים ובמקומיים. האבטחה תוגברה בכניסה לרשתות בינלאומיות, כמו זארה ו-H&M, והמאבטחים בודקים את תיקי הלקוחות.

לקריאה נוספת:
היריות שנשמעו ברחבי צרפת: הפיגוע של דאעש טורף את הקלפים במרוץ לנשיאות
הפיגוע בפריז: "המחבל נעצר לפני חודשיים כשאיים על שוטרים - ושוחרר"

שדרות שאנז אליזה בפריז בבוקר לאחר הפיגוע, 21 באפריל 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
בתי הקפה עמוסים לעייפה. תיירים ומקומיים בשאנז אליזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

"זה נורא מה שקורה כאן ובעולם כולו", מספר צ'רלס, תושב פריז. הוא מספר כי המדינה פועלת בשאננות. "זו מלחמה, אבל הרשויות לא מתייחסות לזה כמלחמה. אין אבטחה. כיום באירופה, כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה ולהרוג את מי שהוא רוצה".

מנגד, יש מי שסבור שצרפת כבר המשיכה הלאה. "אני לא מאמין שהאירוע ישפיע באופן משמעותי על הבחירות", אומר אטיין, תושב פריז. "רוב האזרחים מבוצרים בעמדותיהם. אם כן, זה יטה את הכף לכיוונה של לה פן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שדרות שאנז אליזה בפריז בבוקר לאחר הפיגוע, 21 באפריל 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
"זה נורא מה שהולך כאן". עוברים ושבים ברחובות פריז, היום/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

שני גורמים רשמיים בצרפת מסרו היום לסוכנות הידיעות אי-פי כי המחבל שביצע את הפיגוע נעצר לפני חודשיים אחרי שאיים על שוטרים, אולם שוחרר. התביעה בפריז אישרה כי אימתה את זהותו של המחבל, שחוסל אחרי שהרג שוטר ופצע שניים נוספים, דרך מסמכים שנמצאו ברכבו, אך לא פירטה מעבר לכך.

חשוד נוסף במעורבות בפיגוע הסגיר את עצמו בשעות הבוקר לידי משטרת אנטוורפן בבלגיה. לפי העיתון "לה פריזיאן", הוא נידון ל-15 שנה בגין שלושה ניסיונות רצח, ובהם של שוטר, ועונשו הומתק בחמש שנים. לפי דיווח ברשת BFMTV, לפני הירי כתב באפליקציית המסרים "טלגרם" כי הוא רוצה להרוג שוטרים.

שדרות שאנז אליזה בפריז בבוקר לאחר הפיגוע, 21 באפריל 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
לא כל החנויות חזרו לשגרה. "מרקס אנד ספנסר" בשאנז אליזה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

"זה יכול היה להיות הסוף שלי", סיפר עובד מטבח במסעדה באזור לרויטרס. לדבריו, הוא הסתתר בין רכבים משטרתיים אחרי ששמע שש יריות.

דניס, בעל מסעדה הסמוכה לאזור הפיגוע, אמר לערוץ הטלוויזיה פראנס 24 כי היה חשש שיש בני ערובה במקום. "הם פחדו", סיפר. "אף אחד לא ידע מה לעשות או מתי הכול ייגמר. היו גם כאלה שבכו".

עד ראייה נוסף תיאר את הבהלה במקום. "הלכנו לכיוון המכונית ופתאום שמענו יריות, נוצרה פאניקה בכל האזור", אמר בשיחה עם ה-BBC. "כולם התחילו פשוט לרוץ לאורך השאנז אליזה. לא עצרתי לחשוב מה קרה, פשוט רצתי כמו כולם. הסתתרתי מאחורי מה שמצאתי לידי. לא היה זמן לעשות כלום – פשוט לברוח". עד ראייה אחר אמר כי אחד המחבלים הגיח למקום במכונית אאודי.

אינס, עדה נוספת לפיגוע הירי, אמרה כי ראתה את רגע הפגיעה באחד השוטרים. "שמעתי יריות, ואז ראיתי אדם נופל אל הקרקע", סיפרה לתחנת הטלוויזיה הצרפתית BFM. דקות ספורות לאחר מכן, סיפרה, הגיעו כוחות משטרה גדולים לאזור ופינו את כל האזרחים מהמקום.

שוטר נורה למוות בשאנז אליזה בפריז 20 באפריל 2017. רויטרס
"אנשים ברחו ובכו". זירת הירי בשאנז אליזה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully