וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים פרסמו תיעוד שבו חיילים מצרים הורגים אזרחים בסיני

21.4.2017 / 13:54

ערוץ המזוהה עם התנועה המתנגדת לשלטונו של א-סיסי פרסם קטע וידאו שבו נראים חיילים יורים למוות בעצורים בחצי האי, ואלו הוצגו בהמשך על ידי הצבא כטרוריסטים. אתר המזוהה עם המשטר טוען שהסרטון מזויף

ערוץ טלוויזיה המזוהה עם "האחים המוסלמים" במצרים פרסם אתמול (חמישי) סרטון שבו מתועדים חיילים מצרים מוציאים להורג עצורים בחצי האי סיני, ומביימים זאת כהיתקלות עם פעילי טרור. לפי ערוץ מכמלין, הסרטון צולם בדצמבר האחרון, והוא נחשף ביום שבו ביקר שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס בקהיר במטרה לשפר את שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות.

אתר החדשות הפרו-ממשלתי אל-יום א-סאבע אמר כי מדובר בסרטון מזויף, שנערך על ידי "האחים המוסלמים" המוגדרים ארגון טרור במצרים. עוד נטען כי למצולמים שם אין מבטא מצרי. הצבא טרם התייחס לטענות.

צבא מצרים מנהל מלחמה עקובה מדם בארגוני טרור בחצי האי, ובראשם שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש). אלו הגבירו את פעילותם מאז עלה לשלטון עבד אל-פתאח א-סיסי במקום איש "האחים המוסלמים" מוחמד מורסי ביולי 2013. בעקבות זאת, נקט השלטון יד קשה נגד התנועה ותומכיה, כמו גם נגד מבקריו. ארגוני זכויות אדם טוענים כי א-סיסי מנצל את המצב כדי לדכא את האופוזיציה ולאסור אלפי פעילים פוליטיים.

לקריאה נוספת בנושא
מעבר טאבה נפתח למעבר ישראלים לסיני: "האיום נותר חמור ומידי"
אחרי שורת הפיגועים: מצרים טוענת כי חיסלה בכירי דאעש בסיני

חייל של צבא מצרים יורה באזרח בחצי האי סיני, דצמבר 2016. רשת מכמלין, צילום מסך
לפי הצבא, הם היו טרוריסטים. חייל יורה באזרח/צילום מסך, רשת מכמלין

בקטע הווידאו, שנמשך כשלוש דקות, מתועדת פשיטה שפרטיה פורסמו בעמוד הפייסבוק של צבא מצרים ב-6 בדצמבר. לפוסט צורפו תמונות של שלוש גופות מתבוססות בדם כשאקדחים מונחים לצדם. לפי הודעת הצבא, הם נהרגו בפעולה בבסיס טרור ובמחסן חומרי נפץ.

בתיעוד לא נראים חילופי אש, אלא חיילים מדברים בסמוך לכלי רכב צבאי בשטח מדברי, שבו פזורות גופות. החיילים מתועדים מוציאים להורג שלושה אנשים, כשבמקרה אחד מהם ירה בראשו של אדם שהיה שרוע על הקרקע.

במקרה אחר, חיילים ליוו אדם שעיניו מכוסות לשטח הפתוח, הורידו אותו על ברכיו ואז ירו כמה פעמים בראש ובחלק גופו העליון. בשלב מסוים בסרטון, אדם שלא נראה במצלמה אומר לחייל לירות בשבויים בכל חלקי גופם. "לא רק בראש, לא רק בראש", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully