וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים זועמים: משרד החינוך דחה את חופשת ל"ג בעומר

21.4.2017 / 12:18

בהתראה של כשלושה שבועות בלבד, פורסמה הודעה ולפיה חופשת החג תידחה מיום ראשון 14 במאי ליום שני למחרת. לפי משרד החינוך, ההחלטה התקבלה בעקבות צרכי התלמידים ופניית הרבנות הראשית. יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים: "אין סיבה להזיז את החופשה בהתראה כזו ללא דיון"

ל"ג בעומר בחוף הסטודנטים, חיפה. מאי 2016. ערן גילווארג
"אין סיבה להזיז בהפרש של שבועיים". מדורת ל"ג בעומר בחיפה, 2016/ערן גילווארג

משרד החינוך פרסם הבוקר (שישי) כי חופשת ל"ג בעומר תדחה ביום – מיום ראשון 14 במאי ליום שני למחרת. לפי הודעת המשרד, ההחלטה התקבלה כמענה לצרכים השונים של התלמידים, ובעקבות פניית הרבנות הראשית לישראל בעניין. "המשרד יבצע את ההתאמות הנדרשות לצורכי המוסדות בימים הקרובים", נמסר.

עוד ציינו כי בבסיס ההחלטה עמד לנגד המשרד הצורך לתת מענה לכ-750 אלף תלמידים במערכת החינוך שלא יוכלו לחגוג את ל"ג בעומר באופן ראוי בשל ציון החג ביום שבת. "מערכת ציבורית מחוייבת לראות את הצרכים של כל תלמידיה", נמסר. "לצד זאת, המשרד גם התייחס לפניות אשר הגיעו מצד הרבנות הראשית לישראל".

פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, הביע התנגדות נחרצת למהלך. "עודכנו על הכוונה להזיז את חופשת ל"ג בעומר על ידי שר החינוך אמש. ל"ג בעומר לא אמור בכלל להיות יום חופש, ואם כבר נקבע - אין סיבה בעולם להזיז שבועיים מראש. זה רק מוכיח את הזילות בתכנון ימי החופש במערכת החינוך".

לדבריו, להחלטה השפעות משמעותיות החורגות ממערכת החינוך. "ההורים העובדים עושים תכניות בהתייחס לימים שנקבעו בתחילת השנה: משמרות בעבודה, חופשות וכדומה. אין סיבה שמשרד החינוך יזיז את ימי החופשה של המשק הישראלי בלי לקיים על כך דיון במקומות המושפעים מכך.
לא רק מערכת החינוך, אלא המשק הישראלי כולו".

מארגון "חדר מחנכים" נמסר בתגובה: "בנט ממשיך להיות מנותק מ-173 אלף עובדי ההוראה בישראל. דחיית חופשת ל"ג בעומר ליום שני בהתראה כה קצרה מהווה פגיעה כלכלית בעובדי הוראה רבים שהזמינו חופשות בארץ ובחו"ל, ועכשיו נדרשים לשלם דמי ביטול בעקבות השינוי. הסתדרות וארגון המורים נכשלו בהגנה ובייצוג עובדי ההוראה כאשר אפשרו את הדחייה ללא הסדרה מלאה של העניין. אנו דורשים לאפשר לכל עובד לבחור את יום החופשה של ל"ג בעומר, ראשון או שני, לבחירתו, ולבטל את ההנחיה על איסור יציאה לחו"ל במהלך שנת הלימודים".

לקריאה נוספת:
שר ההגנה האמריקני נפגש עם ליברמן: "יש לאסד עוד נשק כימי"
מעבר טאבה נפתח למעבר ישראלים לסיני: "האיום נותר חמור ומידי"
"סמרטוט גזעני": פעיל חברתי תקף בצעקות את השרה רגב. צפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully