וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריות שנשמעו ברחבי צרפת: הפיגוע של דאעש טורף את הקלפים במרוץ לנשיאות

21.4.2017 / 13:00

כמו במותחן בלשי, גם בפיגוע בלב פריז צריך לחפש את המרוויח העיקרי. הנהנים המיידיים הם מועמדת הימין הקיצוני לה פן והשמרן פרנסואה פיון, כמו גם דאעש. יומיים לפני פתיחת הקלפיות במרוץ הצמוד אי-פעם, ייתכן כי היריות בשאנז אליזה יקבעו את הכיוון שאליו הולכת צרפת

רויטרס

מי מרוויח. או בלטינית: Cui bono. זו השאלה ששואל את עצמו חוקר משטרה במציאות, או בלש פרטי בספרות, עת הם עומדים בפני תעלומת רצח. התשובה תוביל פעמים רבות לזהות הרוצח.

נכון, אין שום תעלומה לגבי השאלה מי ביצע את הרצח אמש (חמישי) בשדרות המפורסמות בעולם. ואולם לפיגוע בפריז, שבוצע שלושה ימים לפני הבחירות לנשיאות צרפת, יש אולי כמה מרוויחים. באופן פרדוקסלי, הם עומדים משני צדי המתרס: מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן והמתמודד השמרן פרנסואה פיון, ומנגד "המדינה האסלאמית" (דאעש).

הפיגוע התבצע בעת שבטלוויזיה התקיים העימות האחרון בין 11 המועמדים. כולם היו ממלכתיים כראוי, איש מהם לא רקד על הדם. לא באופן ישיר, בכל מקרה. וגם אין בכך שום צורך: אין אדם בצרפת שאינו יודע בשלב זה מהן עמדותיהם של לה פן או פיון בנוגע לביטחון לאומי, הגירה והיחס לקהילה המוסלמית.

פיגוע בלב פריז - כותרות נוספות:
פיגוע בשאנז אליזה: שוטר נהרג ושניים נפצעו; דאעש קיבל אחריות
הפיגוע בפריז: המחבל נאסר בגין ניסיון רצח שוטר - ושוחרר מוקדם

11 המועמדים לנשיאות צרפת בעימות טלוויזיוני לפני הסיבוב הראשון בבחירות, אפריל 2017. רויטרס
איש לא רקד על הדם. המועמדים בעימות שנערך במקביל לפיגוע, אתמול/רויטרס

אם נקבל את התזה הסבירה כי עיתוי הפיגוע קשור לבחירות, אז התשובה לשאלה אם הטרור המוסלמי הגלובלי בכלל, ודאעש בפרט, רוצה את לה פן בשלטון, היא כמובן. מטרת הג'יהאד וזו של הארגון היא בין היתר להראות את חולשת המערב, להדגיש את חלוקת העולם בין דת האמת לכל השאר ולהציג קריסת המתחרה האידיאולוגי - הליברליזם. אם לה פן, שמתחייבת להיאבק באסלאם ובהגירה, תעלה לשלטון ובכך יידחפו עוד מאמינים לזרועות הג'יהאד – מה טוב.

הפיגוע גם המחיש כי למרות שחליפות דאעש מצטמקת וראשי הארגון מחוסלים – עדיין יש לו מספיק תומכים. מספיק טרוריסטים הולכים שבי אחרי הארגון הקיצוני כדי להוות איום על המערב לעוד שנים רבות, אם לא דורות.

התגובה האינסטינקטיבית לפיגוע היא ההבנה כי זהו, לה פן נשיאה. אלא שזה כלל לא בטוח. ראשית, בשלב זה המצביעים כבר החליטו ברובם במי יתמכו בקלפי. הצרפתים, יותר מכל מדינה אחרת באירופה, חיים בצל הטרור: עם פיגועים המוניים, התרעות ביטחוניות ומצב חירום מתמשך. לא בטוח שפיגוע אחד, אמנם בלב הבירה ועוד כזה המכוון נגד שוטרים, ישנה את המצב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא צרפת פרנסואה הולנד בישיבת חירום עם שריו לאחר הפיגוע בשאנז אליזה בפריז, אפריל 2017. רויטרס
איום על המערב לעוד שנים רבות. ישיבת הקבינט של ממשלת צרפת בארמון האליזה, היום/רויטרס

הפרדוקס הגדול הוא שייתכן בהחלט כי הפיגוע קבע את זהות הנשיא הבא – אבל לא לה פן, אלא פיון. ההיגיון הוא כזה: לה פן אכן עולה לסיבוב השני, אבל המצביעים נודדים בסיבוב הראשון ממקרון - איש המרכז המכריז על רצונו בשילוב הקהילה המוסלמית - אל פיון, איש המפלגה השמרנית, בזכות ההגירה. ובסיבוב השני, פיון, מחוזק בקולות המרכז, מנצח את לה פן. הפיגוע הזה אולי הוציא סופית את ז'אק לוק מלנשון, איש השמאל הקיצוני מהתמונה, והשאיר בה את שלושת המובילים.

יומיים לפני פתיחת הקלפיות, במרוץ הצמוד ביותר והפתוח ביותר אי-פעם לנשיאות צרפת, מתרחש אירוע צפוי, שיכול לשנות את זהות העולים לסיבוב השני ולטרוף את הקלפים. שורפי קרים, צרפתי שכבר ירה בשוטרים ונידון ל-15 שנות מאסר בגין ניסיונות רצח, הודיע ברשתות החברתיות שהוא הולך לעשות פיגוע. הוא המחיש לעולם את חולשת צרפת כיום. השאלה היא למי, אם בכלל, סייע בבחירות שיקבעו את זהותה של צרפת.

פיגוע בשדרות שאנז אליזה בפריז, אפריל 2017. רויטרס
כוחות ביטחון צרפתיים בשאנז אליזה, בבוקר שאחרי הפיגוע/רויטרס
פיגוע בשדרות שאנז אליזה בפריז, אפריל 2017. רויטרס
הבוקר שאחרי. זירת הירי בפריז/רויטרס
שדרות שאנז אליזה בפריז בבוקר לאחר הפיגוע, 21 באפריל 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
חוזרים לשגרה. תיירים בשאנז אליזה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק
שני מועמדים לנשיאות צרפת, מרין לה פן ופרנסואה פיון, בעימות טלוויזיוני לפני הסיבוב הראשון בבחירות, אפריל 2017. רויטרס
פרדוקס המנצחים. פיון ולה פן בעימות, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully