וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארין לה פן: "ילדינו לא יכולים לחיות במדינה שלא מגנה על עצמה"

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת אמרה את הדברים במהלך עימות הבחירות האחרון, שנערך בשעה שבה בשאנז אליזה פתחו שני חמושים בירי נגד שוטרים. בתגובה לפיגוע, ביטלו לה פן ופרנסואה פיון, מועמד השמרנים, את כל אירועי הבחירות

צילום: טוויטר

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מרין לה פן, אמרה הלילה (שישי) עקב פיגוע הירי שאירע בפריז כי "אי אפשר לתת לילדים שלנו לחיות במדינה שלא מסוגלת להגן על עצמה". את הדברים אמרה לה פן במהלך העימות האחרון לקראת הבחירות, שיתקיימו בעוד יומיים, ואירע באותה עת שבו פתחו שני חשודים בירי בשאנז אליזה.

בפיגוע, שעליו קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית", נהרג שוטר ונפצעו שני שוטרים נוספים. אחד היורים חוסל בידי הכוח, וחשוד נוסף בירי נמלט ונערכים אחריו חיפושים. לה פן וכן המועמד השמרני לנשיאות פרנסואה פיון הודיעו כי יבטלו את כל אירועי הבחירות הקרובים עד להודעה חדשה בשל הפיגוע בלב הבירה.

לדבריו של פיון, כל הסימנים מצביעים על כך שהאירוע בצרפת הינו פיגוע טרור, על אף שטרם הוגדר כך באופן רשמי בידי הרשויות. גם נשיא המדינה המכהן, פרנסואה הולנד, אמר כי הוא "משוכנע שמניעי הירי קשורים בטרור", והודיע על כינוס חירום של הקבינט. הולנד, שאינו מתמודד לנשיאות בבחירות הקרובות, אמר במסיבת עיתונאים לאחר הירי כי "עלינו לשמור על ערנות מוגברת בשעה זו, במיוחד ביחס לבחירות".

מארין לה פן, המועמדת לנשיאות צרפת 2017 ממפלגת החזית הלאומית בעימות הטלוויזיוני, פריז. 4 באפריל 2017. רויטרס
כל אירוע טרור הגביר את התמיכה בה. לה פן/רויטרס
ירי בפריז. רויטרס
זירת הירי, הלילה/רויטרס

סיבוב הבחירות הראשון יערך ביום ראשון הקרוב, וב-7 במאי יערך הסבב השני שיעמת את שני המתמודדים המובילים. צרפת נמצאת במצב חירום מאז הפיגועים בנובמבר 2015. המצב הביטחוני הרעוע היה לאחת מסוגיות הבוערות בבחירות, וכל אירוע טרור הוביל לתמיכה גוברת בעמדות הקיצוניות של מועמדת הימין, לה פן.

משטרת פריז פרסמה בטוויטר הודעה ובה ביקשה מהציבור להימנע מהגעה לאזור הרובע השמיני והשאנז אליזה, שנסגרו לתנועה. כוחות משטרה נוספים הוזרמו לאזור בעקבות הירי, כמו גם מסוק משטרה שנראה בשמי האזור. נשיא צרפת פרנסואה הולנד ביקש לכנס את הקבינט לדיון חירום. כמו כן, דווח על פשיטה על בית המפגע.

מוקדם יותר השבוע נעצרו שני בני אדם במרסיי שבצרפת. המשטרה מסרה כי הם תכננו מתקפת טרור לפני הבחירות. רובה, שני אקדחים, ושלושה קילוגרמים של חומר נפץ נמצאו בדירה שבעיר הדרומית, לצד חומרי תעמולה ג'יהאדיסטיים.

ירי בפריז. רויטרס
זירת הירי, הלילה/רויטרס
פרנסואה פיון, מועמד לנשיאות צרפת 2017 בעימות הטלוויזיוני, פריז. 4 באפריל 2017. רויטרס
ביטל את אירועי הבחירות. פיון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully