וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשאנז אליזה בפריז: שוטר נהרג ושניים נפצעו; דאעש קיבל אחריות

שלושה ימים לפני הבחירות לנשיאות: חילופי אש כבדים אירעו בשאנז אליזה שבבירת צרפת. התוקף נורה למוות בידי השוטרים, חיפושים נערכים אחר חשוד נוסף בירי. הנשיא הולנד יכנס את הקבינט. על פי דיווחים, אחד היורים כתב ב"טלגרם" שהוא רוצה להרוג שוטרים

צילום: טוויטר

* שוטר אחד נהרג ושוטר אחר נפצע
* אחד המפגעים נורה למוות, ייתכן שישנו עוד מפגע נוסף שטרם נתפס
* משרד התובע הצרפתי: התקרית נחקרת בחשד לטרור
* כעבור שעה דווח על ירי בזירה נוספת באזור
* פשיטה נערכה על ביתו של המפגע
* הנשיא הולנד כינס את הקבינט לדיון חירום
*דאעש קיבל אחריות על הפיגוע

שוטר נהרג ושני שוטרים נפצעו אמש (חמישי) בפיגוע ירי בשאנז אליזה בפריז, בירת צרפת. ככל הנראה, לפחות שני בני אדם פתחו בירי בשדרות המפורסמות, אחד מהם חוסל בידי השוטרים והשני נמלט מהזירה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע, וזמן קצר לפני כן כבר הגדיר נשיא צרפת פרנסואה הולנד את התקרית כטרור. על פי הארגון, המחבל שנמלט הוא יוסוף אל-עוסרי, אזרח בלגיה.

לפי התקשורת בצרפת, המחבל שחוסל הוא שורפי קרים, בן 36 יליד המדינה, שב-2001 היה מעורב בירי לעבר שוטרים. לפי לה פריזיאן, הוא נידון ל-15 שנות מאסר על שלושה ניסיונות רצח, אחד מהם של שוטר, ועונשו קוצר בחמש שנים. למרות הדיווחים, התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולינס, מסר כי היורה שחוסל זוהה באופן ודאי, אולם שמו לא יתפרסם באופן רשמי עד שהחוקרים יקבעו אם היו לו שותפים לתכנון וביצוע הפיגוע.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: נעצרו שני חשודים שתכננו לבצע פיגוע ביום הבחירות
דיווח בגרמניה: חומרי הנפץ בפיגוע בדורטמונד היו שייכים לצבא
שר גרמני: "מהגרים מוסלמים באירופה – עשיתם החלטה שגויה"

זירת התקרית:

גם משטרת פריז מסרה כי ככל הנראה מדובר באירוע טרור, ומשרד התובע הודיע כי האירוע נחקר בחשד לטרור. כעבור שעה קלה דווח על ירי נוסף בשדרות המפורסמות, אך איש לא נפגע. לפי דיווח ברשת BFMTV, לפני הירי, החמוש כתב באפליקציית המסרים "טלגרם" כי הוא רוצה להרוג שוטרים.

משרד הפנים הצרפתי מסר מוקדם יותר כי טרם אפשר להכריע מה הרקע לאירוע, אך דוברו הדגיש בטלוויזיה המקומית כי הירי יועד בכוונה נגד השוטרים. גורם נוסף טען כי אחד היורים מוכר למערכת הביטחון. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות כי ראה אדם יוצא ממכונית ומתחיל לירות לעבר העוברים ושבים, בהם השוטרים, באמצעות רובה קלצ'ינקוב.

הפיגוע התרחש בתקופה של מתיחות ביטחונית בצרפת בכלל ובפריז בפרט, וכן שלושה ימים לפני הבחירות לנשיאות המדינה. עקב הירי, המועמדים לנשיאות מארין לה פן ופרנסואה פיון הודיעו על ביטול אירועי הבחירות הקרובים. כל המועמדים לנשיאות היו בעימות הבחירות האחרון ביניהם בעת הפיגוע, ובמהלכו אמרה לה פן כי "אי אפשר לתת לילדים שלנו לחיות במדינה שלא מסוגלת להגן עליהם".

שוטר נורה למוות בשאנז אליזה בפריז 20 באפריל 2017. רויטרס
ניידת משטרה בשאנז אליזה/רויטרס

צרפת נמצאת במצב חירום מאז הפיגועים בנובמבר 2015. המצב הביטחוני הרעוע היה לאחת מסוגיות הבוערות בבחירות, וכל אירוע טרור הוביל לתמיכה גוברת בעמדות הקיצוניות של מועמדת הימין, לה פן.

התקרית אירעה סביב השעה 21:00 (22:00, שעון ישראל) בשאנז אליזה מספר 104, ליד חנות "מרקס אנד ספנסר", שם הוצב כוח משטרה גדול מבעוד מועד. רשת הטלוויזיה הצרפתית BFMTV שידרה תמונות מהזירה ליד שער הניצחון, ובהן נראו עשרות ניידות משטרה סוגרות את האזור לאחר הירי, שדווח כחילופי אש כבדים בין הכוחות לתוקפים.

משטרת פריז פרסמה בטוויטר הודעה ובה ביקשה מהציבור להימנע מהגעה לאזור הרובע השמיני והשאנז אליזה, שנסגרו לתנועה. כוחות משטרה נוספים הוזרמו לאזור בעקבות הירי, כמו גם מסוק משטרה שנראה בשמי האזור. נשיא צרפת פרנסואה הולנד ביקש לכנס את הקבינט לדיון חירום. כמו כן, דווח על פשיטה על בית המפגע.

ירי בפריז. רויטרס
כוחות משטרה בשאנז אליזה/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מיהר להגיב על הירי, שטרם ברור מה הרקע לו. "תנחומינו לאנשים בצרפת, זה דבר נורא, נראה כמו מתקפת טרור", אמר. "מה אפשר לומר זה אף פעם לא נגמר. עלינו להישאר חזקים". טראמפ הוסיף כי "אירופה חזקה חשובה עבור ארצות הברית".

מוקדם יותר השבוע נעצרו שני בני אדם במרסיי שבצרפת. המשטרה מסרה כי הם תכננו מתקפת טרור לפני הבחירות. רובה, שני אקדחים, ושלושה קילוגרמים של חומר נפץ נמצאו בדירה שבעיר הדרומית, לצד חומרי תעמולה ג'יהאדיסטיים.

(עדכון ראשון 22:18)

ירי בפריז. רויטרס
כוחות גדולים סגרו את האזור/רויטרס
ירי בפריז. טוויטר, צילום מסך
זירת האירוע, הערב/צילום מסך, טוויטר
שוטר נורה למוות בשאנז אליזה בפריז 20 באפריל 2017. LE Globe, אתר רשמי
שוטר נורה למוות בשאנז אליזה בפריז 20 באפריל 2017/אתר רשמי, LE Globe
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ירי בפריז. רויטרס
דיווח על ירי נוסף באזור. פריז/רויטרס
ירי בפריז. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע, הלילה/רויטרס
ירי בפריז. טוויטר, צילום מסך
רכבי משטרה חוסמים את שדרות שאנז אליזה, אמש/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully