וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר בארה"ב: צבא סין העלה כוננות ברקע המתיחות בקוריאה

גורם במשרד ההגנה האמריקני אמר ל-CNN כי לארצות הברית יש הוכחות כי כוחות אוויר-קרקע של חיל האוויר הסיני ומפציצים בעלי טילים מונחים הוצבו אתמול בכוננות גבוהה. כמו כן, לדבריו, צבא סין הגביר את המוכנות הצבאית של כמות בלתי רגילה של כלי טיס

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לארצות הברית הוכחות כי צבא סין מתכונן לקראת עימות אפשרי עם קוריאה הצפונית – כך אמר היום (חמישי) גורם במשרד ההגנה של ארצות הברית לרשת CNN האמריקנית. לפי הבכיר, כוחות אוויר-קרקע של חיל האוויר ומפציצים בעלי טילים מונחים הוצבו אתמול בכוננות גבוהה.

כמו כן, ארצות הברית יודעת כי צבא סין הגביר את המוכנות הצבאית של מספר בלתי רגיל של כלי טיס. לדבריו, בארצות הברית מעריכים כי צעדים אלה ננקטו כחלק ממאמץ לצמצם את זמן התגובה במקרה של סכסוך עם פיונגיאנג.

ברקע המתיחות בחצי האי הקוריאני, לנוכח ניסויי הטילים של פיונגיאנג, סכסוך אפשרי עלול לכלול עימות צבאי. מוקדם יותר היום הזהירה קוריאה הצפונית את ארצות הברית מ"תגובה מונעת סופר-עוצמתית". האזהרה באה בתגובה לדבריו של שר החוץ רקס טילרסון, שלפיהם, וושינגטון בוחנת דרכים ללחוץ על פיונגיאנג בשל תכנית הגרעין שלה.

לקריאה נוספת:
טראמפ "שלח" נושאת מטוסים לצפון קוריאה - אך זו הייתה בכיוון ההפוך
דיווח: ארה"ב שוקלת ליירט טילים של צפון קוריאה בזמן ניסויים
צפון קוריאה דוחה את איומי טראמפ: "נשגר טילים על בסיס שבועי"

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ ביקש שסין תרגיע את המצב. נשיא סין ג'ינפינג עם נשיא ארה"ב/רויטרס

על פי מאמר שהתפרסם ביטאון מפלגת השלטון במדינה, "רודונג סינמון", מתקפת מנע שכזו "תמחה לחלוטין לא רק את הכוחות האימפריאליסטיים של ארצות הברית בקוריאה הדרומית ובאזור אלא גם את ארצות הברית עצמה ותשאיר מהם רק עפר".

בייג'ינג, בעלת ברית של פיונגיאנג, חוששת זה זמן רב מפני אי-יציבות אפשרית בקוריאה הצפונית במקרה שמשטר קים ייפול. במקרה כזה עלול להיווצר זרם של פליטים ואיחוד אפשרי קוריאה הדרומית, הנחשבת לבעלת ברית קרובה של ארצות הברית באזור. סין מתנגדת לנוכחות הצבאית האמריקנית בקוריאה הדרומית, ולאחרונה מחתה נגד החלטת סיאול להציב סוללות של מערכת הגנה מפני טילים, THAAD.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
המצעד הצבאי שנערך בשבוע שעבר בקוריאה הצפונית/AP

לנוכח הקשרים הכלכליים בין קוריאה הצפונית לסין, בייג'ינג חיונית לפתרון המצב בקוריאה הצפונית. לאחרונה אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי דרושים מאמצים סיניים לסיכול פעולות פיונגיאנג.

בשבוע שעבר הכריז טראמפ כי שלח "ארמדה" כאות אזהרה לקוריאה הצפונית, אך נושאת המטוסים וספינות הקרב שהתלוו אליה היו רחוקות מאוד מחצי האי הקוריאני ובכלל שייטו בכיוון ההפוך. במהלך סוף השבוע ה"ארמדה" המשיכה להתרחק, כשעברה דרך מצרי סונדה אל האוקיינוס ההודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully