וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עד מדינה גויס נגד גל הירש בפרשת השוחד בחברתו

בערוץ 2 דווח כי עד המדינה חשף חשבונות בנק של חברת "דפנסיב שילד", שמהם שולם לכאורה השוחד לבכיר לשעבר בממשלת גיאורגיה. הירש, שהיה מיועד להיות מפכ"ל המשטרה, חשוד בעבירות של מתן שוחד לעובד ציבור, מרמה והלבנות הון

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
הירש/שלומי גבאי

בחודשים האחרונים גייסה המשטרה עד מדינה נגד תא"ל במיל' גל הירש בפרשת השוחד שבה קשורה חברתו "דפנסיב שילד" – כך דווח היום (חמישי) בחדשות ערוץ 2. הירש, שהיה מיועד להיות מפכ"ל המשטרה, חשוד בעבירות של מתן שוחד לעובד ציבור, מרמה והלבנות הון. לפי הדיווח, עד המדינה גויס נגד הירש וכן נגד בכירים בחברתו.

בדיווח נמסר כי עד המדינה חשף בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) חשבונות בנק שמהם שולם לכאורה שוחד לשר בכיר לשעבר בממשלת גיאורגיה. הסכם העדות נדרש את אישורו של פרקליט המדינה שי ניצן. הירש נחקר באזהרה בפרשה כמה פעמים, לצד ארבעה בני אדם נוספים.

לקריאה נוספת:
המשטרה בודקת אם עיריית ראשל"צ תפרה מכרזים לחברתו של גל הירש
המשנה ליועמ"ש: "ניסינו להגן על מינוי הירש, ארדן ירד ממנו"
אחרי שהוסרה מועמדותו: הירש בירך את אלשיך על בחירתו למפכ"ל

משרדיו של גל הירש, הרצליה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
חברת "דפנסיב שילד"/ראובן קסטרו

על פי החשד, "דפנסיב שילד" וחברות נוספות הקשורות בה זכו במרמה בהסכמים לביצוע פרויקטים בהיקפים נרחבים בגיאורגיה, בתמורה לשוחד ששילמו גורמים בחברות לעובד ציבור באותה מדינה. בנוסף לכך, עלה חשד כי באחד מהפרויקטים, קיבלו המעורבים במרמה תשלום בהיקף גדול מכפי התשלום שהיו זכאים לו.

החברה הביטחונית היוותה את אחד מהמכשולים של הירש בדרך לתפקיד המפכ"ל. על פי פרסומים שונים, החברה עוסקת בייעוץ ביטחוני לארגונים וכן למדינות שונות בעולם בשיתוף חברות מקומיות בין היתר באמריקה הלטינית, מדינות הבלקן, מערב אפריקה, המזרח הרחוק ומזרח אירופה.

במסגרת החקירה נגד הירש ו"דפנסיב שילד" עלה חשד כי שהחברה "תפרה" מכרזים הנוגעים להוצאת מוקשים מחופי ראשון לציון. החקירה מתמקדת בזכייה חוזרת ונשנית של חברתו של הירש בחוזי ביצוע מטעם העירייה בנוגע לפינוי המוקשים. קטע החוף, שבו מתבצעת הפעילות, שימש בעבר כשטח מטווח של בסיס צבאי באורך של 150 מטרים. "דיפנסיב שילד" נדרשה לפנות נפלים מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully