וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המלצה לכתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות

21.4.2017 / 1:10

הפרקליטות צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה בגין קבלת דבר במרמה והפרת אמונים - כך דווח בחדשות 10. בערוץ 1 פורסם כי בן דודו של ראש הממשלה מסר עדות בפרשת המתנות ובפרשת הצוללות. משפחת נתניהו בתגובה: "אין גבול לשנאה"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: משפחת נתניהו מגיבה להמלצת המשטרה להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה, מאי 2016)

הפרקליטות צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו בגין פרשת המעונות - כך דווח אמש (חמישי) בחדשות 10. את ההחלטה הסופית בנושא צפויים לקבל פרקליט המדינה שי ניצן או היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בערוץ 1 פורסם אמש כי נתן מיליקובסקי, בן דודו של ראש הממשלה, מסר בימים האחרונים עדות בפני חוקרי יחידת להב 433 בפרשת המתנות שבה מעורב נתניהו. עוד דווח כי הוא העיד בפני היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בפרשת הצוללות, המכונה פרשה 3000. גורמים במשטרה אמרו כי מיליקובסקי מסר עדות פתוחה ולא נחקר באזהרה. לפי שעה לא ברור אם יידרש לשוב אל משרדי החקירות כדי להשלים את עדותו.

במסגרת פרשת המעונות חשודה שרה נתניהו בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בכמה הזדמנויות שונות, שבמסגרתן השיתה על קופת המדינה הוצאות פרטיות. היא נחקרה בפרשות השונות מספר פעמים ביחידת להב 433 ולפני למעלה משנה העבירה המשטרה את המלצתה להגשת כתב אישום נגד נתניהו, אולם בפרקליטות ביקשו השלמות חקירה נוספות. לפני כמה חודשים הועבר התיק בשנית אל פרקליטות מחוז ירושלים, שם התקבלה ההחלטה להמליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום.




עוד בוואלה! NEWS:
"שלוש שנים זה הרבה": בני גנץ חושב שתקופת הצינון ארוכה מדי
עימות במועצת הביטחון: צריכים לדבר על חיזבאללה - לא על ישראל

שרה נתניהו. AP
נחקרה בעבר בגין שלוש פרשיות שונות. נתניהו/AP

בין היתר, צפויה המדינה להגיש בפרשה כתב אישום גם נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף. אחד העדים בתיקים הוא אב הבית של מעון ראש הממשלה מני נפתלי, שסיפק למשטרה ראיות נגד התנהלות המעון. נפתלי אף זכה בתביעה שהגיש נגד המדינה בעקבות העסקתו במעון.

בין הפרשיות המשמעותיות שנחשפו בעניינה הייתה "פרשת המטפלת", שבמסגרתה מטפלת סיעודית שטיפלה באביה של נתניהו קיבלה על פי החשד תשלום מכספי המדינה ולא מכספם האישי של הזוג כנדרש על פי החוק. פרשה נוספת הייתה "פרשת הארוחות", בגינה חשודה נתניהו כי דיווחה על מימון ארוחות לכמה אנשים בסכומים גבוהים, אולם בפרקליטות טרם סיימו להגיש את חוות הדעת בפרשה זו.

משפחת נתניהו דחתה את ממצאי המשטרה לאחר פרסומם. "הגברת נתניהו לא עברה שום עבירה", אמר יועץ התקשורת של המשפחה ניר חפץ. "מדובר בנושאים שאפילו לא מגרדים את זוטי הדברים. על מה מדובר? על אוכל? על טיפול של כמה ימים באביה, שהגברת שילמה עליו מכספו? לכן, אנחנו בטוחים שרשויות החוק ידעו להתעלם מהניתוח בתקשורת ויתברר שמדובר באבסורד שאין בו כלום, ואפילו פחות מזה".

ראש הממשלה כעת בוועדה לביקורת המדינה בעניין צוק איתן 19 באפריל 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
"אין גבול לשנאת נתניהו". ראש הממשלה בכנסת/תצפית TPS, הלל מאיר

ממשפחת נתניהו נמסר לחדשות 10: "בושה שיש מי ששוקל להמליץ להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה בגין טענות שווא ובראשן האשמה מבישה שכל 'חטאה' הוא שסעדה את אביה הגוסס בימיו האחרונים. כנראה שאין גבול לשנאת נתניהו".

(עדכון ראשון: 20:24)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully