וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות במועצת הביטחון: צריכים לדבר על חיזבאללה - לא על ישראל

20.4.2017 / 19:29

הנציג הפלסטיני באו"ם ביקש בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם להפנות זרקור לשביתת האסירים הפלסטינים. דבריו עוררו זעם בקרב שגרירי ישראל וארה"ב. "הסכסוך הישראלי-פלסטיני חשוב, אבל הוא בהחלט לא סובל מחוסר תשומת לב", אמרה ניקי היילי

עריכה: ניר חן.

עימות ניצת היום (חמישי) בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם שעסקה במצב במזרח התיכון, כשהנציג הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור כינה את מרואן ברגותי, בכיר פתח המוביל שביתת רעב בישראל, "מנהיג פלסטיני ופרלמנטר", כפי שהוגדר בידי העיתון האמריקני "הניו יורק טיימס". "אנחנו קוראים לסולידריות בינלאומית עם האסירים שלנו", אמר מנסור. דבריו ספגו ביקורת הן משגריר ישראל באו"ם דני דנון והן מצד שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי.

"אני חייב להגיב לשקרים", אמר דנון. "ברגותי הוא טרוריסט ורוצח מורשע. הוא אחראי לרצח אזרחים תמימים. הוא הורשע ברצח חמישה בני אדם. להלל טרוריסטים זה לא רק מרחיק אותנו מהשלום, זה גם לא מכבד את זכר הקורבנות". הוא הציג תמונה של אחת הנרצחות, ואמר: "זו יואלה, אם לשני ילדים, שנרצחה בדם קר על ידי מחבלים שהונחו על ידי ברגותי".

היילי מתחה ביקורת על העיסוק המתמשך של המועצה דווקא בישראל כשמדובר על המצב במזרח התיכון. "בכל חודש יש פגישה על המזרח התיכון. אבל הדיון הזה הוא ההזדמנות לדבר על המזרח התיכון באופן כללי, מעבר לאיומים הנשקפים מגבול של מדינה אחת. למרבה הצער, הישיבות החודשיות האלה הופכות למפגש חבטה בישראל. באופן שמוטה לחלוטין נגד מדינה אחת", אמרה היילי. השגרירה ציינה כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא חשוב, "אבל הוא בהחלט לא סובל מחוסר תשומת לב. ההתנהלות ההרסנית של איראן וחיזבאללה דורשים הרבה יותר תשומת לב, הם אלה שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות כאן".

דני דנון במועצת הביטחון של האו"ם 20 באפריל 2017. UN Photo/Rick Bajornas, מערכת וואלה! NEWS
"ברגותי הוא טרוריסט מורשע". דנון/מערכת וואלה! NEWS, UN Photo/Rick Bajornas

היילי הוסיפה כי "הישיבות האלה לא עוזרת לאף אחד באזור, בטח לא לישראל ופלסטינים, הם רק מרחיקים את שני הצדדים. ארצות הברית מאמינה שהשלום אפשרי ואנחנו עובדים בצורה אקטיבית למטרה זו. שלום יגיע רק באמצעות משא ומתן ישיר ולא באמצעות החלטות חד-צדדיות". לדבריה, "אם מדברים על אי יציבות במזרח התיכון, צריך להתחיל באיראן וחיזבאללה. הם אלה שמערערים את המזרח התיכון ומקדמים טרור באזור. בלבנון, חיזבאללה משתמש בערים כדי למקם טילים; בסוריה, לעתים הם אלה שנותנים הוראות ללוחמים של אסד. חיזבאללה הוא ארגון טרור שפועל במימון איראן. הם עובדים יחד כדי להפיץ אידיאולוגיה קיצונית. זה מה שצריך להיות במרכז הדיון".

בהמשך גינה מנסור את ישראל על הבנייה בהתנחלויות. "החלטה 2334 היא לא נגד ישראל, היא נגד ההתנחלויות, היא נגד הפרה של החוק הבינלאומי, והיא בעד שלום ובעד שתי מדינות, ישראל ופלסטין. ההחלטה מספקת את הנתיב המעשי ביותר לשלום תחת קווי 1967 ופתרון הסכסוך בכל ההיבטים שלו. אנחנו קוראים לכבד את החלטה 2334. מאז ההחלטה קודמה בנייה של 6,000 יחידות דיור. סיפוח של אדמתנו לעולם לא יביא שלום. יש להביא לסיום הכיבוש של אדמתנו והבנה של השאיפות הלאומיות שלנו, כולל חופש והגדרה עצמית, פתרון לפליטים". לטענתו, "ההנהגה הפלסטינית מחויבת לשלום, והגיעה לשיחות ברצון טוב בשני העשורים האחרונים. אנחנו פועלים בכל הכוח למציאת שלום צודק, כולל מול הנשיא טראמפ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, 07 אפריל 2017. רויטרס
"הישיבות האלה לא עוזרת לאף אחד באזור". היילי/רויטרס

דנון ביקש להתייחס לדבריה של שגרירת ארצות הברית ואמר כי "איראן מאיימת על יציבות האזור לא רק באמצעות שלוחותיה, אלא גם ישירות על ידי תמיכה בטרור וביצוע ניסויי טילים בליסטיים בניגוד להחלטות מועצת הביטחון". הוא הוסיף כי: "האיראנים לא מסתירים את כוונותיהם. רק לפני יומיים הם כתבו על אחד מהטילים שלהם 'מוות לישראל'.

"היכן שיש טרור ומוות ישנה איראן, טהראן שותפה מלאה לזוועות המתרחשות מדי יום בסוריה, השלוחה האיראנית חיזבאללה מציבה את נשקיה בתוך מסגדים ובתי חולים, ובעזה, החמאס משתמש במיליוני דולרים איראניים כדי לקנות טילים ונשקים ולחפור מנהרות טרור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully