וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נהג האוטובוס מדבר בטלפון הנייד - במהלך נסיעה

21.4.2017 / 11:30

נוסע שהיה בדרכו לאוניברסיטת אריאל נדהם לגלות את הנהג משוחח בטלפון ללא דיבורית תוך כדי נהיגה. "הוא סיכן את הנוסעים", סיפר. חברת "אפיקים": "רואים את הסרטון בחומרה רבה, הנהג יזומן לשימוע"

צילום: עמותת אור ירוק

נהג אוטובוס של חברת "אפיקים" תועד לפני שבועיים כשהוא מדבר בטלפון הסלולרי שלו, ללא דיבורית, במהלך נסיעה מפתח תקווה לאריאל. את הסרטון תיעד נוסע באוטובוס בן כהן, סטודנט באוניברסיטת אריאל, שנדהם מפעולתו של הנהג והחליט להעביר את הווידאו לעמותת "אור ירוק".

"הייתי בדרכי לעוד יום לימודים באוניברסיטת אריאל, כשבמהלך הנסיעה אני קולט שנהג האוטובוס פשוט מתחיל לנהל שיחה תוך שהוא מסכן את הנוסעים", שחזר כהן את המקרה שאירע כמה ימים לפני ערב חג הפסח. "התאכזבתי עמוקות לראות נותן שירות ציבורי שבכזאת קלות עובר על החוק, מדובר באדם שאמור לדעת את החוקים הכי טוב, ולהקפיד במיוחד על כללי הזהירות, טעות אחת שלו יכולה לגדוע בשנייה חיים של עשרות בני אדם", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS
תיעוד: חיזבאללה עורך סיור לכתבים לאורך הגבול עם ישראל
מרצה התלונן נגד סטודנטית בטענה שהפיצה שמועה כי הטריד מינית
סיפורם של השוטרים שהפכו לרוצחים השפלים בתולדות אמריקה

נהג חברת "אפיקים" תועד מדבר בסלולארי במהלך נסיעה מפתח תקווה לאריאל. מערכת וואלה! NEWS
"טעות אחת שלו יכולה לגדוע בשנייה חיים". הנהג משוחח בטלפון בזמן נהיגה/מערכת וואלה! NEWS

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנת 2016 נהרגו 34 בני אדם בתאונות דרכים שבהן היו מעורבים אוטובוסים. ארז קיטה, מנכ"ל העמותה, מסר: "נהג מקצועי חייב להוות דוגמה לשאר הנהגים ולכן חייבים להחמיר עם הנהגים המקצועיים כדי לשדר מסר ברור ובלתי מתפשר.

"אוטובוס מסיע עשרות נוסעים והוא בעל משקל כבד שיכול לגרום לתאונה קטלנית, לא פעם אנחנו רואים שנהגים עושים שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה כי הם פשוט לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה. המשרד לביטחון פנים חייב לקדם תוספת של 300 ניידות ו-300 שוטרים למשטרת התנועה כדי להגביר את הנוכחות בכבישים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שני הרוגים ושבעה פצועים בהידרדרות אוטובוס לתהום בסמוך למעלה לבונה, 27 בינואר 2017. ספק 500
34 נהרגו בתאונות אוטובוסים. תאונת אוטובוס במעלה לבונה, ינואר/ספק 500

קיטה הוסיף: "מספר ההרוגים מתאונות דרכים בישראל עולה ברציפות כבר חמש שנים, בזמן שמדינות אירופה דווקא מצליחות להציל חיים ומצמצמות את תאונות הדרכים כי הן לוקחות אחריות. הגיע הזמן להפסיק להאשים רק את הנהגים ולקחת אחריות. תאונות דרכים הן לא גורל - הן מחדל מתמשך".

מחברת "אפיקים" נמסר בתגובה: "חברת 'אפיקים' רואה את הסרטון בחומרה רבה ומטפלת בנושא בכל המקצועיות הנדרשת. בעקבות הסרטון, שאליו נחשפנו לראשונה כעת, הנהג יזומן לשימוע על מנת לעמת אותו עם המקרה. אנו רואים חשיבות עליונה ומחויבות לעמידה בנהלים של נהגינו. אם יש חריגה מנהלים אלה, אנו מטפלים בנושא באופן מיידי ומזמינים את נוסעינו לפנות למוקד החברה בכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully