וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסולים ושתילת ראיות: מאבק משטרת הפיליפינים בסמים נחשף מבפנים

20.4.2017 / 14:39

שני שוטרים אספו עדויות על הדרך שבה נלחמת ממשלתו של דוטרטה בסוחרים ובצרכנים, וטענו כי שוטרים קיבלו פרסים כספיים על הוצאות להורג של חשודים. לשכתו של הנשיא: "הם ממציאים סצנות מסרטים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת הפיליפינים חילקה פרסים כספיים לשוטרים על הוצאות להורג של חשודים בסמים והיא אחראית על מרבית החיסולים שבוצעו מאז נכנס הנשיא רודריגו דוטרטה לתפקידו בשנה שעברה – כך סיפרו שני שוטרים המעורים בנושא, ששמרו על עילום שם מחשש לחייהם. בלשכתו של דוטרטה הכחישו היום (חמישי) את הטענות.

כ-9,000 איש, רובים צרכני סמים וסוחרים זוטרים, נהרגו מאז דוטרטה עלה לשלטון לפני עשרה חודשים והבטיח מלחמת חורמה למיגור הסמים במדינה. לדברי השניים, רוב מקרי המוות היו כתוצאה ממעשי ידיה של המשטרה, כולל אלו שהיא טוענת שבוצעו בידי אזרחים שלקחו את החוק לידיים.

אחד מהשניים, קצין מודיעין לשעבר, חיבר דוח בן 26 עמודים שלא פורסם, ובו מפורטת השיטה שבה נקטה המשטרה במסגרת המלחמה בסמים שאותה מוביל הנשיא, כמו גם אלו שתכננו אותו ויישמו אותה בשטח. הדוח, שמבוסס על עדותם של 17 שוטרים בהווה ובעבר, לא כולל שום ראיה מתועדת.

לקריאה נוספת בנושא
מתנגדת לנשיא הפיליפינים הואשמה בעבירות סמים - ונעצרה בסנאט
נשיא הפיליפינים מכניס את הצבא למאבק בסמים: "מוכן להרוג עוד"

גופת אדם שנורה במהלך מבצע נגד סמים בבירת הפיליפינים, מנילה, פברואר 2017. רויטרס
גופת אדם שנורה במסגרת המאבק בסמים בבירה מנילה, פברואר/רויטרס

השוטר השני, מפקד בשירות פעיל, אמר כי השוטרים השתילו סמים ואקדחים בתום פשיטות קטלניות כחלק מהמאבק בסוחרי הסמים ובמשתמשיהם. עוד נכתב בדוח כי לדוטרטה, ששחרר מהכלא מורדים קומוניסטים כדי לחדש את שיחות השלום, יש קשרים קרובים אליהם ולגורמים בשמאל.

"אין אמת בטענות שיש מאמץ משותף לחיסול חשודים בסמים", נמסר מלשכתו של דוטרטה. "אותם 'שוטרים' בוודאי מדמיינים סצנות מסרט". עוד נמסר מלשכתו של דוטרטה כי לא קיים כזה דוח ונטען כי "המשטרה לא משתפת פעולה רוצחים שכירים". שני השוטרים נקראו למסור את עדויותיהם בגלו ותחת שבועה.

דובר המשטרה מסר כי הוא קורא לשני השוטרים לחשוף את עצמם ולפרסם את הטענות שלהם. לדבריו, טענותיהם בדבר מענקים כספיים על חיסול חשודים בסמים אינן סבירות, מאחר שלמשטרה אין סכומים כאלו וזה מהלך בלתי-חוקי ממילא.

מנגד, מתנגדיו של דוטרטה קראו לחקור לעומק את הטענות. הסנאטורית ליילה דה לימה, שנעצרה בפברואר בחשד שהיא מעורבת בסחר בסמים אחרי שהובילה חקירה בסנאט נגד דוטרטה, אמרה כי טענותיהם של השוטרים חושפות את "הטבע המכוער והמטריד" של המשטרה. דה לימה, שאומרת כי היא נתונה למסע נקמה, מסרה את דבריה בפתק שכתבה מתא מעצר במטה המשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה במצעד לרגל ייסוד הצבא, מרץ 2017. רויטרס
דוטרטה במצעד צבאי בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully