וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד הצרפתי, לה פן או הסוציאליסט הקיצוני - מי יעלה לסיבוב השני בבחירות בצרפת?

20.4.2017 / 9:56

שלושה ימים לפני שהאומה הצרפתית הולכת לבחירות ותמונת הסקרים כלל אינה ברורה: מי מחמשת המועמדים יעלה לסיבוב השני בקרב על מקום בארמון האליזה? צפו בכתבה של עורך חדשות החוץ אורן נהרי

עריכה: ניר חן

ביום ראשון, בעוד שלושה ימים, ילכו הצרפתים אל הקלפי לבחור אחד מבין אחד עשר מועמדים לנשיאות. אלא שבמערכת הבחירות הזאת, תמונת הסקרים מורכבת משום ששליש מהצרפתים עדיין אינם יודעים למי יצביעו, או שמתביישים להודות בכך. מבין אחד עשר המועמדים ישנם חמישה מועמדים ריאלים, על קשת של עמדות: מהימין הקיצוני ועד השמאל הקיצוני, ארבעה מהם: מארין לה פן, עמנואל מקרון, פרנסואה פיון וז'אן לוק מלנשון – נמצאים כולם בטווח ההגעה לסיבוב השני שיתקיים במאי.

בהיסטוריה הצרפתית, פרט לפעם אחת, כל מערכות הבחירות הוכרעו בין מועמד השמרנים למועמד הסוציאליסטים, הפעם ככל הנראה איש מהם לא יעלה לסיבוב השני. האם עמנואל מקרון הצעיר הכריזמטי יצליח לעשות זאת? או אולי השמרן המסובך בשחיתות פרנסואה פיון יפתיע ברגע האחרון?

חלום הבלהות של צרפת והאיחוד האירופי הוא סיבוב שני בין מנהיגת הימין הקיצוני לה פן לאיש השמאל הקיצוני מלנשון שעולה לאחרונה בסקרים. ההערכה הריאלית ביותר היא התמודדות דווקא בן לה פן למקרון, בכל מקרה עיני אירופה כולה נשואות לפריז - לא רק עתידה של צרפת תלוי בבחירות האלה, אלא גם של האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully