וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הפרלמנט אישר את הקדמת הבחירות; מיי לא תשתתף בעימותים

20.4.2017 / 0:40

המחוקקים אישרו כמעט פה אחד את תכנית ראש הממשלה, והבחירות יתקיימו ב-8 ביוני. מיי, שצפויה להגדיל את כוחה באופן משמעותי, הודיעה כי לא תיקח חלק בעימותים בין ראשי המפלגות וספגה ביקורת ממנהיג הלייבור

עריכה: ניר חן

הפרלמנט של בריטניה אישר אתמול (רביעי) כמעט פה-אחד את הקדמת הבחירות שעליה הכריזה אתמול ראש הממשלה תרזה מיי בטענה כי היא זקוקה למנדט חזק יותר במשא ומתן עם האיחוד האירופי וכי הדבר יסייע לאחות את השברים בממלכה. אחרי דיון סוער בפני בית הנבחרים, מיי זכתה בתמיכתם של 522 מחוקקים מקרב 650 חברי הפרלמנט לקיום בחירות מוקדמות ב-8 ביוני. רק 13 מחוקקים התנגדו.

לפי הסקרים, המפלגה השמרנית בראשותה צפויה להגדיל את כוחה, ייתכן שאף במאה מושבים, על חשבון האופוזיציה החלשה והמפוררת בהנהגת הלייבור של ג'רמי קורבין. מיי לא נבחרה על ידי הציבור, אלא החליפה ביולי בתפקיד את ראש הממשלה דייוויד קמרון אחרי פרישתו בעקבות הפסדו במשאל העם על הברקזיט. ואולם, מיי הבהירה היום כי לא תשתתף בעימותים בין ראשי המפלגות לפני הבחירות, וספגה ביקורת על כך מצד קורבין.

מיי הבטיחה בחודשים האחרונים שלא להקדים את הבחירות, שהיו אמורות להתקיים ב-2020, אך אתמול היא נימקה את החלטתה הדרמטית בכך שיש צורך באחדות בתקופה קריטית כל כך לעתידה של בריטניה, שהחלה במשא ומתן שאמור להימשך כשנתיים עם האיחוד על עזיבתה.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מצהירה על הקדמת הבחירות, 18 באפריל, 2017. רויטרס
מובילה בסקרים בפער ניכר. מיי מכריזה על הקדמת הבחירות/רויטרס

הפאונד התחזק אתמול לשיא של חצי שנה ברקע התקווה כי ניצחונה הצפוי של מיי יוביל לעזיבה חלקה והדרגתית יותר מהאיחוד ויצמצם את הנזק הכלכלי. אם אכן תנצח, מיי תוכל להנהיג ביציבות את הממלכה עד 2022, משך זמן ארוך מספיק שיכסה את שיחות הברקזיט ואת תקופת המעבר להסכמי סחר חדשים עם האיחוד.

במהלך נאומה בפרלמנט, תקפה מיי את מפלגת הלייבור, את המפלגה הליברל-דמוקרטית ואת המפלגה הלאומית הסקוטית והאשימה אותן בניסיון להתאחד כדי לפלג את הממלכה. "לא נאפשר להם לעשות זאת", הבטיחה ראש הממשלה. עם זאת ,ראש ממשלת סקוטלנד, ניקולה סטרג'ן, אמרה כי המהלך של מיי עלול להיות בעוכריה מאחר שהוא עשוי לסייע למאמצים של סקוטלנד לקיים משאל עם נוסף על עצמאותה.

הפרלמנט באדינבורו אישר את הצעד בחודש שעבר באופן רשמי, אך בלונדון סירבו לכך. רוב הסקוטים הצביעו בעד הישארות בממלכה במשאל העם ביוני, אחרי שדחו את ההיפרדות מבריטניה במשאל עם ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully