וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל קטעו הרצאה של ניר ברקת באוניברסיטה העברית: "רוצח"

20.4.2017 / 1:26

באולם ההרצאות חיכו לראש העיר כ-15 פעילים שמנעו ממנו לשאת את דבריו. "הם קיללו אותו והתנהגו באלימות כלפי הסובבים", סיפר סטודנט. ברקת: "לא נוריד את הראש בפני ההסתה". יו"ר תא מרצ: "הבענו מחאה לא אלימה"

צילום: שני ישראלוביץ', עריכה: יאיר דניאל

מהומה פרצה אתמול (רביעי) באוניברסיטה העברית שבירושלים כאשר פעילי שמאל פוצצו הרצאה של ראש העיר ניר ברקת. הפעילים קראו לברקת "רוצח" וחפצים הושלכו באוויר. רק לאחר ששוטרים הגיעו למקום החלה ההרצאה.

ברקת הגיע להרצות כחלק מ"התכנית למחשבה ציונית" שמפעילה תנועת "אם תרצו" בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה. בתוך אולם ההרצאות המתינו לו כ-15 פעילי שמאל, ומשנכנס לאולם הם קמו והחלו לקרוא לעברו "החומה צריכה ליפול" וקריאות נוספות. "ברקת החל את דבריו ולפתע קמו כמה סטודנטים שהחלו לצעוק נגדו", סיפר דודי אלצופין, סטודנט שנכח במקום.

לדבריו, "הם השתמשו במילים חריפות ותארו את ברקת כראש עירייה כבושה. גם כאשר ביקשו מהם להמתין עם השאלות הם צעקו 'אנחנו נפוצץ את האירוע ולא ניתן לאף אחד לדבר'. בושה שאלה המראות שאנו צריכים לראות באוניברסיטה העברית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
האב השכול שח"כ ביטן כינה "שקרן": "הדיון היה ביזיון"
חולת סרטן מעזה נעצרה כשניסתה להבריח חומר נפץ במסווה של תרופה
חיפושים נרחבים אחר מטייל שנעדר משעות הצהריים במדבר יהודה

הפגנת פעילי שמאל נגד ניר ברקת באוניברסיטה העברית אפריל 2017. שני ישראלוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"האבטחה לא הוציאה אותם ולמשטרה לקח שעה להגיע". פעילי השמאל מוחים במהלך ההרצאה/מערכת וואלה! NEWS, שני ישראלוביץ

דרור באואר, סטודנט שנה ג', סיפר כי "עוד לפני שניר התחיל לדבר, עשרה אנרכיסטים, רובם לא מהמוסד ועוד כמה פעילים מוכרים, התחילו לקלל את ראש העיר. הם צעקו לעברו 'רוצח' והתנהגו באלימות כלפי שאר הסובבים, תוך שהם מרימים שלטים ופועלים בצורה מאיימת. שעה ארוכה הם לא נתנו לו להתחיל או אפילו לנסות לענות להם על הטענות. בניגוד לאירועים אחרים, אבטחת האוניברסיטה לא הוציאה אותם ולמשטרה לקח שעה להגיע".

עוד הוא הוסיף כי "שוב הוכח שבאוניברסיטה העברית בירושלים אין זכות דיבור לאנשים שלא מייצגים את השמאל הקיצוני. פעם קודמת זה היה בביקורו של שר החינוך נפתלי בנט ואחריו ראש העיר. אותה השתקה שאנחנו עוברים יום יום על ידי הסגל האקדמי רק בצורה מוחצנת יותר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ברקת: "בשם חופש המחאה מנסים לסתום פיות"

"לא נוריד את ראשנו בפני האלימות וההסתה של פעילי השמאל הקיצוני הנותנים גיבוי לבנייה פראית בלתי חוקית ובשם חופש המחאה מנסים לסתום פיות למי שאינו חושב כמותם", אמר ברקת עצמו. "אמשיך לפעול לדין אחד בין יהודים וערבים ובכל מקום שתהיה בנייה בלתי חוקית נפעל ביד קשה ובלתי מתפשרת כדי לשמור על החוק והסדר בבירת ישראל המאוחדת".

הפגנת פעילי שמאל נגד ניר ברקת באוניברסיטה העברית אפריל 2017. שני ישראלוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ברקת עם המפגינים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שני ישראלוביץ

מנכ"ל תנועת אם תרצו מתן פלג אמר כי "התפרעותם האלימה של פעילי השמאל הקיצוני והתאים הערביים בהרצאתו של ראש העיר ירושלים ניר ברקת היא חציית קו אדום. אנו קוראים ליו"ר המל"ג ושר החינוך נפתלי בנט לדרוש מנשיא האוניברסיטה לטפל בבריונים במלוא חומרת הדין. תנועת אם תרצו תמשיך לקיים את 'התכנית למחשבה ציונית' באוניברסיטאות השונות ותמשיך להביא אל האקדמיה הישראלית את מיטב המרצים הציוניים בארץ. שום גורם בשמאל הקיצוני והאנטי ציוני לא הרתיע אותנו מעולם ולא ירתיע גם בעתיד".

גלעד בר-און, יו"ר תא מרצ באוניברסיטה העברית אמר כי "תא מרצ באוניברסיטה העברית, ביחד עם ארגון free Jerusalem ופעילי שמאל נוספים, הגיע למחות על קיום האירוע מתוך מסר ברור שירושלים אינה מאוחדת. העיר מפוצלת ואלימה ובלבה עומדת חומה של אפליה בין יהודים וערבים. כאשר ראש עיר שמנהל מדיניות גזענית, מפלה ומדירה מגיע לנאום באירוע של תנועה שבית המשפט הגדיר כבעלת סממנים פאשיסטיים, לא נעמוד מנגד ללא תגובה. מחאתנו אינה אלימה וכך גם הבענו אותה. אין קשר בינינו לבין האשמות של זריקת בקבוקים או כל אמצעי פיזי אחר. אנחנו אמנם מוחים נגד קיום האירוע אך מקבלים את החלטתה של האוניברסיטה העברית לקיים אותו, לכן כעבור כמה דקות יצאנו מיוזמתנו ואפשרנו לו להתקיים כסדרו".

הפגנת פעילי שמאל נגד ניר ברקת באוניברסיטה העברית אפריל 2017. דוד קוזולבסקי, מערכת וואלה! NEWS
"העיר מפוצלת ואלימה"/מערכת וואלה! NEWS, דוד קוזולבסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully