וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד במיליונים: כתבי אישום נגד בכירים בעיריית אשדוד וקבלנים

19.4.2017 / 17:21

לפי כתב האישום, שהוגש נגד 21 אנשים, בכירים בעירייה קיבלו שוחד, הן בכסף והן בטובות הנאה, מיזמים וקבלנים כדי לקדם פרויקטים של נדל"ן. הנאשם המרכזי הוא עמרם כנפו ממלא מקום ראש העיר הקודם

בניין עיריית אשדוד. Google Street View, אתר רשמי
לפי האישום, המעורבים אישרו פרויקטים תוך ניגוד עניינים. בניין עיריית אשדוד/אתר רשמי, Google Street View

כתבי אישום הוגשו היום (רביעי) נגד 21 נאשמים, בהם חברי מועצת אשדוד וקבלנים בעיר, במסגרת פרשת שוחד רחבת היקף במיליוני שקלים. הנאשם המרכזי הוא עמרם כנפו, ממלא מקום ראש העיר אשדוד, המהווה דמות מפתח בעירייה ובעקבות כך בעל יכולת השפעה על מהלכים בעירייה בקדנציה של ראש העיר הקודם. כנפו נאשם בעבירות של לקיחת שוחד והפרת אמונים.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, באמצעות עו"ד שלום שיפר, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כנפו שימש במשך השנים כסגן ראש העיר, חבר ועדת בניין ערים, הממונה על מנהל הרווחה ומאז 2008 גם כממלא מקום ראש העיר. מאז פברואר 2009 הוא החליף את ראש העיר בדיונים רבים בעיר ובוועדת השניים, רשות הרישוי שדנה בבקשות להיתרי בנייה בעיר. בפעמים רבות, כך עולה מכתב האישום, הוא גם החליף את ראש העיר בישיבות ועדות התכנון ובנסיבות אלה שימש יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המדינה הקצתה כסף לניצולי השואה - אך 60 מיליון שקל לא נוצלו
פיגוע דריסה בגוש עציון: בן 60 נפצע קל-בינוני; הדורס נורה
איתמר שטבע בכנרת הובא למנוחות: "נשמה טהורה, חזרת למשפחה"

מנופים באזור בנייה, מרכז הארץ. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
סגן ראש העיר לשעבר נאשם בשוחד של יותר מ-2.5 מיליון שקלים/ראובן קסטרו

כתב האישום המרכזי מתאר כיצד הנאשמים, עמרם כנפו ויצחק דרי, חבר מועצת העיר אשדוד וסגן ראש העיר לשעבר, בעת שכיהנו בתפקידים שונים בעירייה ובמועצת העיר, קיבלו לכאורה שוחד מהיזמים ומהקבלנים – אם בכסף ואם בטובות הנאה - בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים באשדוד ובוועדות התכנון והבנייה. לעתים קרובות, מדובר היה בפעילות תוך כדי ניגוד עניינים. בכתב אישום נוסף נאשם שלמה אלבז, שכיהן אף הוא כחבר מועצת העיר אשדוד, כחבר בוועדת המשנה לבניין ערים וכיו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות באשדוד, בכך שקיבל שוחד מיזמים שונים.

דרי נאשם בקבלת שוחד בסכום כולל של יותר מ-2.5 מיליון שקלים. כנפו נאשם בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-240 אלף שקלים, בנוסף לאופציה לרכישת מגרש מהקבלן יחיאל אבו, ושלמה אלבז נאשם שקיבל מהקבלן יהודה אמסילי שוחד בדמות הלוואה וערבות להלוואה בהיקף של כ-150 אלף שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נאשמים נוספים בפרשה הם הקבלן קלוד נחמיאס וחברת "קלוד נחמיאס חברה לבניין בע"מ", הקבלן יצחק חדד וחברת "יחד הבונים ניהול ואחזקות (2002) בע"מ", הקבלן גלעד פרימק וחברת "פרימק", הקבלן שמעון גוזלן וחברת "ש.י.א רפאל", הקבלן הרצל שמריז וחברת "שומרז חברה לבניין ופיתוח בע"מ", הקבלן הרצל שמריז וחברת "שומרז חברה לבניין ופיתוח בע"מ", אשת הנדל"ן זיוה כהן וחברת "קדמת עדן", הקבלן יהודה אמסילי והחברות "י. לי-דה השקעות בע"מ" ו"טגור א.ל השקעות ומסחר בע"מ" והקבלן יחיאל אבו וחברת "יחיאל אבו".

התיק נחקר על ידי משטרת ישראל ויחידת יהלו"ם ברשות המסים. במקביל להגשת כתבי האישום, מבקשת הפרקליטות לחלט רכוש וכספים של הנאשמים בהיקף של כ-40 מיליון שקלים.

הלן גלבר, חברת מועצת העיר אשדוד שחשפה את הפרשה, אמרה בתגובה כי "הבטחתי מאז 2011 כי לא אנוח ולא אשקוט עד שלא ננקה את נגע השחיתות בעיר. שמחה שהמהלך שיזמתי לחשיפת הפרשה עולה מדרגה והיום התבשרנו כי נגד המעורבים הוגשו כתבי אישום חמורים על שוחד, הפרות אמונים, עבירות מס ועוד. אני קוראת לראש העיר לפטר את ממלא מקומו עמרם כנפו המקבל שכר מכספי הציבור שתושבי אשדוד משלמים".

"נגע השחיתות אוכל כל חלקה טובה בשלטון המקומי, ועיריית אשדוד בולטת לרעה בהקשר זה", הוסיפה גלבר. "לתושבי אשדוד מגיעה הנהגה שתפעל למענם ותקיים שלטון חף מקומבינות. אני שמחה שרשויות אכיפת החוק פועלות במלא הכוח כדי למגר את השחיתות המוניציפלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully