וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ "שלח" נושאת מטוסים לצפון קוריאה - אך זו הייתה בכיוון ההפוך

19.4.2017 / 15:22

מבוכה נגרמה לצבא ארה"ב אחרי שנודע כי "הארמדה" שלפי הנשיא עשתה את דרכה לאזור כבר בשבוע שעבר שטה בכלל לאוסטרליה כדי לקיים תרגיל צבאי. פיונגיאנג, מצדה, ממשיכה להתגרום ופרסמה

צילום: יוטיוב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז בשבוע שעבר כי שלח "ארמדה" כאות אזהרה לקוריאה הצפוני, אך נושאת המטוסים וספינות הקרב שהתלוו אליה היו רחוק מאוד מחצי האי הקוריאני ובכלל שייטו בכיוון ההפוך. במהלך סוף השבוע היא המשיכה להרחיק, כשעברה דרך מצרי סונדה אל האוקיינוס ההודי, במקביל למפגן הכוח של פיונגיאנג שקיימה מצעד צבאי גדול לציון יום הולדתו של מייסד השושלת.

הפיקוד הפסיפי בצבא ארצות הברית הסביר אתמול כי כלי השיט היו צריכים קודם להשלים סדרת אימונים קצרה מהמתוכנן עם אוסטרליה, אבל מסר כי נושאת המטוסים "קארל וינסון" וספינות הקרב מתקדמות לעבר למערב האוקיינוס השקט.

ההכרזה השגויה גרמה לתהיות בקרב מומחים לקוריאה, שתוהים אם היא לא תגרום לשחיקת האמינות של ממשל טראמפ, שהחריף את הרטוריקה נגד המדינה הקומוניסטית המבודדת והעלה חשש מפני סכסוך בחצי האי.

קוריאה הצפונית, מצדה, המשיכה היום להתגרות בארצות הברית ברקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות. בסוף קונצרט לכבודו של קים איל-סונג, סבו של המנהיג הנוכחי קים ג'ונג און שנולד לפני 105 שנה. הוצג סרטון המדמה מתקפת טילים נגד ארצות הברית, שנראית עולה בלהבות. זאת לקול צהלות הקהל וחיוכים מצדו של קים.

נושאת המטוסים האמריקנית קארל וינסון במימי האוקיינוס השקט. AP
שחיקה בהרתעה. נושאת המטוסים קארל וינסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully