וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים חדשים: 80 אלף ניצולי שואה לא מקבלים קצבה - כי עלו אחרי 1953

19.4.2017 / 12:42

עמותת "אביב לניצולי השואה" קראה לתיקון העיוות בחוק, שבגינו עשרות אלפי ניצולים מקבלים רק מענק שנתי קטן. ניצול שלא הורשה לצאת מרומניה לאחר השואה: "גם אנחנו עברנו תלאות, ואנחנו רוצים להשוות את התנאים שלנו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

כ-80 אלף ניצולי שואה לא מקבלים קצבה חודשית, רק כי עלו אחרי שנת 1953 - כך עולה מנתונים שהציגה היום (רביעי) עמותת "אביב לניצולי השואה", לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. העמותה קוראת לאישור הצעת החוק החדשה, שמבקשת להעניק להם קצבה של אלף שקלים - פי שלושה מהמענק שהם מקבלים כיום.

בשל עיוות בחוק, ניצולי שואה שעלו לפני אוקטובר 1953 זכאים לקצבה חודשית של 2,248 שקלים, ואילו כ-80 אלף ניצולים שעלו לארץ לאחר מכן - מתוך כ-217,860 ניצולים שחיים כיום בישראל - זכאים רק למענק שנתי בסך 3,960 שקלים. "אנחנו נמצאים כמה ימים לפני יום השואה, וכמדי שנה יתפרסם שרבע מהניצולים חיים בעוני", אמרה עו"ד אביבה סילברמן, מנכ"לית העמותה, "עלינו לעשות מעשה על מנת לפתור ולצמצם את הבעיה הזאת".

עוד בוואלה! NEWS:
ניצול שואה מת בשריפה בביתו: "מי האמין שזה החג האחרון שלו?"
ראש עיריית הרצליה קרא להגיע להלוויית ניצולת שואה - מאות נענו
שנת מאסר לעו"ד שהונה ניצולי שואה בעשרות אלפי שקלים

מסיבת העיתונאים של הקרן לרווחת ניצולי השואה, 19 באפריל 2017. ניב אהרונסון
"שלושה אחים מקבלים קצבה - ושלושה אחרים כלום". שטקל, היום/ניב אהרונסון

משה שטקל, בן 79, עלה מרומניה לאחר 1953 רק כי הרשויות אסרו את היציאה מהמדינה. לעומת זאת, שלושת אחיו, שעלו לפני שנה זו, מקבלים את הקצבה החודשית המלאה. "בשנת 1947 שלושה מהאחים שלי הורשו לעלות לישראל, הם הפליגו ובדרך נתפסו על ידי הבריטים והוגלו לקפריסין", סיפר. "אני וההורים נשארנו ברומניה וביקשנו להתאחד עם המשפחה".

לדבריו, "רק בשנת 1958 קבלנו אישור לעלות לישראל ושילמנו כופר גדול". שטקל הסביר כי "היום, שלושת האחים שלי, שעלו ב-48, מקבלים קצבה חודשית, ושלושה אחים אחרים לא מקבלים כלום, על אף שגם אנחנו עברנו את התלאות כמו אחינו ואנחנו רוצים להשוות את התנאים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מסיבת העיתונאים של הקרן לרווחת ניצולי השואה, 19 באפריל 2017. ניב אהרונסון
"יש ניצולים שנשארו מאחור". שטרן במסיבת העיתונאים של העמותה, היום/ניב אהרונסון

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד), יו"ר השדולה למען ניצולי השואה שהגיש את הצעת החוק להגדלת הקצבה, התייחס לסוגיה ואמר כי "יום השואה משמש לחברה הישראלית כ'יום כיפור' ביחס לניצולי השואה, ופעם בשנה טוב שנפנה את תשומת הלב שלנו למצבם של הניצולים". לדבריו, "מדינת ישראל צריכה לגשת לניצולי השואה, ולא לחכות שניצולי השואה יבואו אליה".

"בשנים האחרונות מדינת ישראל פועלת למען ניצולי השואה, אבל יש ניצולים שנשארו מאחור, ויש ניצולים שמקבלים קצבאות מגרמניה ומצבם הורע", הוסיף שטרן. "נדע כממשלת ישראל לפעול מול ממשלת גרמניה כדי לדרוש את הזכויות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully