וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים קיבלו את תכנית כחלון בתחושות מעורבות: "צעד מבורך - אך לא מספיק"

19.4.2017 / 8:30

שר האוצר הכריז על תכנית "נטו משפחה" שאמורה להקל על יוקר המחיה, אך חלק מהמשפחות נותרו בתחושה שניתן היה לעשות יותר. "הסבסוד לצהרונים צריך להיות מגיל קטן יותר", אמר אב לשלושה ממודיעין. עם זאת, רבים הסכימו כי מדובר ב"צעד משמעותי קדימה"

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר האוצר משה כחלון הכריז אתמול (שלישי) על תכנית להפחתת מסים שתוביל לשיטתו להקלה על משפחות צעירות, אולם רבות מהן סבורות שיש לעשות יותר. במסגרת תכנית "נטו משפחה", שעלותה ארבעה מיליארד שקלים לשנה, יקבלו הורים נקודות זיכוי במס, צהרונים יסובסדו, יוגדלו מענקי העבודה ויופחתו מכסים על בגדי תינוקות והנעלה - אך רבים נותרו עם תחושה שאפשר היה לעשות יותר כדי לטפל ביוקר המחייה.

אפי שלמה, אב לשלושה ממודיעין, סיפר כי "עוד לא הבנתי את עניין הנקודות זיכוי ובעיקר מה קורה מגיל שש ולמה לא עד גיל 18", אמר. על ההבטחה להוזלת מחירי הצהרונים הוא אומר כי "זה מבורך אבל לא מספיק. היו צריכים לתת את הסבסוד מגיל יותר קטן, הרי ילדים נכנסים למערכת מגיל קטן יותר. את הילדים האלה שכחו".

לקריאה נוספת בנושא
בממשלת נתניהו, בכל סוף רפורמה מסתתר לו קרב על הקרדיט
כמה תשלמו לצהרונים ואילו הטבות מס מגיעות לכם: המדריך לרפורמה הכלכלית

גני ילדים סגורים בירושלים עקב שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
נקודות הזיכוי בין גברים לנשים יושוו/נועם מושקוביץ

לדבריו, הסבסוד שיינתן לילדים בכיתות א' ו-ב' לא יסייע להורים לילדים קטנים יותר. "לנו יש ילדים בני שש וחצי, ארבע וחצי, ושנתיים. הילדה בת ארבע וחצי שלנו שהיום הולכת לצהרון לא תקבל שום סבסוד. אני חושב שזה עדיף מכלום אך עדיין לא מספיק", סיכם.

שלמה מתח ביקורת גם על שיטת הדירוג של משרד האוצר. "איך הכניסו עיר כמו מודיעין, שכולם פה מעמד ביניים, עם תל אביב, רעננה, הוד השרון, וכפר שמריהו. חצי מהעיר הזו עובדי מדינה כמה כאלו יש ברעננה או בהוד השרון?", תהה. "אנחנו פה כולנו עם שכר של 7-8 אלף נטו. כמו ראשון לציון או נס ציונה אבל העיר שלנו כל הזמן בסבסוד הכי נמוך שיש כאילו אנחנו עשירון עליון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמיר סילבר, בן 38 ואב לשלושה מכפר סבא, קיבל את הבשורה בתחושות מעורבות. "אני חושב שצריך לברך על ההתייחסות בכלל למערכת החינוך, אבל מישהו קצת טעה", אמר. "ככל שאני קורא אני מבין שבמקום ליישם את חוק יום לימודים ארוך מצאו פתרון חלקי. אפשר היה לעשות יום לימודים מלא בגנים, להסדיר את נושא ההעסקה של הגננות ושהמערכת כולה תהיה יום לימודים ארוך".

סילבר, שעובד ב"אינטל", אמר כי גם עתה "מי שיהיה בצהרון יקבל את אותם תנאים שאנחנו מכירים. לא פתרו את הבעיה האמיתית שזה האיכות, הצוות, הפדגוגיה, שעת ארוחת הצהריים ועוד. בסוף כמדינה זה עולה לנו יותר". הוא סבור שגם הוזלת מחירי מכשירי הטלפונים החכמים הייתה צריכה להיות עד סף מסוים ולמעשה לסייע למי שמעוניין במכשיר שאינו מכשיר "פרימיום".

לדבריו, "לא הגיוני שבן אדם יקנה 'אייפון' שמונה או תשע ויקבל הנחה. אם המטרה לסייע למי שזקוק אז צריך למכשירים יותר פשוטים". עוד אמר סילבר כי הורדת המכסים על בגדים היא צעד חיובי אך כי לא מדובר במהות. "הורים מוציאים בין 900 ל-2,000 שקל בגנים. קייטנות זה אלפי שקלים, שם עדיין אין פתרון לחופשות הארוכות לדוגמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל אליסף, מנהל תחום הגנים בארגון ההורים בירושלים, חושב כי הרפורמה היא תחילת יישומו של יום לימודים ארוך. "הגדרת המושג צהרון, קביעת המחיר המקסימלי ועליו סבסוד ממשלתי זהו צעד חשוב בדרך ליום לימודים מלא ובחינם. היום שוב הוכחנו כי כשההורים מסמנים מטרה צודקת יש תוצאות. מיליארד שקל יופנו להקלה על יוקר המחייה", אמר. לדבריו, "הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות ותקיים את מה שהבטיחה לאחר המחאה החברתית".

אמציה דויטש, מרכז צוות הצהרונים בפורום ועדי ההורים, אמר כי "אנו לומדים כעת את התכנית אבל אין ספק שהיא מהווה צעד משמעותי קדימה" והבטיח ש"נבדוק ונדון בכל הפרטים, כולל תכולת הצהרון ואופן הסבסוד של המדינה לכל ילד".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully