וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי מחכה 14 שנה למציאת גופת בעלה בכנרת: "רוצה קבר לבכות עליו"

19.4.2017 / 9:41

החיפושים אחר שלושת הנעדרים עוררו בנטלי דהן תקווה מחודשת לאיתור גופת בעלה הדייג, שנעדר מאז 2003 - אך הן נגוזו. "למה שוב שכחו אותו?", אמרה לוואלה! NEWS. בנה, חברו של אחד מהנעדרים, איים לדבריה "להיעלם בכנרת עד שימצא את שתי הגופות - של איתמר ושל אבא שלו"

צילום: רוני כנפו ושלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

(מאות ליוו למנוחות את לירון כראדי ונחמן איטח שטבעו בכנרת)

בערב החג השני של פסח, עמדה נטלי דהן על שפת הכנרת ונשאה תפילה למציאת גופות שלושת הצעירים שנעדרו באגם. בתפילתה העלתה גם שם נוסף אותו זוכרים מעטים: שמו של מאיר, בעלה הדייג שטבע בכנרת לפני 14 שנים ומאז גופתו לא נמצאה. "איתמר היה חבר של בן הבן שלי, הם למדו באותה הכיתה. הדוד של איתמר עזר ותמך בנו הרבה בימים הראשונים אחרי שעברנו מטבריה לקריית שמונה", אמרה דהן בשיחה עם וואלה! NEWS, כשהיא מתייחסת בדבריה לאיתמר אוחנה, שגופתו אותרה אתמול לאחר כשבוע של חיפושים. "כשהיינו השבוע בכנרת, ההורים של איתמר סיפרו לנו שרק לפני שבועיים וחצי הוא היה איתם בחוף וסיפר להם שאבא של בן, טבע במקום הזה".

אמש, עם מציאת גופתו של אוחנה, בן עירה וחבר הילדות של בנה, נשמע קולה של דהן שבור לרסיסים שוב. היא נקרעה בין ההזדהות עם ההקלה על הסבל וחוסר הוודאות של משפחת אוחנה, לבין החשש כי הייאוש יחזור וישתלט שוב על התקווה שפיעמה בה הפעם במשך שבוע תמים. אותה תקווה שהביעה בערב החג כי מכשיר הסונאר הצבאי שהובא לכנרת לטובת איתור גופות שלושת הנעדרים, ימצא גם את גופתו של בעלה המנוח.

"הבן שלי הוא חייל בן 19 ובמהלך השבוע האחרון הוא איים להיעלם בכנרת עד שהוא ימצא את שתי הגופות - גם של אבא שלו וגם של החבר שלו, איתמר", אמרה דהן. "אני כל הזמן שומרת עליו כי הוא נמצא בסערת רגשות. בערב החג ישבנו ביחד ליד הכנרת ואמרתי לו 'הנה הסונאר. בעזרת השם יוציאו גם את אבא'".

עוד בנושא:
אחרי שבוע חיפושים: אותרה גופתו של הנעדר השלישי בכנרת
אביו של לירון שטבע בכנרת נפרד בבכי: "למה לא אני במקומך"
מאז 2009: תשעה נופשים עם מזרני ים וסירות גומי טבעו למוות בכנרת

נטלי דהן ובעלה מאיר, הנעדר בכנרת מאז שנת 2003. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
"לא יכלנו לשאת את מראה הכנרת". נטלי ומאיר דהן/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

בליל ה-17 במרץ 2003 עצר השעון של משפחת דהן מלכת. ימים ספורים לפני חג הפורים, יצא מאיר דהן עם חברו לעבודה אלי מרק לדיג בכנרת. למרות מזג האוויר החורפי הסוער ששרר באותו יום התעקש דהן לצאת למים הגועשים על מנת שיוכל לרכוש תחפושות לילדיו הקטנים. השניים נראו בפעם האחרונה למחרת בבוקר בסמוך לכפר נחום שבצפון הכנרת.

יחידת השיטור הימי של משטרת טבריה יצאה לחיפושים אחר הדייגים הנעדרים, אך מאחר שבאזור שבו נראו השניים בפעם האחרונה הגיעו המים לעומק של 45 מטרים התקשו צוללני היחידה להמשיך לחפש את הגופות. אחרי שנה החליטה נטלי לעבור עם שלושת ילדיה מטבריה לקריית שמונה. "לא יכולנו לשאת יותר את המראה שנשקף מביתנו שבטבריה – הכנרת שגבתה מאתנו את היקר מכל", שחזרה דהן. "בן ביקש כל יום לרוץ לכנרת כדי להביא את אבא שלו".

משפחת דהן תולה תקווה בחיפושים אחר הטייס שטבע בכנרת

שנה וחצי אחרי שנעלמו הדייגים התרצה משרד הביטחון ללחץ הציבורי והסכים להקצות לצורך חיפושיהם את מכשיר הסונאר שחיל הים העביר לצורך החיפושים שהוא עורך מדי שנה אחר גופתו של טייס חיל האוויר יקיר נווה שמטוסו התרסק בשנת 1962 בכנרת. בתוך ימים בודדים נמצאה גופתו של אלי מרק, שותפו של דהן לדייג.

"כל שנה במשך 12 וחצי השנים שחלפו מאז אנחנו מחכים לחיפושים אחרי יקיר הכנרת" אמרה אמש נטלי בציניות, כשהיא מתייחסת לנווה. "כל שנה חוזרת אלינו התקווה שאולי יקצו לנו את הסונאר רק ליומיים נוספים. כדי שאולי, סוף כל סוף ניתן לנשמה של מאיר לנוח, ולנו - קבר לבכות עליו".

נטלי דהן וילדיה לצד האנדרטה לזכר בעלה מאיר בטבריה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
נטלי דהן וילדיה, בן וליפז, לצד האנדרטה לזכר בעלה מאיר בטבריה/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

דודיק אזולאי, סגן ראש עיריית טבריה, מסייע למשפחת דהן ופעל להקמת אנדרטה לזכרו של מאיר בשיכון ד' בעיר. "כבר כמה שנים אני לוחץ בכל דרך אפשרית ולכל גורם אפשרי לצייד את משטרת הכנרת בסונאר שיכול להציל חיים", אמר. לדבריו, נפגש השבוע עם עם שר האוצר משה כחלון וזה הבטיח לבדוק אפשרות לתקצב את הציוד הנדרש לחיפושים.

"אני מתקדמת צעד קדימה ונסוגה שני צעדים אחורה"

בתום שלוש שנות היעדרות, בית הדין הרבני בטבריה התיר את נטלי דהן מעגינותה. במהלך השנים שחלפו מאז שעברו לקריית שמונה ניסתה דהן לפתוח פרק חדש בחייה והתחתנה, אולם כעבור זמן קצר התגרשה. "הייתה לי זוגיות שהתפרקה, כי לא הייתי מסוגלת. 14 שנים אני מתקדמת צעד קדימה ונסוגה שני צעדים אחורה", הסבירה.

במהלך השנים שחלפו הצטלבה גם דרכם של בן דהן ואיתמר אוחנה כשלמדו באותה כיתה במסגרות החינוך בעיר. לפני שבוע בדיוק יצא איתמר לכנרת כדי לחגוג את יום הולדתו ה-19. היום בשעה 15:00 ילווה בן את חברו לדרכו האחרונה בבית העלמין בקריית שמונה. משפחת דהן ממשיכה לקוות כי כפי שהמדינה השקיעה בשבוע החולף את כל המשאבים על מנת להביא לקבורה את שלושת הצעירים שנעדרו בכנרת, כך היא תדאג להביא גם את מאיר לקבורה.

"תראי כמה ההורים של הצעירים התייסרו על כמה ימים של חוסר ודאות. מה אני אגיד על יותר מ-14 שנים?", סיכמה דהן. "גם עכשיו, שילכו ויוציאו את העצמות של מאיר. למה שוב שכחו אותו? אני מרגישה כמו פליטה במדינה שלי. הבן שלי גדל והלך לצבא ואני שאלתי אותו 'למה אתה משרת אותה? הפקירו את אבא שלך במצולות כמו כלב'. שיתנו לנשמה המיוסרת של מאיר כבר מנוחה. שיתנו לנו כבר קבר לבכות עליו".

מאיר דהן הנעדר בכנרת מאז שנת 2003 ובנו בן. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
"שיתנו לנשמה המיוסרת שלו לנוח". מאיר דהן ובנו בן/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

גורמים בצה"ל מסרו האחריות על איתור אזרחים נעדרים מצויה באחריות המשטרה. "צה"ל פועל בשיתוף פעולה ומסייע בכל הנדרש. הטכנולוגיה שבה השתמשו לאיתור גופות הנעדרים הותאמה לפעילות החיפוש על פי תוואי השטח, המיקום והעומק בהם שיערו כי הגופות נמצאות, זאת לאור הערכת המצב. טכנולוגיה זו אינה מתאימה לחיפוש גופה שטבעה לפני זמן רב ולכן אינה יכולה לסייע בחיפוש אחר מאיר דהן, שטבע לפני 14 שנים".

על פי הגורמים, "בחיפושים אחר יקיר נווה לא משתמשים ברובוט תת מימי אלא בטכנולוגיה שונה במסגרתה שואבים את קרקעית הכנרת בשטח חיפושים מוגדר, לטובת חיפוש חלקי הגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully