וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שוטר נהרג ו-4 נפצעו במתקפה של דאעש בדרום סיני

19.4.2017 / 3:45

חמושים של הארגון פתחו בירי לעבר כוחות הביטחון בסמוך למנזר סנטה קתרינה, אחד מהאתרים המרכזיים ביותר לנצרות, כשבוע אחרי שני הפיגועים בכנסיות. זאת במקביל לאזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור וסגירת מעבר טאבה עד להודעה חדשה

עריכה: יוסי אלטר

שוטר מצרי נהרג ועוד ארבעה נפצעו במתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נגד כוחות הביטחון בסמוך למנזר סנטה קתרינה שבדרום חצי האי סיני – כך הודיע הלילה (רביעי) משרד הבריאות בקהיר. זאת כשבוע אחרי ש-45 בני אדם נהרגו בשני פיגועים של הארגון הקיצוני בכנסיות שונות. גורמי ביטחון מסרו כי תוגברה האבטחה סביב אתרי תיירות בדרום סיני בעקבות המתקפה אמש.

בעקבות הפיגועים בשבוע, הכריז הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי על מצב חירום והורה על פריסת חיילים באתרים מרכזיים במדינה, אולם המתקפה הלילה, בסמוך לאחר האתרים החשובים ביותר לנצרות, מראה את הקושי של השלטונות למגר את הטרור שפוגע בענף התיירות החיוני לכלכלת המדינה. סנטה קתרינה, שהוקם במאה השישית, הוא אחד המנזרים הנוצריים העתיקים ביותר בעולם ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הוא חלק מהכנסייה האורתודוכסית המזרחית.

דאעש פעיל בעיקר בצפון חצי האי, באזורים הסמוכים לרצועת עזה, אולם מנסה להתפשט גם דרומה, לעבר ערי תיירות ויעדים פופולריים. בשל החשש מפגיעה בתיירים, סגרה ישראל את מעבר טאבה לפני הפסח ואתמול הודיע המטה ללוחמה בטרור כי המעבר ימשיך להיות סגור עד להודעה חדשה.

לקריאה נוספת בנושא
פרעה מנייר: דאעש מנצל את חולשת סיסי - ומפורר את מצרים מבפנים
ריבלין במכתב לא-סיסי: "הזדעזתי ממתקפת הטרור במצרים"

מנזר סנטה קתרינה, חצי האי סיני, מצרים, 2005. רויטרס
מנזר סנטה קתרינה/רויטרס

המתקפה אירעה עשרה ימים בלבד לפני שהאפיפיור פרנציסקוס יגיע לביקור במצרים וכשבוע אחרי ששני מחבלים מתאבדים התפוצצו בכנסיות בערים טנטא ואלכסנדריה, במהלך יום ראשון של הדקלים, חג נוצרי המציין את תחילת שבוע הפסחא.

המיעוט הנוצרי במצרים מונה כ-10% מכלל 92 מיליון התושבים במדינה והוא משמש יותר ויותר מטרה לדאעש, שביצע שלושה פיגועים קטלניים בכנסיות בארבעת החודשים האחרונים. בפברואר, עשרות משפחות נוצריות נמלטו מצפון סיני אחרי סדרת מעשי רצח שכוונה נגד המיעוט.

מאז הודח הנשיא מוחמד מורסי ביולי 2013, מתמודדת מצרים עם איום מתמשך של ארגוני טרור, שהגבירו את מתקפותיהם מאז וניצלו את הכאוס בחצי האי. בין היתר, שלוחת דאעש בסיני גם משגרת מעת לעת רקטות לעבר שטחה של ישראל, בטענה כי היא תוקפת את פעיליה בסמוך לגבול עם מצרים.

(עדכון ראשון: 22:40)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully