וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: "מפציצים רוסיים גרעיניים התקרבו לאלסקה"

רשת פוקס דיווחה כי שני מטוסים מדגם טופולב 95 הגיעו למרחק של כ-160 ק"מ מהאי קודיאק, ושבו על עקבותיהם רק אחרי שהוזנקו לעברם מטוסי קרב. זאת הפעם הראשונה שבה מגיעים מטוסים רוסיים כה קרוב לארה"ב תחת ממשל טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בצל המתיחות, טילרסון ולברוב נפגשו במוסקבה, בשבוע שעבר)

שני מפציצים רוסיים בעלי יכולת גרעינית התקרבו למרחב האווירי של אלסקה אתמול בלילה ושבו על מסלולם אחרי שמטוסי קרב אמריקניים הוזנקו לעברם – כך דיווחה היום (שלישי) רשת פוקס. לפי שני גורמים אמריקניים רשמיים, שני מטוסים מדגם טופולוב 95 הגיעו למרחק של כ-160 ק"מ מהאי קודיאק.

זאת הפעם הראשונה מאז שנכנס דונלד טראמפ לתפקידו שבה מגיעים כלי טיס רוסיים קרוב כל כך לשטחה של ארצות הברית. על אף שבמהלך קמפיין הבחירות שלו קרא טראמפ לשיקום היחסים עם הקרמלין, הוא ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמרו בימים האחרונים כי היחסים הגיעו לשפל היסטורי, בעקבות המתקפה הכימית בסוריה והתגובה האמריקנית.

שני הגורמים הוסיפו כי המפציצים טסו במרחק של 450 ק"מ מדרום-מערב לבסיס אלמנדורף של חיל האוויר, שנמצא בטווח ההגנה האווירית האזורית של ארצות הברית. בתגובה, נשלחו שני חמקנים מדגם F-22 ומטוס נוסף מדגם E-3 ואלו טסו לצדם במשך 12 דקות, עד שהמפציצים שבו על עקבותיהם לבסיס במזרח רוסיה.

הפעם האחרונה שבה אירעה תקרית דומה הייתה ב-4 ביולי 2015, במהלך יום העצמאות של ארצות הברית. שני מפציצים רוסיים התקרבו לחופיהן של אלסקה וקליפורניה, בזמן שפוטין התקשר לברך את ברק אובמה לרגל יום העצמאות.

מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי su-24 ממריא מבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה, 22 באוקטובר 2015. רויטרס
מטוס קרב רוסי ממריא מלטקיה, סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully