וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב שוקלת ליירט טילים של צפון קוריאה בזמן ניסויים

בגרדיאן דווח כי ממשל טראמפ שוקל מפגן כוח מול פיונגיאנג, במקרה שזו תמשיך בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה. בין היתר, ייתכן שהיירוט יבוצע בתגובה לניסוי גרעיני נוסף

צילום: יוטיוב

ארצות הברית שוקלת ליירט טילים בליסטיים של קוריאה הצפונית במהלך הניסוי שלהם – כך דיווח היום (שלישי) הגרדיאן. שני גורמים שתודרכו בנושא אמרו לעיתון הבריטי כי וושינגטון עשוי לבחור באפשרות זו כחלק ממפגן כוח כלפי פיונגיאנג, ברקע המתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני. אתמול אמר סגן שר החוץ של המדינה הקומוניסטית המבודדת כי ארצו לא נרתעת מאיומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והבטיח כי "הניסויים ימשיכו להתקיים באופן שבועי".

עוד דווח כי שר ההגנה ג'יימס מאטיס הציג את התכנית בפני חברי קונגרס, אולם טרם התקבלה החלטה בנושא. אחד הגורמים אמר כי ייתכן שארצות הברית תבצע את היירוט אחרי ניסוי גרעיני, כאזהרה לכך שהיא מוכנה לפעול בכוח אם קוריאה הצפונית לא תחדול מפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה.

לדברי שני הגורמים, וושינגטון עשויה להשתמש במערכת ההגנה "אגיס" המוצבת על משחתת אמריקנית כדי ליירט ניסוי בטיל בליסטי. אפשרות אחרת שנשקלת היא לשכנע את יפן להפעיל את מערכות ההגנה שלה וליירט את הטיל במימיה הטריטוריאליים. הם הוסיפו כי לא נשקל שימוש במערכת ההגנה המתקדמת THAAD, שאותה היא החלה לפרוס בקוריאה הדרומית.

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
אחד הטילים שהציגה קוריאה הצפונית במצעד שערכה ביום שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully