וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו בת ה-8 של אל"מ זוארץ נפרדה בדמעות: "אבא שלי היה הכי טוב בעולם"

שלומי גבאי

19.4.2017 / 0:40

מאות ליוו למנוחות את פינקי זוארץ, ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה ולשעבר מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה, שלקה בדום לב במהלך טיול משפחתי בווייטנאם. אלוף כוכבי: "ידעת להנהיג אנשים ולרתום אותם למשימה". בנו: "המושג הכי חשוב לך היה אנושיות"

צילום: שלומי גבאי

מאות בני אדם ליוו למנוחות אתמול (שלישי) את ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, אלוף-משנה (במיל') פנחס (פינקי) זוארץ, שלקה בדום לב בטיול משפחתי בוויאטנם. בין היתר, השתתפו בהלוויית מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה לשעבר הרמטכ"לים לשעבר שאול מופז, בני גנץ ומשה יעלון, שר השיכון יואב גלנט, ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וראש אמ"ן אביב כוכבי.

עומרי, בנו בן ה-21 של זוארץ, ספד לאביו: "אבא, חתרת למגע ולניצחון, תמיד לניצחון, אתה עמוד האש לפני המחנה. על ההישגים שלך עוד ידברו הרבה. על אישיותך ילמדו בבתי הספר. המושג הכי חשוב לך היה אנושיות, וכך חינכת את חייליך. אני לוקח עכשיו את המושכות ואני מבטיח להיות חזק ואנושי".

הלל, בתו בת השמונה של זוארץ, ריגשה את הנוכחים כשספדה גם היא לאביה. "אבא שלי היה האבא הכי טוב שהיה לי, וזכיתי בו לשמונה שנים. לא ראיתי אבא כזה טוב ואבא שמשקיע בי ואומר לי 'אם את רוצה את יכולה', ותמיד נתן לי את הביטחון לעשות דברים ואני ממשיכה לעשות את הדברים שהוא אומר. הוא אף פעם לא הכעיס אותי, הוא תמיד עשה את הדברים הטובים לי. וזה אבא שלי ואני אוהבת אותו כמו שהוא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זכיתי באבא הכי טוב בעולם לשמונה שנים". הלל זוארץ בהלוויית אביה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שר הביטחון לשעבר משה יעלון בהלווייתו של אל"מ פינקי זוארץ בבית העלמין בבנימינה, 18 באפריל 2017. שלומי גבאי
הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון מגיע להלוויתו של זוארץ, אתמול/שלומי גבאי

הבן עמית בן ה-18 נפרד מאביו: "אבא שלי עיצב את אישיותי, הזמן שלי עם אבא היה ללמידה ועיצוב. ביומו האחרון אמר אבא: 'כל דור חייב להיות יותר טוב מקודמו'. אבא תמיד הכין אותי ליום המחר, מה שאפיין אותו זההקור הרוח והשלווה, הוא היה מאושר. ב-52 שנותיו הוא הספיק מה שכולנו לא נספיק ביותר שנות חיים. המשפחה הייתה האושר הגדול שלו השארת חלל גדול שאני לא בטוח שניתן למלא, אני מבטיח לקיים את הצוואה שהשארת ולגרום לדור הבא להיות טוב יותר, דמותך ראויה לסגידה".

תמי, אלמנתו של זוארץ, ספדה לו: "כל יום הודיתי שזכיתי בך, כשנפצעת הבטחתי במראה וחייכתי כי ידעתי שנשאר לנו עוד זמן ביחד, היית חכם על גבול הגאונות, היה לך מפתח מאסטר ללב האנשים שפגשת. עכשיו תנוח, ביצעת את המשימה על הצד הטוב ביותר, האמנת ועשית שלא משאירים פצועים בשטח גם במחיר שחיילים מחפשים את חבריהם על ציר פלידלפי".

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בהלווייתו של אל"מ פינקי זוארץ בבית העלמין בבנימינה, 18 באפריל 2017. שלומי גבאי
הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מגיע להלוויתו של זוארץ, אתמול/שלומי גבאי
אל"מ במיל' פנחס זוארץ לאחר שנפצע במהלך האינתיפאדה השנייה, עם משה יעלון. טל נוה, דובר צה"ל
"ביצעת את המשימה על הצד הטוב ביותר". זוארץ לצד יעלון לאחר פציעתו/דובר צה"ל, טל נוה

אלוף אביב כוכבי סיפר על זוארץ: "לפני כמה ימים שלחת מווייטנאם תמונה שלך משיט סירה וביקשתי שכל משאלותינו יתגשמו, היום אני עומד עצוב והמום. ידעת להנהיג אנשים ולרתום אנשים למשימה ואליך".

הקריירה הצבאית של זוארץ, שהותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, זכורה בשל שלושה אירועים, שהמרכזי בהם הוא פציעתו הקשה במהלך סיור ברצועה - בפיצוץ מטען חבלה נגד סיור שלקח בו חלק ביישוב מורג, נקטעה כף רגלו, אך הוא שב לשירות בתום שיקום של יותר משנה, והמשיך לפיקוד במכללה לפיקוד ולמטה (פו"ם).

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully