וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נידון למוות כבר אכל את הארוחה האחרונה - וניצל ברגע האחרון

ארקנסו מנהלת מרתון של הוצאות להורג אך עתירה של שניים מהנידונים למוות התקבלה. אחד מהם, שמחכה לביצוע גזר הדין ב-20 השנה האחרונות, קיבל סעודה אחרונה, שכללה עוף מטוגן ועוגת תותים, ויישאר עד להחלטה סופית בחיים

שלט מתקן כליאה לנידונים למוות במדינת ארקנסו, ארצות הברית, מרץ 2017. AP
ארקנסו לא ביצעה עונש מוות מאז 2005. שלט כניסה למתקן שבו מוחזקים נידונים למוות/AP

בית המשפט העליון של מדינת ארקנסו, ארצות הברית, עיכב אתמול (שלישי) שתי הוצאות להורג, שעות ספורות לפני ביצוען וכחלק מהמאבק בניסיון של הרשויות במדינה להוציא להורג שבעה נידונים למוות בתוך 11 יום. עורכי דינם של השניים טענו כי הם לא כשירים נפשית וכי הם לא קיבלו הערכה מקצועית ראויה.

ברוב של ארבעה מול שלושה, עצר בית המשפט העליון של ארקנסו את הוצאתם להורג של דון דייוויס וברוס וורד, שניהם נידונו למוות לפני יותר מ-20 שנה. לשכת התובע הכללי לא ערערה על העיכוב בביצוע עונשו של וורד, אך כן עתרה לבית המשפט העליון של ארצות הברית במקרה של דייוויס, אולם הוא לא קיבל זאת. דייוויס כבר קיבל את הארוחה האחרונה שלו - שכללה עוף מטוגן, שעועית, פירה, עוגת תותים וגלידת פירות - אך חייו ניצלו ברגע האחרון.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: אישה הוצאה למוות בג'ורג'יה לראשונה זה 70 שנה
ההוצאה להורג השתבשה, האסיר התענה 43 דקות עד שמת

מנגד, ארקנסו רשמה ניצחון כשבית משפט פדרלי לערעורים ביטל החלטה של בית משפט בערכאה נמוכה יותר לעצור את כל ההוצאות להורג המתוכננות עד לסוף החודש. המדינה מעוניינת לבצע את עונשם של הנידונים למוות במהירות מאחר שבתחילת מאי יפוג תוקפם של הסמים המשמשים למתן זריקת הרעל הקטלנית.

הסוגייה בארקנסו חידשה את הדיון בארצות הברית על עונש המוות, ששיעורו בשנה שעברה היה הנמוך ביותר זה רבע מאה. ארקנסו, כמו מדינות אחרות שעדיין מנהיגות עונש מוות, מתקשה למצוא אספקה לסמים המשמשים לביצוע ההוצאות להורג, בשל התנגדויות של חברות תרופות. הפעם האחרונה שבה הוצא להורג נידון למוות במדינה היה ב-2005.

פעילים המתנגדים לעונש המוות טוענים כי ביצועו בעזרת זריקת רעל קטלנית היא אכזרית, מאחר שהנידון למוות סובל ברגעיו האחרונים ועדיין בהכרה. זאת על אף שהשימוש בזריקה נחשב בבסיסו לצורת ענישה הומנית יותר מאשר כיתות יורים, תלייה או שיטות אחרות.

(עדכון ראשון: 20:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully