וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של לירון שטבע בכנרת נפרד בבכי: "למה לא אני במקומך"

אלי אשכנזי, שבתי בנדט, עדי חשמונאי ושלומי גבאי

18.4.2017 / 13:03

נחמן איטח ולירון כראדי שנעלמו לפני כשבוע וגופותיהם נמצאו אתמול נקברו בירושלים ובאור עקיבא. "נהרסו לי החיים", זעק אביו של כראדי. אביו של איטח ביקש לומר כי הוא אינו כועס ומוחל לבנו. משפחתו של הנעדר איתמר אוחנה שטרם אותר ממתינה לבשורות

צילום: רוני כנפו ושלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

לירון כראדי ונחמן איטח, שטבעו בכנרת בשבוע שעבר ושגופותיהם נמצאו אתמול (רביעי), נקברו בצהריים בבית העלמין באור עקיבא ובבהר המנוחות בירושלים. הנעדר השלישי בכנרת, איתמר אוחנה מקריית שמונה, טרם נמצא, וכוחות המשטרה וחיל הים ממשיכים גם היום לחפש אחריו.

איטח הובא למנוחות בנוכחות כ-200 חברים ובני משפחה. "נחמן הציל ברגעיו האחרונים אדם אחר, ואז מת. הוא תמיד היה עוזר ואהב לעזור. כולנו, אמא, אני האחים מוחלים לך ולא כועסים עליך", אמר אביו בהלוויה. הדוד יעקב איטח הוסיף: "קשה להבין מה הרגישו שלושת הבחורים לפני שהחזירו את נשמתם. נתפלל שהקב"ה יפסיק את צרותינו".

בן דודו של נחמן סיפר כי במשך כמה ימים "היינו בין חי למת, כל רגע ניסינו לברור עוד מידע". לדבריו, "ברגע שקיבלתי את הבשורה היה קשה מאוד. אין קשה בעולם כמיתת בנים שהורה שהביא לעולם ילד וגידל אותו מביא אותו לקבורה זה לא טבע העולם". אחד מחבריו המשיך: "שישה ימים לקח לנו לחפש אותך וביום השביעי אנחנו פה נחמן. מי יכול לשכוח את החיוך שלך. כולנו צריכים להתחזק, נחמן הלך בקריעת ים סוף שלנו".

נחמן איטח ולירון קראדי. באדיבות המשפחה
נחמן איטח ולירון כראדי/באדיבות המשפחה
הלוויתו של לירון כראדי, 18 באפריל 2017. שלומי גבאי
"נהרסו לי החייים". הלווייתו של כראדי/שלומי גבאי

עם תחילת הלווייתו של כראדי, נשמעו זעקות שבר קשות מצד הוריו. "נהרסו לי החייים, למה לא אני במקומך?", תהה אביו עופר. ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי ורב העיר היו אמורים לשאת דברים בהלוויה, אולם בשל מצב ההורים והקהל הוחלט לוותר על ההספדים. אמו של כראדי חשה ברע במהלך ההלוויה וטופלה במקום בידי חובשים של מד"א. נערה בת 17 שסבלה מקשיי נשימה פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הלל יפה בחדרה.

חברו של לירון, שהיה איתו באירוע הטביעה, שמר מרחק מהקבר הטרי. חבריו מספרים כי העובדה שלא הצליח להציל את לירון וראה אותו נסחף "אוכלת אותו" ולדבריהם, זאת טראומה שתלווה אותו כל חייו. חבר נוסף לספסל הלימודים סיפר: "לירון אהב את כולם, אהב את החיים ואהב לבלות, עצוב שמצא את מותו בעת בילוי, קשה לראות את שמו על קבר טרי הרי רק לפני כמה ימים צחקנו יחד ובילינו, זה יום עצוב מאוד ויש לכולנו פצע שלא יגליד לעולם".

אמו של איתמר: "לא ישנים, מנסים לעצור את הדמעות"

הנחת העבודה הרווחת במשטרה מסוף השבוע היא שאוחנה מת, ושהחיפוש הוא אחר גופתו. "אנחנו לא ישנים, זה קשה", אמרה רחל אוחנה, אמו של איתמר, "מנסים לעצור את הדמעות. יש סערת רגשות, אבל יש גם עוד אחים אז אנחנו צריכים להיות שמחים. אני לא עוזבת את המקום, אני כל הזמן כאן, יורדת לים, הולכת למקום שהוא פתח את האוהל בתקווה למצוא אותו בעצמי".

השלושה טבעו ביום רביעי שעבר בשלושה מקרים שונים, לאחר שנכנסו למימי האגם עם מזרני הים שלהם בעת שהיו במקום רוחות חזקות. פעולות החיפוש כללו סריקות ימיות על ידי ספינות שיטור וצוללנים בסיוע אופנועי ים, וכן סריקות של סיירים ופרשים לחופי האגם וצילומי אוויר באמצעות מסוקים ורחפנים.

אביו של איתמר, שמעון, סיפר היום כי הוא מחכה בציפייה להודעה על מציאתו. "זה עניין של זמן. אני רוצה להודות לעם ישראל, לתושבי קרית שמונה, לכל הגורמים מסביב – המשטרה, יש לה 'לב מזרחי', משמר הגבול, חיל הים שעושה עבודת קודש. מצאו שניים, והשלישי בדרך".

איתמר אוחנה, בן 19 מקריית שמונה נעדר בכנרת – 13 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
"צריכים שתישארו לחבק אותנו". איתמר אוחנה/צילום מסך, פייסבוק

הלילה עלו בני המשפחה לשידור חי בפייסבוק והביעו תקווה שתימצא גופתו של בנם, שחגג בכנרת את יום הולדתו ה-19 עם חבריו. בשידור, שהועלה על ידי "חדשות בזמן", הביע האח חננאל תקווה כי "הרוח הגבית שקיבלה המשפחה מהציבור" תימשך עד למציאת אחיו.

"אנחנו צריכים שתישארו לחבק אותנו", אמר חננאל. "אנחנו צריכים אתכם יותר מתמיד. אנחנו לבד ורוצים אתכם איתנו. עד עכשיו הייתם ותרמתם וזה כל כך חיזק אותנו והכניס אותנו לאופטימיות ולפרופורציות והשאיר אותנו שפויים. יש לנו אבא כזה חזק שמחזק אותנו ואנחנו לא נשברים בזכותו. הוא משאיר אותנו מאוחדים וטובים והוא כזה חזק רק בזכותכם". האב שמעון הוסיף: "הילד בסך הכול רצה לעשות בכנרת מסיבת יום הולדת. אני לא מוותר לו, אף פעם הוא לא יצא לבד. אם יצא, תמיד נסעתי והבאתי אותו".

על מציאת גופות שני הנעדרים האחרים, אמר דודו, מכלוף אוחנה: "אי אפשר להגיד 'שמחה', אבל אנחנו שמחים שהם לוקחים את הבנים להיקבר, שאי הוודאות שהייתה להם כבר יצאה מהראש. עכשיו הם רואים את הילדים שלהם. נשארנו עכשיו באי-ודאות. אם זה כל כך משמח את המשפחות, אז אנחנו איתם בשמחה שלהם".

חבר משפחה מתפלל לאיתור גופתו של איתמר אוחנה הנעדר השלישי בכנרת , 18 באפריל 2017. אלי אשכנזי
חבר משפחת אוחנה מתפלל הבוקר בכנרת/אלי אשכנזי
חיפושים אחרי הנעדרים בכנרת, 15 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
החיפושים בכנרת אחר הנעדרים/חטיבת דובר המשטרה
היום השישי לחיפושים אחר הנעדרים בכנרת, 17 באפריל. דוברות המשטרה,
מאמצי החיפוש בכנרת, השבוע/דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully