וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הטרדה ואיומים: 28 חשודים בהפעלת לחץ לפרסום בעיתון חרדי

18.4.2017 / 8:00

המשטרה עצרה חברים בפלג הירושלמי בגין מעורבות ב"הטרדה בלתי פוסקת" נגד מנהלים בכירים במשק. החוקרים פשטו בתום חקירה סמויה בת חצי שנה על מערכת עיתון "הפלס", המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, ועצרו כמה מבכיריו

צילום: דוברות משטרה, עריכה: יאיר דניאל

("יתקשרו אליך אלפים": נחשף בליץ ההטרדות החרדי)

המשטרה עצרה לפנות בוקר (שלישי) 28 בני אדם מהפלג הירושלמי בחשד למעורבות בהטרדה ובסחיטה באיומים של מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק ובחברות ממשלתיות, בדרישה שיפרסמו בעיתון החרדי "הפלס". במסגרת החקירה, פשטה המשטרה על מערכת העיתון, המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, ועצרה כמה מבכיריו.

מבצע המעצרים בוצע הבוקר בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחצי השנה האחרונה, והחשדות מתייחסים למעשים שנעשו בשנה האחרונה. חלק מהעצורים יובאו בהמשך היום לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון. לדברי המשטרה, החקירה החלה בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו מבכירים במשק.

העיתון הוקם לפני כחמש שנים על ידי אנשיו של הרב אוירבך, הנחשבים כמי שאינם מקבלים את סמכות הרב אהרון לייב שטיינמן, המנהיג המרכזי בציבור הליטאי. הרקע להקמה היה סכסוך בפלג הליטאי, שהוביל לפיצול בעיתון "יתד נאמן". מאז הקמתו היה מעורב העיתון בכמה פרשות הטרדה מסוג זה על רקע חרם מפרסמים שהוטל עליו, אך לפני כשנה וחצי הודיעו בעיתון כי הם "מפסיקים את טרור ההטרדות" בעקבות גל מעצרים שבוצע נגדם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
החשודים הובאו למשרדי להב 433/טליה קדוש

על פי החשד, התלונות הגיעו בצורה של "הטרדות בלתי פוסקות" – בדואר אלקטרוני, בטלפון ובפקס – מטעם אנשים שהציגו עצמם "מייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח" מכך שראשי החברות אינם מפרסמים בעיתון. בשל ההטרדות הבלתי פוסקות, חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים בכלי תקשורת מתחרים, על מנת להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות.

השיחות הגיעו לנושאי המשרה ולבני משפחותיהם, באופן ששיבש לכאורה את חייהם ואת הפעילות התקינה של החברות שניהלו. המתקשרים קיבלו תדרוכים ממוקד טלפוני שכונה "קו מאבק", שבו פורסמו מדי יום פרטים של החברה שיש להתקשר אל אנשיה ומה "מדד ההטרדה" – כמה שיחות והודעות יש להוציא לפועל באותו יום.

הרב אוירבך באולם ארנה, ירושלים. מרץ 2015. ראובן קסטרו
הרב אוירבך/ראובן קסטרו

החוקרים הגיעו גם למשרדי מערכת העיתון בירושלים עם צו חיפוש מבית המשפט, ואספו ממצאים הקשורים לחקירה ובהם מחשבים וחומרי מדיה. במבצע המעצר השתתפו כ-250 שוטרים, חוקרים ובלשים מכל הארץ, שעצרו בו-זמנית חשודים מירושלים, מבני ברק, ממודיעין עילית, מאשדוד, מרכסים ומחדרה. החשודים הובאו לחקירה במתקני להב 433, שם נחקרו על ידי חוקרי משטרת ירושלים.

במהלך פעילות המשטרה בירושלים ובבני ברק אירעו הפרות סדר, שכללו שריפת פחים, השלכת חפצים וידויי אבנים לעבר הכוחות וניסיונות למנוע מהם לבצע את המעצרים.

במשטרה אמרו כי "מדובר בחקירה חשובה ורגישה, שהחלה כחקירה סמויה במהלכה נאספו ראיות ובוססה תשתית ראייתית שהובילה למעצר חשודים, שניסו במעשיהם לשבש ולפגוע בזכות הקניין והגנת הפרטיות, תוך הטרדה והטלת מורא. לאורך כל החקירה המשטרה עמדה בקשר רצוף עם נציגי החברות אשר עודכנו בחקירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיתון "הפלס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully