וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך הארי: "חסמתי את הרגשות שלי אחרי מות אמי, כמעט התמוטטתי"

בריאיון חושפני ל"טלגרף", סיפר בנה של הנסיכה דיאנה על שני עשורים שבהם נמנע מלחשוב על מותה, עד שהיה ב"כאוס מוחלט". הוא פנה לסיוע, וקרא לאחרים: "דברו על הבעיות שלכם, תופתעו מהתמיכה שתקבלו". הכתבת הוסיפה: "זה רגע חשוב עבור בריאות הנפש"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: הארי, וויליאם וקייט מידלטון במרוץ למען עמותה לקידום בריאות הנפש, בחודש פברואר)

הנסיך הבריטי הארי סיפר כי היה "קרוב מאוד להתמוטטות מוחלטת בכמה מקרים" בשנתיים האחרונות, וחש "כאוס מוחלט" לאחר שבמשך כמעט שני עשורים "חסמתי את כל הרגשות שלי". בריאיון שפורסם היום (שני) ב"טלגרף" הבריטי, סיפר כי לא הצליח להתמודד במשך שנים רבות עם מות אמו, הנסיכה דיאנה.

"אני יכול לומר בוודאות שהאובדן של אמי בגיל 12, וחסימת כל הרגשות שלי למשך 20 שנים, השפיעו באופן עמוק לא רק על חיי האישיים, אלא גם על עבודתי", סיפר הארי, שתיאר כי לאחר שנים שבהן ניסה להשתיק את מצבו הנפשי, הוא רק החריף. "לא הצלחתי להבין בדיוק מה עובר עליי", אמר, והוסיף כי לבסוף פנה לסיוע בגיל 28 – לפני כארבע שנים, לאחר שחש אגרסיות וחרדה בנוגע למחויבויותיו המלכותיות.

עוד בוואלה! NEWS:
חברי פרלמנט בבריטניה: לשלול את אזרחותה של אסמה אסד
סגירת המעגל של ארדואן תציב מולו התנגדות חזקה מאי פעם
אחרי שבועות של ציפייה: הג'ירפה מניו יורק המליטה בשידור חי

הנסיך הארי במשחקה של נבחרת אנגליה נגד נבחרת קוסטה ריקה. רויטרס, רויטרס
"דרך ההתמודדות שלי הייתה לתקוע את הראש בחול". הנסיך הארי/רויטרס, רויטרס

לדבריו, "הדרך שלי להתמודד עם זה הייתה לתקוע את הראש בחול, לסרב לחשוב על אימא שלי, כי למה שזה יעזור?". הוא סיפר כי הוא חשב ש"זה הולך להעציב אותי, זה לא הולך להחזיר אותה. מבחינה רגשית, אמרתי לעצמי, 'טוב, אל תיתן לרגשות שלך להיות חלק משום דבר'". הארי הוסיף: "הייתי הצעיר הטיפוסי, שמסתובב ואומר 'החיים נהדרים', או 'החיים בסדר', ואחרי שהיו לי כמה שיחות, פתאום כל הצער שמעולם לא עיבדתי החל להגיע לחזית, וחשבתי שיש פה מלא דברים שאני צריך להתמודד איתם".

אחיו, הנסיך וויליאם, הפציר בו לפנות לסיוע. לדברי הארי, הוא אמר לו "תראה, אתה ממש חייב להתמודד עם זה. זה לא נורמלי לחשוב ששום דבר לא השפיע עליך". הארי, בן 32, החל לפתוח את הנושא גם בפני חבריו, וסיפר כי לאחר מכן "הם גם הרגישו בנוח לפתוח את הבעיות שלהם". לדבריו, "הלכתי לפסיכולוג יותר מכמה פעמים, זה מעולה".

האזינו לריאיון המלא:

השיח על מצבו הנפשי, יחד עם עיסוק באגרוף להפחתת האגרסיות שהצטברו בו, הביאו את הנסיך הארי, לדבריו, "למקום טוב". הוא סיפר כי "בשנים האלה התחלתי לעסוק באגרוף, כי כולם אמרו שזה טוב, וזו באמת דרך טובה מאוד להוציא אגרסיות. זה ממש הציל אותי, כי הייתי על סף להכות מישהו".

"זה עניין של תזמון, צריך להרגיש את זה בעצמך, ולמצוא את האדם הנכון לדבר איתו", הוסיף. הוא עודד אנשים להיפתח ולדבר על מצבם: "תופתעו בתחילה עד כמה תמיכה תקבלו, וכמה אנשים פשוט מחכים לשמוע אתכם. החוויה שהייתה לי היא שברגע שמתחילים לדבר על זה, מבינים שאתה חלק ממועדון די גדול".

כעת, הארי מקווה שחשיפתו בעין הציבור תעודד את הבריטים לשבור את הסטיגמה הקיימת סביב סוגיות הנוגעות לבריאות הנפש. הוא מחויב, לדבריו, להשקיע "דם, יזע ודמעות" בשינוי למען אחרים. הנסיך הקים לאחרונה יחד עם אחיו וויליאם וגיסתו קייט מידלטון את עמותת "Heads Together", המקדמת רווחה נפשית. "אנחנו מנסים להפוך את השיח לנורמלי, עד לרמה שבה כל אחד יכול לשבת לקפה, ופשוט להגיד, 'אתה יודע מה, היה לי יום ממש רע, אפשר לדבר על זה?'", הסביר.

הנסיכה דיאנה עונדת את "כתר קשר הנאהבים מקיימברידג'". GettyImages
"הארי הגדיר מחדש את המשפחה המלכותית". הנסיכה דיאנה/GettyImages

"לדבר על זה עוזר", הוסיף. "אני מבין שיש סגולה אדירה בדיבור על הבעיות, והדבר היחיד ששמירה על שקט תעשה היא להחריף את המצב", הבהיר הארי, בהתייחסות לזמנו ביחידת השיקום של הצבא הבריטי, שם שמע את סיפוריהם את חיילים וחיילות, שהתמודדו עם מצבים נפשיים.

הריאיון החושפני עורר גלים בבריטניה וברחבי העולם. הכתבת שערכה אותו, בריוני גורדון, סיפרה היום בריאיון לרשת "סקיי ניוז": "הופתעתי מכמה שהוא היה כנה ופתוח, הייתי חיבת להרים את הלסת שלי מהרצפה". לדבריה, "זה רגע חשוב עבור בריאות הנפש, במיוחד כשיש לנו במדינה שיעור גבוה של התאבדות בקרב גברים. הארי הגדיר מחדש את מה שאנחנו חושבים על המשפחה המלכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully