וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי פרלמנט בבריטניה: לשלול את אזרחותה של אסמה אסד

חברי המפלגה הליברל-דמוקרטית צפויים לשגר מכתב לשרת הפנים בממלכה, בבקשה לבטל את אזרחותה של רעיית נשיא סוריה, שנולדה והתחנכה בלונדון. "אם היא תמשיך להגן על מעשיו הרצחניים של בעלה, יתבקש שתנושל מאזרחותה הבריטית", נכתב

בשאר אסד ואשתו, אסמה אסד, בוועידת מדינות הים התיכון, פריז, יולי 2008. רויטרס
חשבונותיה ברשתות החברתיות מהללים את בעלה. בשאר ואסמה אסד, 2012/רויטרס

המפלגה הליברל-דמוקרטית בבריטניה, הנחשבת לשלישית בגודלה בממלכה, תגיש היום (שני) מכתב לשרת הפנים אמבר ראד המבקש לשלול את אזרחותה הבריטית של אשת נשיא סוריה, אסמה אסד. המפלגה מבקשת לנקוט בצעד זה לנוכח הגנתה הבלתי מתפשרת של אסד על פעולות משטרו של בעלה, הנשיא בשאר אסד, במהלך מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה.

"אם אסמה תמשיך להגן על מעשיו הרצחניים של משטר אסד, המתבקש יהיה שממשלת בריטניה תנשל אותה מאזרחותה", נכתב במכתב. טום ברייק, האחראי על ענייני חוץ במפלגה, אמר כי שר החוץ בוריס ג'ונסון קרא למדינות שונות "לעשות יותר" בעניין סוריה, "אך הממשלה בלונדון פשוט יכולה לומר לאסמה אסד - 'או שתעצרי להשתמש במעמדך כדי להגן על מעשים ברבריים שכאלה, או שאזרחותך תישלל'".

נג'ם זהוואי, חבר פרלמנט מהמפלגה השמרנית וחבר בוועדת החוץ בו, אמר השבוע ל"סאנדיי טיימס" כי "העת הגיעה, ואנחנו צריכים לרדוף אחרי אסד בכל דרך, כולל דרך אנשים כמו אשתו, שהם חלק בלתי נפרד ממכונת התעמולה שמבצעת פשעי מלחמה".

עוד בנושא:
ילדה שניצלה מהפיגוע בחאלב: "גבר הציע לילדים צ'יפס - והתפוצץ"
קצין בכיר שערק מצבא סוריה: "לאסד יש עוד מאות טונות של נשק כימי"
במסגרת הסכם בין המשטר למורדים: אלפי אזרחים סורים פונו מבתיהם

אשת נשיא סוריה אסמה אסד בריאיון טלוויזיוני. 18 באוקטובר 2017. AP
טוענת שגייסה כספים ועזרה לפליטים בארצה. אסד בריאיון שהעניקה בסוף 2016/AP

אסמה אסד נולדה בלונדון והתחנכה במוסדות יוקרתיים בבריטניה, ואף סיימה תואר במדעי המחשב בקינגס קולג' שבלונדון ב-1996. היא עבדה כבנקאית השקעות והייתה בעלת קריירה משגשגת בתחום זה עד שנישאה ועברה לסוריה בשנת 2000. את בעלה הכירה כשהתמחה ברפואת עיניים בבריטניה.

מדינות באיחוד האירופי הטילו סנקציות על אסד בעבר, ונאסר עליה לגייס עזרה כלכלית או להיכנס למדינות האיחוד. בריטניה היא יוצאת דופן בעניין זה, מאחר שאסד בעלת אזרחות בריטית. שלילת אזרחותה ככל הנראה עומדת במבחן החוק, שכן היא ידועה כבעלת אזרחות כפולה - סורית ובריטית.

הטענות העיקריות נגד רעייתו של נשיא סוריה הן שיתוף הפעולה עם משטרו של בעלה ועם פעולותיו במסגרת מלחמת האזרחים. לאסד שלושה חשבונות פעילים ברשתות החברתיות, ובהם היא מפרסמת דברי שבח לבעלה ומגנה על פעולותיו. יש לה יותר מחצי מיליון עוקבים בפייסבוק, באינסטגרם ובטלגרם, והיא נוהגת להשתלח במערב ולהלל את "הקדושים" המתים במלחמה למען המולדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. 13 באפריל 2017. רויטרס
אשתו מהווה חלק מהתעמולה התומכת בו. אסד בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, השבוע/רויטרס

בסוף השבוע שעבר, פורסמה בחשבון האינסטגרם שלה תגובה על תקיפת ארצות הברית בסוריה לאחר השימוש בנשק כימי מצד צבאו של בעלה. "נשיאות הרפובליקה הערבית של סוריה סבורה שארצות הברית ביצעה מעשה בלתי אחראי, המראה על צרות אופקים ועיוורון פוליטי למציאות, וכן על אמונה תמימה בקמפיין תעמולה שקרי".

אסד ניצבת לצד בעלה מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011 אך אינה נמצאת בחזית לרוב. בריאיון שהעניקה באוקטובר 2016, אמרה כי סירבה להצעות לשכן אותה ואת ילדיה במקום בטוח מחוץ לסוריה, ובחרה להישאר בארצה. בריאיון האשימה אסד את המערב בסטנדרטים כפולים בסיקור המלחמה, ואמר כי התקשורת מסקרת מוות של ילדים "לפי הצד שאליו נאמנים הוריהם". לדבריה, היא השמשה בעמדה כגברת הראשונה של סוריה כדי לסייע לפליטים, לחיילים פצועים ולמשפחותיהם של "הקדושים שנרצחו במלחמה".

ממשרד הפנים בבריטניה נמסר בתגובה: "הממשלה מחויבת לדאוג לציבור הבריטי ולוקחת זאת ברצינות. אנחנו לא יכולים לדון במקרים פרטניים, אבל משרד הפנים יכול לשלול מאנשים את אזרחותם היכן שזה נראה נכון בעיני הציבור לעשות זאת".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully