וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהנהגת ברגותי: יותר מ-1,100 אסירים פלסטינים החלו בשביתת רעב

1,187 אסירים ביטחוניים, רובם מפתח ומקצתם מחמאס, פתחו ב"שבתית הכבוד" על תנאי כליאתם בישראל, במקביל ציון יום האסיר בשטחים. "מקווים שההקרבה והקיבות הריקות של השובתים תעביר את המסר מעבר לתאי הכלא", כתב ברגותי בניו יורק טיימס

עריכה: ניר חן.

אסירים ביטחוניים שפתחו הבוקר (שני) בשביתת רעב הועברו מכלא רמון לבתי כלא נוספים - כך דווח היום באתר "קודס ניוז" הפלסטיני. 1,187 אסירים, רובם חברי תנועת פתח חלקם מחמאס, החלו הבוקר בשביתת רעב במחאה על תנאי מאסרם בבתי הכלא בישראל. השביתה יצאה לדרך ביום שבו מצוין "יום האסיר", והיא מכונה "שביתת הכבוד". הפגנות תמיכה והזדהות עם שביתת האסירים התקיימו במוקדים שונים בגדה המערבית וברצועת עזה.

מאות אסירים החלו בשביתה כבר אתמול בערב, ללא הגבלת זמן. משירות בתי הסוהר נמסר כי נגד האסירים שישבתו בפועל ינקטו צעדים משמעתיים. חמאס הודיע כי יתמוך בשביתה, שאותה מוביל מרואן ברגותי, ואף אמר כי אסיריו הכלואים בכלא "הדרים" יצטרפו אליה.

קיום השביתה נחשב להישג משמעותי עבור בכיר פתח ברגותי, שנחשב ליוזם ולמארגן המהלך, בין היתר עקב מצבו הפוליטי. לפי הערכות של פעילים המעורבים בארגון השביתה, בשלב הראשון ישבתו רעב כ-1,500 אסירים, רובם הגדול מפתח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכויות היתר של האסירים השובתים ישללו באופן מידי. כרזה לקראת השביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיונים בין השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וממלא-מקום נציבת שירות בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין, הוחלט כי כל אסיר ביטחוני שיפתח בשביתה יועבר לאגף אחר בכלא. זכויות היתר שלו, כמו ביקורים וצפייה בטלוויזיה, ישללו באופן מידי.

ברגותי החל ליזום את המהלך לאחר ששיחות שהתנהלו בין נציגי האסירים ושירות בתי הסוהר על שיפור תנאי כליאתם נקלעו למבוי סתום. השיחות החלו לפני יותר מחצי שנה אולם בצד הפלסטיני רבים מייחסים את הצעד לניסיון של ברגותי להעביר מסר דווקא לצמרת הפתח וליו"ר הרשות אבו מאזן, שדחקו את אנשיו מהוועדה המרכזית ולא העניקו לו את תפקיד סגן יו"ר הפתח. להערכה זו שותפים גם גורמי ביטחון ישראליים.

עם פתיחת השביתה, התפרסם ב"ניו יורק טיימס" טור שכתב ברגותי, ובו הוא שוטח את עמדותיו ומספר את סיפורו. "ישראל בנתה את כל בתי הסוהר שלה בשטחה ולא בשטחים הכבושים. בעשותה זאת, היא מעבירה באופן כפוי פלסטינים לשבי, ומשתמשת במצב הזה כדי להגביל ביקורי משפחה של האסירים הסובלים", כתב. "היא הפכה את הזכות הבסיסית שצריך להעניק תחת החוק הבינלאומי, כולל הבטחות שניתנו בעקבות שביתות רעב קודמות, לפריבילגיות ששירות בתי הסוהר מחליט אם לתת לנו או לגזול מאיתנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מרואן ברגותי. AP
"שביתת רעב מייצרת כאב רק עבור השובתים ויקיריהם". ברגותי/AP

ברגותי נעצר ב-2002, הורשע בבית משפט ישראלי ברצח של חמישה אנשים ונגזרו עליו חמישה מאסרי עולם. בין הדרישות של ברגותי ואנשיו: החזרת ביקור שני בחודש של משפחות אסירים, צעד שבוטל בשל החלטת הצלב האדום; מניעת ביטול ביקורי משפחות בשל סיבות ביטחוניות; השבת הלימודים האקדמיים ובחינות הבגרות לבתי הכלא כפי שהיה לפני עסקת שליט; והגדלת מספר ערוצי הטלוויזיה בתאים, טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים ועוד. בשב"ס אמרו כי אין משא ומתן עם האסירים, וכי אין כוונה לקיים איתם מגעים בנוגע לדרישותיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה שפורסמה לקראת השביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה בשביתת האסירים, עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה בשביתת האסירים, עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully