וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה האחרונה שנולדה במאה ה-19 הלכה לעולמה בגיל 117

16.4.2017 / 2:08

היא נהגה לאכול שלוש ביצים חיות מדי יום ולא נישאה בשנית מאז התגרשה מבעלה לפני יותר מ-80 שנה. אמה מורנו, האישה האחרונה בעולם שחייה התפרסו על פני שלוש מאות, הלכה לעולמה בביתה שבאיטליה

האישה האחרונה שנולדה במאה ה-19 הלכה לעולמה בגיל 117. רויטרס, רויטרס
"החיים שלי לא האירו לי פנים". מורנו/רויטרס, רויטרס

האישה האחרונה בעולם שנולדה במאה ה-19, אמה מורנו, הלכה אמש (שבת) לעולמה בגיל 117 באיטליה. מורנו, שנולדה ב-29 בנובמבר 1899, חיה במשך שלוש מאות, שתי מלחמות עולם ויותר מ-90 ממשלות שהתחלפו באיטליה. "היא הגיע לקו סיום בלתי ייאמן", אמר סילביה מרצ'וניני, ראש העיר ורבניה שבצפון המדינה. "החיים שלי לא האירו לי פנים. עבדתי במפעל עד גיל 65", סיפרה לסוכנות הידיעות "רויטרס" בנובמבר האחרון, כשחגגה את יום הולדתה ה-117.

הגבר הראשון לו התארסה מת במהלך מלחמת העולם הראשונה. לדבריה, לאחר מכן נאלצה להינשא לגבר שלא אהבה. "או שאת מסכימה להתחתן איתי או שאהרוג אותך. הייתי בת 26, אז התחתנו", תיארה מורנו את הצעת הנישואין השנייה בראיון לעיתון "לה סטמפה" לפני חמש שנים. בשנת 1938, לאחר מות בנם בן החצי שנה, התגרשה מבעלה המתעלל ולדבריה "הייתה אחת הראשונות באיטליה שהעזו לעזוב את בעליהם". מאז מורנו לא התחתנה פעם נוספת כיוון ש"לא רציתי שאף אחד ישלוט בי".

מקורביה של מורנו סיפרו כי הסוד שלה לאריכות ימים היה טמון בתזונה. "היא נהגה בעבר לאכול שלוש ביצים ביום – שתיים חיות ואחת מבושלת. לאחרונה היא הפחיתה קצת כיוון שזה היה יותר מידי", אמר רופאה של מורנו, קרלו באווה. "היא מעולם לא אכלה יותר מידי ירקות או פירות. הסוד שלה היה שהיא תמיד אכלה אותו דבר כל יום, כל שבוע וכל שנה".

עוד בוואלה! NEWS:
גבר כבן 30 טבע למוות בהידרדרות רכבו לבריכת דגים ליד זכרון יעקב
ראש מועצת בנימינה אל"מ פנחס זוארץ הלך לעולמו בגיל 52 בווייטנאם
המחבל סולק לפני הפיגוע מהוסטל בשל תקיפה; מצבו הנפשי ייבחן

האישה האחרונה שנולדה במאה ה-19 הלכה לעולמה בגיל 117. רויטרס, רויטרס
אכלה שלוש ביצים כל יום. מורנו/רויטרס, רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully