וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנחס זוארץ, לשעבר מפקד החטיבה הדרומית בעזה, מת מדום לב בגיל 52

דנה ירקצי ושלומי גבאי

16.4.2017 / 8:00

אל"מ במיל' זוארץ, ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, הלך לעולמו בטיול עם משפחתו בווייטנאם. השגרירות בהאנוי פועלת להשבת גופתו ארצה. ב-2004, בעת שכיהן כמח"ט, איבד את כף רגלו בפיצוץ מטען חבלה בסיור ברצועת עזה

פנחס זוארץ מפקד חטיבה דרומית אוגדת עזה. דובר צה"ל
"הוכיח מהי נחישות אמיתית". זוארץ/דובר צה"ל

אלוף-משנה (במיל') וראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, פנחס (פינקי) זוארץ, הלך אמש (שבת) לעולמו בגיל 52, לאחר שקיבל דום לב במהלך טיול בווייטנאם. משרד החוץ אישר את דבר מותו, והשגרירות במדינה מסייעת למשפחה ופועלת להשבת גופתו של זוארץ ארצה. זוארץ נפצע בשנת 2004, חודשיים לפני סיום תפקידו כמפקד חטיבה בעזה, מפיצוץ מטען חבלה סמוך להתנחלות מורג. הוא נפגע באורח בינוני, ורגלו נקטעה.

במהלך הקריירה הצבאית שלו כיהן זוארץ, בין היתר, כמפקד עוצבת שועלי מרום וכמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה ופיקד עליה במהלך האינתיפאדה השנייה וכן בעת אסונות הנגמ"שים. ב-8 ביולי 2004, בעת סיור בסמוך למורג, נפצע זוארץ ממטען חבלה רב עוצמה וכף רגלו נקטעה. באוקטובר 2013, לאחר שחזר ארצה משליחות בארצות הברית, נבחר לעמוד בראשות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה. זוארץ הותיר אחריו אישה, שני בנים ושתי בנות.

רבים במערכת הפוליטית, כמו גם בכירים בצה"ל בעבר ובהווה, נפרדו מזוארץ. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ספד לו בעמוד הפייסבוק שלו וכתב אמש כי שמע בצער על מותו של "לוחם ומפקד שכיהן בין היתר כמפקד עוצבת שועלי מרום וכמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה". עוד הוסיף שר הביטחון כי "זוארץ שילם מחיר כבד כשנפצע קשה ואיבד את כף רגלו, אחר כך הוא הוכיח מהי נחישות אמיתית כששב לשירות פעיל. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

עוד בוואלה! NEWS:
הסתבכות בלב שכם: המשטרה הפלסטינית חשפה כוח מסתערבים
המחבל סולק לפני הפיגוע מהוסטל בשל תקיפה; מצבו הנפשי ייבחן
גבר כבן 30 טבע למוות בהידרדרות רכבו לבריכת דגים ליד זכרון יעקב

אל"מ במיל' פנחס זוארץ לאחר שנפצע במהלך האינתיפאדה השנייה, עם משה יעלון. טל נוה, דובר צה"ל
"לוחם מפקד שתרם במנהיגותו". יעלון מבקר את זוארץ לאחר פציעתו/דובר צה"ל, טל נוה

שר הביטחון לשעבר משה יעלון ספד לזוארץ ואמר כי הוא "מרכין ראש לזכרו". עוד אמר יעלון כי זוארץ היה "לוחם ומפקד שנפצע קשה כמח"ט, השתקם והוסיף לתרום לחברה במנהיגותו תוך דוגמה אישית. יהיה זכרו ברוך".

שר האוצר משה כחלון כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי זוארץ "היה אדם אמיץ ומרשים. כמפקד ואיש ציבור הוא תמיד עמד באתגרים בהצלחה, קשים ככל שיהיו ולא פעם הישיר מבטו אל המוות - אך לא נרתע".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) ספד אף הוא לזוארץ, ואמר כי עם מותו איבד "חבר, אדם ערכי, מפקד ומנהיג". לדבריו, "פינקי, לפני הכל, היווה דוגמא אישית של לוחם ומחנך". הוא העיד על זוארץ שניחן בנחישות ובדוגמה אישית וכן "בשילוב שבין אדם ללוחם ללא חת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מתוך עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד:

שר הפנים אריה דרעי הגיב על מותו של זוארץ ואמר כי "כיהן כראש מועצת בנימינה גבעת-עדה והוביל אותה להישגים רבים". דרעי הורה לאנשי משרד הפנים לסייע בהטסת גופתו מווייטנאם לקבורה בישראל.

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, אמר כי זוארץ "תמיד נראה כמי ששום דבר לא יכניע אותו. לא הקרבות הקשים בהם השתתף, לא הפציעה שבה איבד את רגלו ואחריה השתקם וחזר לשירות פעיל. בסופו של דבר הלב הגדול שלו נדם. הוא יחסר לכולנו".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס אמר הערב כי "מדובר באבידה גדולה לשלטון המקומי ולמדינת ישראל". לדבריו, "ידידי פינקי תרם למדינה בשורה של תפקידים מבצעיים בצה"ל ופעל למען ביטחונה ופיתוחה של ישראל בקריירה הצבאית שלו ובשנים האחרונות גם כראש מועצת בנימינה גבעת עדה. הוא היה איש ערכים, לוחם וחולם אמיתי".

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully