וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כמאה נהרגו בפיצוץ נגד שיעים שפונו מאידליב לחאלב

הפיצוץ, שנגרם ככל הנראה ממכונית תופת, התרחש באזור ראשידין שבפרברי חאלב, שם חיכו אוטובוסים שמובילים תושבים משני כפרים שיעים באידליב. פינויים נעשה כחלק מהסכם בין המשטר הסורי למורדים

צלמים זמניים מורשים

כמאה בני אדם נהרגו ורבים אחרים נפצעו בפיצוץ שאירע אתמול (שבת) בסמוך לשיירת אוטובוסים המחכים להיכנס לעיר חאלב שבסוריה - כך דיווחו כלי תקשורת שונים במדינה. הפיצוץ התרחש באזור ראשידין שבפרברי חאלב, שם חנו עשרות אוטובוסים שהובילו תושבים שיעים שפונו משני כפרים באידליב לעיר.

פינוי התושבים מהכפר אל-פועאה וכפרייה התאפשר כחלק מהסכם שנרקם בין המשטר הסורי למורדים. הארגון הסורי לזכויות אדם והטלוויזיה הסורית דיווחו כי הפיצוץ נגרם ממכונית תופת. תמונות שהופצו בטלוויזיה הסורית תיעדו את הרגעים שאחרי הפיצוץ, שבהם נראו גופות רבות שרועות על האדמה, אש ועמודי עשן. האוטובוסים השחירו מעוצמת הפיצוץ וחלונותיהם נופצו.

לקריאה נוספת:
קצין בכיר שערק מצבא סוריה: "לאסד יש עוד מאות טונות של נשק כימי"
צפו: תומכי אסד "כובשים" מוצבים ישראליים ותוקעים בהם דגל חיזבאללה
במסגרת הסכם בין המשטר למורדים: אלפי אזרחים סורים פונו מבתיהם

פיצוץ שאירע בסמוך לשיירת אוטובוסים ליד חאלב שבסוריה, 15 באפריל, 2017. רויטרס
נפגעים רבים בזירת הפיצוץ, אתמול/רויטרס

אלפי סורים נתקעו בפרברי חאלב בשבת לאחר שיישום הסכם פינוי התושבים השיעים – בתמורה לעזיבתם של מורדים סונים ומשפחותיהם עיירות ליד דמשק – הושעה. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי הבעיה נבעה מכך שלמורדים בזבדאני, אחת משתי העיירות הכלולות בהסכם, לא הובטח מעבר בטוח.

במסגרת ההסכם, אחד מיני רבים שנרקמו לאחרונה, מאות מורדים ומשפחותיהם עזבו את העיירה מאדיה שליד דמשק, ונלקחו באוטובוסים לחאלב שבשליטת המשטר. משם הם אמורים להמשיך למחוז אידליב, שבשליטת ארגונים קיצוניים ומורדים. בתמורה לכך, לוחמים הנאמנים לאסד ותושבים מהכפרים השיעיים באידליב, שמוקפים בכוחות מורדים, עזבו את האזור והגיעו לפרברי חאלב.

לאחר שש שנים של מלחמת אזרחים בסוריה, ידו של המשטר על העליונה אל מול המורדים במערב המדינה והוא מנהל משא ומתן על הסכמים שכאלו מעמדת כוח. מעמדו של המשטר בסוריה התחזק גם הודות להתערבותה של רוסיה בלחימה מאז 2015, ותמיכה מוגברת מצד בעלי הברית השיעים מאיראן ומחיזבאללה.

לדברי האופוזיציה בסוריה, מדובר בתהליך המוביל לשינוי דמוגרפי בכפייה ובהעתקה מכוונת של אויבי המשטר מהערים המרכזיות במערב המדינה. מנגד, הממשלה טוענת שההסכמים מאפשרים לה להחזיר את השליטה ולהשיב את השירותים בערים ההרוסות.


(עדכון ראשון: 16:52)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיצוץ שאירע בסמוך לשיירת אוטובוסים ליד חאלב שבסוריה, 15 באפריל, 2017. רויטרס
עשן מיתמר מעל האזור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully