וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל קיצוצים: המחלקה למלחמה באנטישמיות בארה"ב תיסגר

15.4.2017 / 0:24

המחלקה, שהוקמה בשנת 2004, עוקבת אחר האנטישמיות בעולם, מפיקה דוחות ומייעצת כיצד להילחם בתופעה. בשל קיצוצים במשרד החוץ האמריקני, בסוף החודש יפוטרו כלל העובדים וזו תסגור את שעריה

צילום: נורית ירון

(בווידיאו: אנטישמיות בפילידלפיה, פברואר האחרון)

הקיצוצים הדרמטיים בתקציב מחלקת המדינה בארצות הברית, שעליהם הורה הנשיא דונלד טראמפ, נותנים את אותותיהם גם על המחלקה למלחמה באנטישמיות שצפויה להיסגר. עד ה-28 באפריל יפוטרו כל המועסקים במחלקה של השליח המיועד לניטור ומלחמה באנטישמיות, לרבות אלה במשרה זמנית.

מדובר במחלקה שתפקידה לעקוב אחר האנטישמיות ברחבי העולם, להפיק דוחות בנושא, ולייעץ למדינות נוספות כיצד להיאבק באנטישמיות. המשרד נפתח בשנת 2004, כחלק מהמחלקה לדמוקרטיה, זכויות אדם ועבודה, שמפיקה דוחות בנושאי זכויות אדם וחופש דת ברחבי העולם. המשרד עבד בימי הנשיא ג'ורג' בוש הבן והנשיא ברק אובמה, אולם נותר לא מאויש מאז נכנס טראמפ לתפקידו ב-20 בינואר. הכוונה לסגור את המשרד דווחה לראשונה באתר "ג'ואיש אינסיידר", ושורה של ארגונים יהודים ולא פחות מ-167 חברי קונגרס קראו לנשיא למנות שליח שיחזיק במשרה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח בארה"ב: טראמפ מתכנן מכת מנע נגד צפון קוריאה
מכות חשמל ועינויים: עדויות ממחנות הריכוז של ההומואים בצ'צ'ניה
תיעוד: "אם כל הפצצות" הולמת במעוז דאעש באפגניסטן

מצבות שבורות בבית קברות יהודי בעיר פילדלפיה, ארה"ב, 27 בפברואר 2017. רויטרס
"מפצירים למנות שליח לנושא". מצבות שהושחתו בבית הקברות היהודי בפילדלפיה, פברואר האחרון/רויטרס

"כחברי קונגרס שנושא האנטישמיות קרוב מאוד לליבם, הן בארצות הברית והן ברחבי העולם, אנחנו מפצירים בך לתעדף את הנושא ולמנות שליח מיוחד למאבק באנטישמיות", כתבו אז החברים משתי המפלגות. חבר בית הנבחרים טד דוייטש מהמפלגה הדמוקרטית צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "בעת עליית האנטישמיות, על ממשל טראמפ לחפש יותר דרכים להילחם בכך, לא לבטל את המשרה הזו".

גם בוועד היהודי-אמריקני, AJC, פנו לשר החוץ רקס טילרסון בבקשה שלא לבטל את המשרד. "המשרד החיוני הזה חייב להיות מחוץ לכל תכנית של קיצוצים", אמרו בארגון. "כישלון בשימור המשרד שנלחם ומנטר אנטישמיות יחד עם המשאבים הנחוצים לשם כך, יפחית ממעמדה העולמי של ארצות הברית כמובילה במאבק באנטישמיות".

"בעת עליית האנטישמיות, על ממשל טראמפ לחפש יותר דרכים להילחם בכך, לא לבטל את המשרה הזו"

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר לוואלה! NEWS כי "הקמת המחלקה למלחמה באנטישמיות הייתה נקודת מפנה במאבק נגד שנאה כלפי יהודים. פיטורי הצוות שמקדם את המאמצים הללו יפגע ביכולת של ארצות הברית להילחם באנטישמיות בזמן שהיא מתפשטת. הדיפלומטים הללו הקדישו את מרצם לעלייה בדיווחים על אנטישמיות וגייסו צי שלם של כלים דיפלומטים והדרכה לנושא.

"יתרה מכך, המיסוד אפשר להעביר מסר חזק ביותר לבעלי הברית לפיו המלחמה באנטישמיות היא עיקרון חשוב במדיניות החוץ של ארצות הברית. אנו קוראים לשר החוץ טילרסון לבדוק כיצד יכולה מחלקת המדינה לפקח ולהילחם באנטישמיות בהיעדרה של המחלקה". במחלקת המדינה טרם הגיבו לנושא או אישרו את הדיווחים על הכוונה לסגור את המשרד.

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully