וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז 2009: תשעה נופשים עם מזרני ים וסירות גומי טבעו למוות בכנרת

16.4.2017 / 16:20

רוח עזה הכתה השבוע בחופי האגם וסחפה עמה את הרוחצים, כולל שלושת הצעירים הנעדרים, שהחיפושים אחריהם עוד נמשכים. בשנת 2012, צעירה מראשון לציון מצאה את מותה בנסיבות דומות, ושלוש שנים לפני כן שני ילדים מתו בהתהפכות סירת גומי

קרדיט: דוברות המשטרה

אחרי שלושת מקרי הטביעה בחוף לבנון שבמזרח הכנרת הופנו אזהרות חמורות לנופשים, בדרישה שלא ייכנסו למים על גבי מזרני ים. זאת, בצל מאמצי החיפושים הנמשכים אחר שלושת הצעירים שנסחפו על מזרני ים במקרים שונים ואשר על פי הנחת העבודה של המשטרה, כבר אינם בין החיים. לפי העדויות, מכת רוח פתאומית ועזה הגיעה מכיוון מזרח וסחפה באחת עשרות מתרחצים שהיו במים על מזרוני ים, אבובים, כדורים וסירות גומי.

תושב האזור סיפר כי גם בלילה שלפני מקרי ההיעדרות של לירון כראדי, תושב נתניה בן 17, איתמר אוחנה, תושב קריית שמונה בן 19, ונחמן איטח, תושב בית"ר עילית בן 21, נשבו רוחות חזקות. לדבריו, הרוח אף הביאה לקריסת עצים, אך למורת מזג האוויר הסוער וההפכפך, הנופשים לא ויתרו על ביקור בכנרת בחג. בשנים האחרונות אירעו כמה מקרים שנסיבותיהם דומות, והביאו למותם של שישה נופשים נוספים מלבד שלושת הצעירים.

עוד בוואלה! NEWS:
הנעדרים מהכנרת טרם אותרו; החשש לחייהם גובר
"לא אעזוב את הכנרת עד שנחמן יחזור": משפחות הנעדרים לא מאבדות תקווה
משפחות הנעדרים בכנרת: "לא נערכו כראוי - אפשר היה למנוע אסון"

מטיילים בחופי הכנרת, 14 באפריל 2017. רשות הכנרת, אתר רשמי
מטיילים בכנרת, בשבוע שעבר/אתר רשמי, רשות הכנרת
מטיילים בחופי הכנרת, 14 באפריל 2017. רשות הכנרת, אתר רשמי
מטיילים בכנרת, בשבוע שעבר/אתר רשמי, רשות הכנרת

בחודש אפריל 2012, תושבת ראשון לציון בת 27 טבעה למוות באירוע דומה לאלה שאירעו השבוע. הצעירה נכנסה למים על גבי מזרן ים יחד עם ארוסה הטרי ועם שני חברים נוספים. במרחק של כ-40 מטרים מהחוף היא נפלה למים, ובן זוגה שניסה להצילה החל לטבוע גם הוא. קבוצת אנשים ששטה בסירה בסמוך הבחינה בכך ונחלצה לעזרת בני הזוג. נוסעי הסירה הצליחו למשות את הגבר מהמים, אך האישה כבר טבעה.

כשלוש שנים לפני כן, ביוני 2009, טבעו למוות שלושה בני משפחה מטמרה בחוף "רסטל", הסמוך למושבה מגדל במערב הכנרת. חוסאם בידאווי, בן 30, נכנס למים עם אחייניו ראניה, בת שש, ועלי חאלד, בן חמש, על גבי סירת גומי. הסירה התהפכה בשל סערה, והשלושה טבעו למוות.

נופשים עם מזרן ים שטבעו בכנרת בעשור האחרון. google maps, צילום מסך
נופשים עם מזרן ים שטבעו בכנרת בעשור האחרון/צילום מסך, google maps

בחודש מאי באותה השנה, טבעה למוות תמרה ירושבסקי-פלדמן, תושבת טבריה בת 25, שנסחפה על גבי מזרן ים מול חוף ברניקי, שמדרום לעירה. רוחות עזות שהגיעו מכיוון מערב סחפו את ירושבסקי-פלדמן ואת חברתה למרחק של כ-120 מטרים מהחוף. זאת, לאחר אזהרות שנמסרו לנופשים מפני הרוחות העזות.

הן קראו לעזרתו של ידיד שלהן, שהיה על החוף. הוא החל לשחות לעברן, אולם בינתיים המזרן שעליו היו השתיים התהפך. ירושבסקי-פלדמן נכנסה למצוקה והחלה לשקוע, ואילו חברתה והצעיר שבא לעזרתן הצליחו לשוב אל החוף בשחייה. בחודש דצמבר 2006, גבר בן 60 מהרצליה שנכנס לשוט באגם על ספינת גומי, נסחף וטבע למוות.

חיפושים אחר שלושת הנעדרים בכנרת, אפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
מאמצי החיפוש בכנרת, בשבוע שעבר/חטיבת דובר המשטרה
חיפושים בעין גב 13 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
החיפושים באזור עין גב, בשבוע שעבר/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully