וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA: "ויקיליקס הוא שירות מודיעין עוין בשירות רוסיה"

14.4.2017 / 0:55

מייק פומפאו טען כי אתר ההדלפות מתנהל כגוף ביון. לטענתו, שירות המודיעין של רוסיה עשה שימוש באתר כשביקש להפיץ חומרים שהודלפו בקמפיין הבחירות לנשיאות. על פי דיווח בארצות הברית, הביון הבריטי העביר תשדורות בין אנשי טראמפ לרוסיה למודיעין האמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש סוכנות הביון המרכזית בארצות הברית מייק פומפאו כינה אמש (חמישי) את אתר ההדלפות ויקיליקס "שירות ביון עוין" המשרת שחקנים כמו רוסיה בזירה הבינלאומית. "ויקיליקס מתנהל כמו שירות מודיעין עוין", אמר פומפאו. לדבריו, שירות המודיעין של רוסיה עשה שימוש באתר כאשר ביקש להפיץ חומרים שהודלפו במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות.

סוכנות הביון הבריטית וסוכניות ביון אירופאיות אחרות הצליחו ליירט הודעות בין אנשיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין בכירים רוסים בזמן קמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016. הסוכניות העבירו את המידע למקבילותיהן בארצות הברית – כך דיווח הלילה ה-CNN. ההודעות ייורטו בעת פעילות שגרתית ולא נעשה ניסיון מכוון לגלות תשדורות אלו.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא אעזוב את הכנרת עד שנחמן יחזור": משפחות הנעדרים לא מאבדות תקווה
נגד דאעש באפגניסטן: ארה"ב הטילה לראשונה את "אם כל הפצצות"
רוכב אופניים בן 18 נהרג מפגיעת רכב במושב במועצה האזורית לכיש

חבר בית הנבחרים מייק פומפאו, אוקטובר 2015. AP
"ויקיליקס - בשירות רוסיה". מייק פומפאו/AP

בחודש שעבר אמר מייסד "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', כי האחראית להדלפות היא סוכנות הביון המרכזית, ה-CIA, ו"המחסור ההרסני שלה ביכולות". אסאנג' אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שערך דרך פייסבוק משגרירות אקוודור בבריטניה, בעקבות הדלפת הענק של שיטות הפעולה של הסוכנות לאתר. אסאנג' הוסיף כי הוא יסייע לחברות טכנולוגיה עם גישה בלעדית לכלי הפריצה של ה-CIA במטרה לאפשר להם לתקן את הפגמים שבתוכנות שלהם.

במסיבת העיתונאים הודה אסאנג' כי חברות פנו אליו וביקשו פרטים נוספים לגבי שיטות המעקב של ה-CIA. "החלטנו לעבוד איתן ולהעניק להן גישה בלעדית לכמה מהכלים הטכנולוגיים שבידינו, כדי שהן יוכלו לתקן את מה שנפרץ, וכדי שאנשים ירגישו בטוחים שוב".



(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully