וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחת פסיכופטית בווידוי: "רצחתי שלושה אבל זה יכול היה להיות גרוע יותר. יכולתי להיות גם שמנה"

15.4.2017 / 8:29

ג'ואנה דנהי הואשמה ברצח שלושה גברים ובניסיון רצח של שניים נוספים ותבלה חיים שלמים מאחורי סורג ובריח. היא לא מביעה כל חרטה על המעשים ובסרטון שצולם בתחנת המשטרה היא משתעשעת עם השוטרים ומתרגשת ממעמדה החדש כסלבריטאית

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בסרטון – הדיווח על מעשי הרצח ב-2014

ג'ואנה דנהי, בת ה-31 מבריטניה, הואשמה ברצח שלושה גברים ובניסיון לרצח של שניים נוספים - והיא אחת מבין 3 הנשים הבריטיות היחידות שתבלה חיים שלמים מאחורי סורג ובריח. למרבה הפלא, כל זה בעיניה בדיחה אחת גדולה. בסרטון שפורסם השבוע וצולם בתחנת המשטרה בהרפורד, היא נראית משתעשעת עם השוטרים, מחייכת ומתבדחת על חשבונה. אם זה לא היה טרגי ונוראי, גם אתם הייתם נופלים בקסמה.

את ההומור יוצא הדופן של הרוצחת חסרת החרטה היה אפשר לראות גם במהלך משפטה שנערך בבית הדין אולד ביילי שבאנגליה. היא הודתה ברצח על אף בקשתו של פרקליטה שלא לעשות זאת. כשהוא ביקש לדחות את המשך ההליכים בכמה ימים, היא אמרה: "אני לא חוזרת לפה רק כדי להגיד שוב את אותם הדברים. זו דרך ממש ארוכה".

ג'ואנה דנהי, רוצחת גברים סדרתית, ינואר 2014. משטרת קיימברידג', מערכת וואלה! NEWS
ג'ואנה דנהי אחרי שרצחה 3 גברים - ורגע לפני שניסתה לרצוח שניים נוספים/מערכת וואלה! NEWS, משטרת קיימברידג'

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

רצחה שלושה אנשים, הצטלמה עם סכין, ותקפה שוב

לכתבה המלאה

השופט, ג'סטיס ספנסר, גזר עליה מאסר עולם ואמר לה: "ב-10 ימים רצחת 3 גברים בדם קר. על אף שהודית באשמה, הבהרת לגמרי שאין לך שום חרטה על הרציחות האלה. רק כמה ימים אחרי ניסית לרצוח עוד שני גברים – הפעם בגלוי ברחוב. את טוענת שאת מרגישה חרטה שדקרת את שני האנשים האלה כמעט עד מוות. אין לי שום כוונה להתייחס לזה. את רוצחת סדרתית אכזרית, מחושבת, אנוכית ומניפולטיבית". הוא הוסיף: "אני די בטוח שהסיבה שרצחת את קווין לי (אחד מקורבנותיה) בדרך שעשית זאת היה כדי לספק את התאווה הסדיסטית שלך לדם". דנהי פרצה בצחוק במספר הזדמנויות והתעלמה מדבריו של השופט. זה המשיך: "המוות וההרס שאת אחראית להם גרמו למצוקה לא מבוטלת למשפחות האנשים שרצחת ולקורבנות ששרדו". לדברי השופט, דנהי נמצאת במצב של אופוריה עקב הדיווח התקשורתי לו היא זוכה.

היא לא הסתירה את התלהבותה כבר בתחנת המשטרה כשנעצרה לראשונה. "זה יכול היה להיות גרוע יותר. יכולתי להיות גדולה, שמנה ומכוערת", היא נשמעת אומרת בסרטון שצולם במצלמות האבטחה והופץ השבוע ברשת, "ניסיון לרצוח ורצח זה כלום. זה כמו לרדת על צלי של יום ראשון, קל". היא נראית מפלרטטת עם השוטר שמזין את פרטיה במחשב וצוחקת עם שאר השוטרים שמקיפים אותה. "אני אוהבת את הגבות שלך", היא אמרה לשוטר, "אני אובדנית? לא. אני שמחה עכשיו? כן. האם גם אתה תשמח אחרי שיתפסו אותך על ניסיון רצח ורצח? לא - אבל אני עדיין מחייכת".

ככה היא נראתה בתחנת המשטרה

האם ל-2 הייתה מודאגת יותר ממדי האסירה שנתנו לה מאשר מהעובדה ששלושה גברים קיפחו את חייהם בגללה, "זו חליפת התאבדות", היא אמרה על אף שבגדי הכלא תוכננו במיוחד כדי שלא ניתן יהיה לפגוע בעצמך בעזרתם, "אל תתנו לי את מדי ההתאבדות האלה. טוב לי עם מה שאני לובשת. למה אני לא יכולה לקבל חולצת טריקו? מה שאני לובשת מאוד מסיבי. זה אוהל". השוטר מחמיא לה בתגובה שהמדים נראים עליה טוב, והיא עונה: "תודה על זה. זה גורם לי להרגיש ממש טוב, סקסית אפילו".

הרוצחת סירבה להוציא את העגיל מלשונה ואחד השוטרים נאלץ להסירו בכוח. היא אמרה לשוטר: "אתה שוטר הגון. אני חרא פושעת. אתה תקרא עליי בעיתון בקרוב ותחשוב, "זו אישה שאני עצרתי – אני מכיר אותה". היא מחמיאה גם לאחת השוטרות: "את קטנה". זו מחייכת אליה ואומרת לה "תודה. מעולם לא אמרו לי שאני קטנה". היא ענתה לה בחיוך: "אין בעד מה. לא רע עבור רוצחת, לא כך?". כשנשאלה לכתובתה היא השיבה: "נכון לעכשיו אני בורחת מהחוק". היא גם לא שכחה לספר לשוטרים שהיא שיכורה: "שתיתי חצי בקבוק ויסקי הבוקר. דבר יקר, 80 דולר לבקבוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ואנה דנהי מפלרטטת עם השוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דנהי, מפטרבורו, הדהימה את בית המשפט כשהודתה ברצח לוקאש סלבוז'ווסקי, בן ה-31, קווין לי בן ה-48 וג'ון צ'פמן בן ה-56. סלבוז'ווסקי נרצח בין ה-19 ל-29 במרץ 2013 ובנתיחה שלאחר המוות נמצא כי הוא נדקר בלבו. את שני האחרים היא רצחה ב-29 במרץ. לי מת מדקירה בבית החזה וצ'פמן נדקר בצוואר ובחזה. היא הודתה גם בניסיון רצח של ג'ון רוג'רס ורובין ברזה שטיילו, כל אחד בנפרד, עם כלביהם ברחוב ב-2 באפריל. לפני ניסיונות הרצח, היא הצטלמה עם אחד מסכיניה בתמונה שפורסמה וזכתה לכותרות. את גופות הנרצחים היא זרקה לתעלות באזור קיימברידג'שייר שבמערב אנגליה.

שותפה למסע הרציחות האכזרי וזה שעזר לה להיפטר מהגופות, גרי סטרץ' בן ה-48, נידון גם הוא למאסר אולם. בדומה לחברתו, גם הוא פיהק במהלך משפטו והגיב בצחוק להקראת גזר הדין: "תודה רבה לך כבוד השופט". שני שותפים נוספים נפלו בקסמה של דנהי: לסלי לייטון בת ה-36 שקיבלה 14 שנות מאסר ורוברט מור בן ה-56 שקיבל 3 שנות מאסר.

גארי סטרץ' שותפה לרצח של ג'ואנה דנהי, רוצחת גברים סדרתית, ינואר 2014. משטרת קיימברידג', אתר רשמי
גרי סטרץ', שותפה לרצח/אתר רשמי, משטרת קיימברידג'

רבים ניסו להבין מדוע דנהי רצחה את השלושה ולא פעם נטען שהיא עשתה את זה 'רק בשביל הכיף'. לפסיכיאטרית היא סיפרה: "רצחתי כדי לראות איך זה מרגיש, לראות אם אני קשוחה כמו שחשבתי שאני". אדם אחר בשם מארק לויד מצא עצמו בעל כורחו בעיצומו של מסע ההרג. הוא העיד נגד דנהי וסטרץ' בבית המשפט ותיאר בפני חבר המושבעים את השתלשלות האירועים באותו היום בו תקפה דנהי באקראי שני בני אדם. לויד פגש את דנהי וסטרץ' בדירה של מכר משותף. דנהי הציגה את עצמה בפניו ואמרה: "שלום מארק, אני רוצחת. רצחתי שלושה אנשים, גרי עזר לי להיפטר מהגופות ואני רוצה לעשות עוד קצת".

לטענת לויד, הוא אולץ על ידי השניים להצטרף אליהם לנסיעה ברכבם, כאשר במהלך הנסיעה התחננה דנהי לסטרץ' ש"ימצא לה קצת כיף". בשלב מסויים זיהה סטרץ' אדם בן 64 הולך ברחוב עם כלבו. סטרץ' שאל את דנהי "האם הוא מתאים?", ומיד לאחר מכן זינקה דנהי מהרכב והחלה לתקוף בסכין את הקורבן. היא נכנסה לאחר מכן בחזרה לרכב, היא הייתה מאושרת, חיוך גדול על פניה. היא נישקה את סטרץ' על לחייו ואמרה לו 'תודה'". דנהי וסטרץ' לא הסתפקו בכך ותקפו אדם נוסף שטייל עם כלבו ברחוב. לפי לויד, התקיפה השנייה הייתה אף יותר אכזרית, כאשר בסיומה נטלה דנהי את כלבו של הקורבן, שבה עימו לרכב ואמרה: "תראו את החבר הכי טוב שלי, הוא כל כך חמוד". דנהי רצתה גם "להוציא את הכלב לטיול", אך זמן קצר לאחר מכן היא וסטרץ' נעצרו.

ג'ואנה דנהי, רוצחת גברים סדרתית, ינואר 2014. משטרת קיימברידג', מערכת וואלה! NEWS
ג'ואנה דנהי לא מתחרטת/מערכת וואלה! NEWS, משטרת קיימברידג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully