וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיגריסים, גיבורי על ותינוקות: מנהיגי העולם שסוחפים את האינסטגרם

15.4.2017 / 8:30

ראש ממשלת הודו הוא הפוליטיקאי עם הכי הרבה עוקבים, טראמפ מאחוריו - אבל כולם יכולים ללמוד מאובמה. ללא העניבות, מנסים הפוליטיקאים להעביר מסרים קצרים וקליטים - וסוחפים אחריהם מיליונים מרחבי העולם. ואיפה ממוקם נתניהו?

אימג'בנק GettyImages

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הם המנהיגים הפופולריים ביותר באינסטגרם. ואולם לשניהם עוד דרך ארוכה עד שיגיעו לכמות העוקבים הנכספת של הנשיא לשעבר ברק אובמה.

למודי מספר העוקבים הגבוה ביותר בעולם - 6.8 מיליון - ואחריו טראמפ עם 6.3 מיליון עוקבים. לאובמה, שהיה המנהיג הראשון בעולם שפתח חשבון ברשת החברתית המבוססת תמונות, יש כעת בחשבונו הפרטי יותר עוקבים מלשניים יחד – 13.8 מיליון. לנשיא ארצות הברית לשעבר יש כעת בחשבונו הפרטי יותר עוקבים מלשניהם גם יחד - 13.8 מיליון עוקבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיים שאחרי. אובמה בחופשה פרטית לאחר תום כהונתו השנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובמה גם היה זה שסיפק לעולם את התמונה שגרפה הכי הרבה לייקים בשנה האחרונה – צילום מליל כל הקדושים בבית הלבן באוקטובר אחרון, שזיכה אותו במיליון וחצי לייקים ותגובות. טראמפ ניצח בתחרות הווידאו הנצפה ביותר, עם סרטון שזכה ליותר מ-1.7 מיליון צפיות של בתו איוונקה משחקת עם בנה תיאודור בבית הלבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, למקרה שתהיתם, הרחק מאחור. במחקר שבחן יותר מ-300 חשבונות אינסטגרם של ראשי מדינות ושרי חוץ דירג את חשבונו הפרטי של נתניהו במקום ה-66 בלבד, עם כ-46 אלף עוקבים. חשבונו הרשמי של נתניהו, תחת השם israelipm, נמצא במקום ה-72 עם קצת יותר מ-40 אלף עוקבים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אינסטגרם היא רשת חברתית שהושקה מאוחר יחסית, בשנת 2010, ארבע שנים אחרי טוויטר ושש שנים אחרי פייסבוק. מאז, הצטרפו לרשת קהל משתמשים המוערך בכ-600 מיליון איש. אינסטגרם היא פלטפורמה ששמה דגש על תמונות, והטקסט בה אינו האלמנט המרכזי. היא הפכה לאמצעי תקשורת אטרקטיבי וממוקד עבור פוליטיקאים, המחפשים להעביר מסרים קצרים וקליטים, ולעתים משוחררים מכבלי העניבות.

חברת יחסי הציבור האמריקנית בורסון מרסטלר, המפעילה פרויקט רחב של ניטור פעילות פוליטית ודיפלומטית בטוויטר וברשתות חברתיות נוספות, מיפתה את העולם הפוליטי באינסטגרם וגילתה כי ל-111 ראשי מדינות יש פרופילים אישיים. כמו כן, ביותר מ-140 מדינות יש חשבונות רשמיים לאישים ולגופים ממשלתיים.

בשנה החולפת, יותר מ-48 מיליון איש ברחבי העולם נחשפו ליותר מ-61 אלף תמונות וסרטונים שהועלו על ידי מנהיגים או משרדי ממשלה. רוב המנהיגים לא מנהלים את החשבונות בעצמם, ומשאירים את העבודה לצלמים הרשמיים שנבדלים בסגנונותיהם וברמת החשיפה שהם מאפשרים לתכנים מאחורי הקלעים. השימוש באינסטגרם מאפיין בעיקר את אירופה והמזרח התיכון, ופופולרי בפרט במדינות המפרץ.

מודי, שכבש את המקום הראשון בדירוג האינסטגרם, הוא כנראה האיש החזק ביותר בעולם כיום מבחינת השליטה ברשתות החברתיות. הוא גם המנהיג שלו מספר העוקבים הגדול ביותר בטוויטר ובפייסבוק – יותר מ-40 מיליון איש. במקום השני בדירוג, כאמור, נמצא טראמפ, שמעלה בממוצע יותר משניים וחצי פוסטים ביום, ובשנה החולפת פרסם 1,208 פוסטים. האפיפיור הוא המדורג שלישי – לאחר שהשיק את חשבונו בשנה שעברה והגיע ל-3.7 מיליון עוקבים. החשבון הרשמי של הבית הלבן, שלו 3.4 מיליון עוקבים, נמצא במקום הרביעי.

בישראל, הנוכחות הפוליטית באינסטגרם דלה למדי. נתניהו היה מהמנהיגים הראשונים בעולם לפתוח חשבון אינסטגרם באפריל 2012, ומאז הפריד את הפעילות לשני חשבונות נפרדים – האחד רשמי ומוקדש לתמונות מעונבות של נאומים ופגישות רשמיות, והשני של הליכוד, ובו מגיחים מעת לעת צילומים וסרטונים של נתניהו רעייתיו, ילדיו והכלבה קאיה. בדירוג בישראל, נמצא נתניהו במקום הראשון עם 46 אלף עוקבים, ואחריו ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), עם 26 אלף. ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כעשרת אלפים עוקבים, אך בחשבונו לא הועלתה תמונה מאז ספטמבר שעבר. ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אין חשבון פעיל כלל.

מתוך חשבונות האינסטגרם של טראמפ, מודי ואובמה

אובמה משחק כדורסל בפלורידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה החולפת נתניהו הכפיל את מספר העוקבים שלו בשני החשבונות, אך לעומת האינסטגרם, הנוכחות שלו בזירה הבינלאומית יותר בולטת ברשתות חברתיות אחרות. מחקרים דומים של אותה חברת יחסי הציבור מיקמו את נתניהו במקום ה-27 בדירוג 50 המנהיגים הפופולריים בפייסבוק, וסרטון שהעלה בנובמבר האחרון, שבו בירך את הנשיא טראמפ אחרי ניצחונו, היה הסרטון הרביעי הכי נצפה בשנה שעברה – עם יותר מ-24 אלף צפיות. גם בזירה הפוליטית הישראלית בפייסבוק נתניהו שולט ללא עוררין, והוא ניצב במקום הראשון עם קרוב לשני מיליון עוקבים, כשלפיד ובנט במקום השני, בפער גדול, עם כ-400-450 אלף עוקבים.

ומה עוד בנוגע לישראל? חשבון האינסטגרם הפופולרי ביותר הוא החשבון הרשמי של המדינה, שמופעל בידי משרד החוץ תחת השם State of Israel. הוא נמצא במקום ה-54 עם יותר מ-62 אלף עוקבים. החשבון שמפעילה מחלקת הדיפלומטיה הדיגיטלית במשרד החוץ בערבית, Israel Arabic, הגיע למקום ה-128 עם כ-7,500 עוקבים. החשבון של משרד החוץ Israelmfa נמצא במקום ה-133 עם 6,031 עוקבים, וחשבונו של הנשיא ראובן ריבלין ניצב במקום ה-176 עם 1,651 עוקבים בלבד.

ברכת נתניהו לטראמפ עם היבחרו לנשיאות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully