וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנעדרים בכנרת: "לא נערכו כראוי - אפשר היה למנוע אסון"

משפחותיהם של לירון כראדי, איתמר אוחנה ונחמן איטח עוקבות בדריכות אחר החיפושים בחוף לבנון. לצד התקווה למציאת ילדיהן, הדגישו: "למציל לא היה אפילו אופנוע ים, יש סוכת מציל אחת על אלפי ילדים"

רשות הכנרת

משפחותיהם של לירון כראדי, נחמן איטח ואיתמר אוחנה, הנעדרים בכנרת מאז אתמול, לא מאבדות תקווה, אך זועמות על התנאים בחוף לבנון, שבו נערכים גם היום (חמישי) חיפושים אחר יקיריהם. "כשהלכו למציל, לא היה לו אפילו אופנוע ים, שזה המינימום שצריך להיות בחוף כזה גדול", אמר אורי כראדי, דודו של לירון בן ה-17 מנתניה. לדבריו, "אם צוותי ההצלה היו פועלים אחרת והיה להם הציוד הנדרש, יכלו למנוע פה אסון גדול".

דודו של כראדי הוסיף כי אחד מאחייניו הנוספים הלך להזעיק עזרה, אך לא היה לו למי לפנות. "גובים פה כל כך הרבה כסף מהאנשים בחוץ, שהיו יכולים לקנות 40 אופנועי ים ולבנות עשר סוכות מציל", אמר בהתייחסו לתשלום שנגבה בחניון החוף. "יש פה סוכת מציל אחת, שזו פשוט בדיחה, על אלפים של ילדים פה. האחיין הזעיק עזרה, אבל לא היה למי לפנות, וגם כשהוא פנה - לא היו את הכלים".

הדוד ציין כי מי שהצליח להציל נערים נוספים שכמעט נסחפו היו נופשים אחרים בכנרת שהיו רכובים על אופנועי ים. "אלו אזרחים שבאמת נתנו מכל הלב את הציוד שלהם והצילו את האנשים האלה", הדגיש. "זה במקום האנשים שאמורים לתת את המענה".

עוד בוואלה! NEWS:
בן 24 פגע עם רכבו באוהל המשפחתי באילת - האם נפצעה קשה
צעיר בן 23 מההתנחלות קדומים נהרג מפליטת כדור בבית פרטי
השרב מפנה את מקומו לגשם: חשש משיטפונות | תחזית מזג האוויר

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017. אלי אשכנזי
החיפושים בכנרת, היום/אלי אשכנזי

רמי, דוד נוסף של כראדי, אמר היום כי המשפחה מאמינה שלירון יימצא בחיים. "אתמול בשעות הבוקר אחיו הגדול של לירון הסיע אותו לכנרת, שם היה אמור להיפגש עם חברים. זו הייתה הפרידה האחרונה של מישהו מהמשפחה ממנו", אמר.
"החבר שהיה עם לירון על מזרן הים סיפר למשפחה שהחל סחף, והשניים החלו לשחות לכיוון החוף כשהמזרן התפוצץ. במהלך השיחה לירון התלונן בפני חברו שקשה לו מאוד להמשיך בשחייה".

הוא הוסיף: "כמה רגעים לאחר מכן, הספיק להגיע אופנוע ים שהבחין בשניים ולקח את החבר, אבל כששבו לחפש אחרי לירון, הוא כבר לא היה מעל המים. אנחנו מצויים בקשר עם כל כוחות ההצלה, כרגע אין כל חדש. אנחנו ממשיכים להתפלל ולהאמין שלירון יימצא בין החיים".

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017. אלי אשכנזי
תחילת החיפושים בכנרת, הבוקר/אלי אשכנזי

שמעון אוחנה, אביו של איתמר בן ה-18, סיפר כי משפחתו לעולם לא מאבדת תקווה, אך ביקש מהורים שילדיהם מעוניינים להגיע לנפוש בכנרת למנוע מהם לעשות זאת. "הוא ילד יקר מאוד, אני מבקש מההורים שנמצאית בבית, תגידו לילדים לא להיכנס למים", אמר. "תבקשו מהם בכל לשון של בקשה שיחזרו הביתה בשלום, מספיק השלושה האלה, שזה המון".

האב סיפר כי איתמר, תושב קריית שמונה, הגיע לחוף לחגוג את יום הולדתו עם חברים. "אם לא היה לו יום הולדת, הוא לא היה בא, הוא היה איתי", אמר. "הוא יצא למסע ב-5:30 בבוקר עם תיקים. יצא למסע ללא חזור. הים הוא אשליה, זה מקום מסוכן".

אוחנה היה במכינה צבאית בקצרין. לדבריו אביו, "כל הקבוצה ייעדה אותו לגדולות. אני לא האמנתי שהבן שלי יגיע למה שהגיע, הוא התהפך מילד בלאגניסט לילד הכי טוב בעולם", סיפר בדמעות. "עד שהתחלתי להנות ממנו, הוא נעלם לי. לא הספקתי להנות ממנו".

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת 13 באפריל 2017. חטיבת דובר המשטרה
החיפושים בכנרת, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

איטח, תושב ביתר עילית, נעדר גם הוא לאחר שהתהפך ממזרן ים. אישה ששהתה עמו במים חולצה על ידי אזרחים רכובים על אופנוע ים, אך הוא עדיין נעדר. אחותו כתבה בהודעה שפרסמה בפייסבוק: "מתחננת אליכם, תתפללו שימצאו את אחי. בבקשה, הוא נעלם בכינרת ולא מוצאים אותו". אחיו נתנאל אמר כי "אנחנו סומכים על המשטרה, אבל משתתפים בחיפושים. מתפללים שנמצא אותו חי".

דובר מחוז צפון במשטרה, יקי אוחנה, התייחס לטענות לפיהן החיפוש אחר הנעדרים החל מאוחר מדי. "אתמול, משעות הבוקר, עם היוודע הבשורה על הנעדרים התחלנו בחיפושים עם ספינות שיטור. בשעות הבוקר המוקדמות צירפנו את יחידת הצוללנים המשטרתית במשולב עם יחידת הצוללנים של זק"א", אמר. "לצערי אין לנו כרגע בשורות. אני לא רוצה להתייחס לטענות המשפחות בשעת צערן. ברגע שקיבלנו התרעה משינו מהמים כ-80 מתרחצים שנסחפו עם המזרונים שלהם מהמים. גם העלינו לאוויר מסוק צה"לי כדי לגבות את החיפושים שלנו".

מאז אתמול בבוקר חולצו יותר מ-80 בני אדם שנכנסו לכנרת על גבי מזרני ים או אבובים, ונסחפו או התהפכו עקב הרוחות המזרחיות העזות. בעקבות כך, הונפו בחופים המוכרזים דגלים אדומים, והמתרחצים התבקשו שלא להיכנס למים על מזרני ים.

לכנרת הגיעו כ-40 אלף מטיילים מאז החל החג, כשמחצית מהם הגיעו אתמול, יחד עם מזג האוויר ההפכפך. כך למשל, חניון חלוקים, כורסי ולבנון נסגרו אתמול בשל תנאי מזג האוויר והרוחות המזרחיות הקיצוניות, ונפתחו מחדש רק עם היחלשות הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully