וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות חריגה תועדה בקוריאה הצפונית: "מתכוננים לניסוי גרעיני"

על רקע הגעת נושאת המטוסים האמריקנית לאזור, מתכוננת פיונגיאנג לחג לאומי שיתקיים בשבת ובו צפוי שיגור טילים או ניסוי גרעיני, שיתקיים כמפגן כוח מול ארה"ב. עיתונאים זרים נקראו לסיקור "אירוע גדול" – שהתברר כחנוכת מגדל יוקרה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לעבר הים, החודש)

קוריאה הצפונית מתכוננת ככל הנראה לניסוי טילים נוסף כמפגן כוח מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאינו שולל פעולה צבאית על מנת לעצור את התחמשותה הגרעינית והבליסטית. ארגון הפיקוח "38-צפון", שבסיסו בארצות הברית, מסר היום (חמישי) תצלומי לוויין מאזורה הצפוני של קוריאה הצפונית המעידים על כך שהיא "מוכנה ומזומנה" לניסוי טילים, שיהיה השישי במספר מאז 2006.

"צילומי האתר הגרעיני בפונגי-רי מ-12 באפריל מעידים על פעילות מתמשכת באגף הצפוני, פעילות חדשה באזור המנהלות וכן התרכזות של אנשי צוות סביב מרכז הפיקוד", נמסר מהגוף המפקח. "בחצרות האזור המנהלתי הראשית, ישנן 11 יחידות ציוד או אספקה".

עוד בנושא:
פיונגיאנג על הגעת ספינות הטילים האמריקניות: "מצדיקה נשק גרעיני"
האופציות של טראמפ מול קוריאה: "נשק גרעיני בדרום או חיסול קים"
טראמפ אירח את נשיא סין: "קוריאה תהיה נקייה מנשק גרעיני"

צילומי לווין של פעילות באתר לניסוי גרעיני בקוריאה הצפונית, אפריל 2017. 38 North, צילום מסך
ינסה להפגין כוח מול צעדיו של טראמפ. קים/צילום מסך, 38 North

כ-200 עיתונאים זרים נקראו בידי הממשלה להגיע ל"אירוע חשוב וגדול" בפיונגיאנג במהלך הלילה. הכתבים, חלקם מיפן ומארצות הברית, נמצאים במדינה לסיקור ההכנות לחגיגות יום הולדתו ה-105 של מייסדה, קים איל סונג. חרף השערות כי שיגור טילים או ניסוי גרעיני ייערכו בפני העיתונאים, התברר כי האירוע הגדול שאליו זומנו היה פתיחת מגדל מגורים יוקרתי שבו נכח מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און.

גורמים רשמיים בקוריאה הדרומית ממשיכים להעריך בימים אלה כי הסיכויים לניסוי גרעיני בשכנה מצפון גבוהים מאוד. מומחים מאמינים כי קים מתכנן לבצע את הניסוי או השיגור במהלך החגיגות, שיתקיימו ביום שבת. כמו כן, הסבירות שפעולה מסוג זה תתבצע עלתה עקב רצונו של קים להגיב לשליחת נושאת המטוסים האמריקנית "קארל וינסון". נושאת המטוסים נמצאת בימים אלו באזור סינגפור ומלווה בספינות טילים ברקע המתיחות הגבוהה באזור.

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט על שליחת נושאת המטוסים והספינות הנלוות לה לחצי האי הקוריאני עוד בשבוע שעבר. "אנחנו שולחים צי שלם, מאוד חזק", אמר טראמפ אתמול, והוסיף: "יש לנו צוללות חזקות מאוד, הרבה יותר חזקות מנושאת המטוסים". עם זאת, שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר כי מדובר במשימה שגרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully