וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים לפני משאל העם בטורקיה: רוב קטן לתומכי ארדואן

12.4.2017 / 20:25

סקרים שפורסמו לפני המשאל ביום ראשון הקרוב, הצביעו על כך שבין 51% ל-52% מהציבור תומכים בשינוי המשטר כך שלנשיא יהיו סמכויות נרחבות. בינתיים, ארדואן עולב במנהיג האופוזיציה המוביל את מחנה המתנגדים: "העם לא אוהב אותך"

עריכת וידאו: ניר חן

רוב קטן של אזרחי טורקיה יצביע "כן" במשאל העם על שינויי החוקה ביום ראשון הקרוב – כך עולה משני סקרים שפורסמו היום (רביעי) והצביעו על רוב של 51%-52% ברפורמה הנרחבת שתביא לכינון משטר נשיאותי עם סמכויות נרחבות לרג'פ טייפ ארדואן. ההצבעה של טורקים החיים מחוץ למדינה הסתיימה ביום ראשון האחרון.

הנשיא הקדיש את רוב אירועי הקמפיין האחרונים שלו לתקיפת מנהיג מפלגת האופוזיציה המרכזית, מפלגת העם הרפובליקאית (CHP), שמובילה את מחנה ה"לא". הוא האשים את מנהיגה כמאל קיליצדרולו בשקרים, התבטאויות שלפי האחרון אינן מתאימות לנשיא. אתמול לעג לו ארדואן על כך שהפסיד בשבע מערכות הבחירות האחרונות. "העם לא אוהב אותך, הוא לא תומך בך. האמת כואבת", הוא אמר במפגש עם סטונדטים ששודר בטלוויזיה.

עצרת לקראת משאל העם בטורקיה בעיר בורסה, 5 באפריל 2017. רויטרס
מוביל ברוב דחוק. ארדואן בעצרת בחירות/רויטרס

קמפיין משאל העם פגע בקשריה של טורקיה עם חלק מכה מדינות באירופה. ארדואן תיאר את ההחלטה למנוע מכמה שרים בממשלה לקיים עצרות בהולנד ובגרמניה כחלק ממדיניות הדומה לזו של הנאצים.

גרמניה אמרה כי דבריו אינם מתקבלים על הדעת, אך ארדואן המשיך לעלוב בה והאשים אותו במתן מקלט לחברי המחתרת הכורדית (PKK), טענות שבברלין מכחישים בתוקף. "גרמניה מגנה על טרוריסטים. אני אומר זאת בגלוי. כשאני אומר שהם מחיים את הנאציזם הם משתגעים. למה אתם משתגעים? זה מה שאתם עושים, לכן אני אומר זאת", אמר אתמול נשיא טורקיה.

השבוע אמר ארדואן כי נרשם אחוז הצבעה גבוה בקרב טורקים החיים מחוץ למדינה, מה שלפי ההערכות צפוי לחזק את סיכוייו להעביר את השינויים הדרמטיים בחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully