וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מבולבל: "אכלתי עוגה עם נשיא סין - וסיפרתי לו שתקפנו בעיראק"

נשיא ארה"ב תיאר את הרגעים שבהם קיבל את ההחלטה להפציץ בסוריה, בעודו סועד עם עמיתו באחוזתו בפלורידה. "אמרתי לו 'אדוני הנשיא, הרגע תקפנו בעיראק'", נזכר טראמפ, בטרם תיקן את עצמו בעצת המראיינת

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סיפר כי הוא הורה על התקיפה בסוריה ביום שישי האחרון בזמן שאכל עוגה עם נשיא סין שי ג'ינפינג. בריאיון שהעניק הלילה (רביעי) לרשת פוקס התרברב טראמפ כי שני המנהיגים אכלו את "חתיכה מעוגת השוקולד הכי יפה שיש" באחוזתו במאר א-לאגו, פלורידה, כשהורה על "שיגור עשרות הטילים לעיראק". לאחר שנרמז לו מהמראיינת כי הוא שגה, תיקן את עצמו הנשיא.

"ישבתי בשולחן, סיימנו ארוחת ערב, כשעברנו לקינוח", סיפר טראמפ. "הנשיא שי נהנה מחתיכת עוגת השוקולד היפה ביותר שראית מעולם. קיבלתי הודעה מהגנרלים שהספינות ממוקדות וטעונות. מה עושים? והחלטנו לעשות זאת, אז הטילים היו בדרך. ואז אמרתי, 'כבוד הנשיא, תן לי להסביר לך משהו' - זה בזמן הקינוח. 'בדיוק שיגרנו 59 טילים, כולם פגעו דרך אגב, ממרחק מדהים של מאות מיילים, כולם פגעו. כל כך מדהים, זה מבריק, זה גאוני'".

אחרי שהתלונן על הקיצוצים בצבא בתקופתו של ברק אובמה והתבלבל בין עיראק לסוריה, אמר טראמפ כי הוא החליט לספר לשי על התקיפה בזמן ארוחת הערב, כדי שלא יתהה אחר כך "שהאיש שבדיוק ישבתי איתו תקף מדינה אחרת".

צפו בריאיון של טראמפ

במהלך הריאיון הבהיר טראמפ כי אין לו כוונה להורות על פלישה לסוריה. לדבריו, לאחר שראה את תמונות הזוועה של נפגעי התקיפה הכימית במחוז אידליב בשבוע שעבר פנה לשר ההגנה בממשלו ג'יימס מאטיס כדי לקדם תגובה צבאית. "מה שעשיתי היה צריך להיעשות בידי ממשל אובמה זמן רב קודם לכן", אמר טראמפ. "אני חושב שהמצב בסוריה השתפר בעקבות זאת".

טראמפ הפנה במהלך הריאיון אצבע מאשימה לכיוונה של רוסיה ואמר כי אם זו לא הייתה תומכת בנשיא סוריה בשאר אסד, שאותו כינה "החיה הזו", לא הייתה נוצרת מתיחות בין שתי המדינות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
שי וטראמפ בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully