וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול שואה מת בשריפה בביתו: "מי האמין שזה החג האחרון שלו?"

12.4.2017 / 20:15

ליטמן נחום, תושב פתח תקוה שהיה מרותק לכיסא גלגלים, מצא את מותו בדליקה שפרצה כשהיה לבד בדירתו. רעייתו יונה סיפרה: "יצאתי לתור אצל הרופא, אחת השכנות התקשרה להזעיק אותי". המשטרה שללה חשד לפלילים

צילום: מד"א

ליטמן נחום, בן 82, נספה היום (רביעי) בשריפה שפרצה הבוקר בביתו בפתח תקוה. נחום, ניצול שואה שהתנייע בעזרת כיסא גלגלים, מת בדירתו בקומה השלישית בבניין ברחוב קטרוני בעיר, בעת שרעייתו יונה שהתה מחוץ לבית.

אליהו, שכנם של בני הזוג שהוזעק לביתו מהעבודה בעקבות השריפה, סיפר כי פגש את נחום בפעם האחרונה בערב החג. "הוא ואשתו אנשים טובים, איחלנו זה לזה חג שמח, מי היה מאמין שזה יהיה החג האחרון שלו?", אמר

זירת השריפה שבה נספה הקשיש בפתח תקווה, 12 באפריל 2017. אור רביד
"הוא היה במצב רוח טוב מאוד כשנפרדנו". זירת השריפה בפתח תקווה/אור רביד

"הוא היה במצב רוח טוב מאוד כשנפרדנו", סיפרה בשעות הצהריים לוואלה! NEWS רעייתו יונה. "סייעתי לו להתקלח, ויצאתי לתור אצל הרופא ביפו", הוסיפה. "אחת השכנות התקשרה להזעיק אותי לאחר שהריחה ריח שרוף מהבית שלנו. מרגע ההודעה הקשה בנותיי והשכנים מלווים אותי ומסייעים לי".

מוני, שכן נוסף של בני הזוג, סיפר: "זו משפחה טובה, רק לפני כמה שנים הם עברו לכאן. אנשים טובים, אנשי שיחה חיוביים מאוד. עצוב מאוד". הוא תיאר את רגעי השריפה: "כל הבניין התמלא בעשן שחור וסמיך, והיה ריח כבד של שריפה, מהר מאוד הגיעו כוחות הכיבוי והצלה שהוציא אותנו מהבית".

זירת השריפה ברחוב קטרוני בפתח תקווה, 12 באפריל 2017. מד"א
"כל הבניין התמלא בעשן שחור וסמיך". הכוחות בזירת השריפה, היום/מד"א

נסיבות הדלקה טרם התבררו, אך ממשטרת מרחב השרון נמסר כי לא נבדק חשד לפלילים. לפי הערכות ראשונות של כוחות שהיו בזירת האירוע, עולה כי קצר בכלי חשמלי הוביל לדליקה. נחום נעזר בשגרה במטפלת, אך היא לא נכחה בבית היום.

אורן שישנסקי, מפקד משמרת בתחנה אזורית פתח תקווה, הסביר כי "מוקד השריפה היה בחדר השינה, שם הבחנו באדם שנמצא בתוך הלהבות. התחלנו בפעולות כיבוי ובהמשך סרקנו את הדירות הנוספות". לדבריו, "מהר מאוד השגנו שליטה על השריפה אך לצערנו האירוע נגמר באובדן חיי אדם. הוקם צוות חקירה שהתחיל את עבודתו, כל כיווני החקירה נבדקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully