וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות חמינאי: אחמדינג'אד הגיש מועמדות לנשיאות איראן

המנהיג העליון ייעץ לנשיא לשעבר השנוי במחלוקת שלא להתמודד כדי "לשמור על האחדות". הבחירות ייערכו בחודש הבא, אך התנגדותו של המנהיג העליון עשויה לגרום לפסילתו על ידי מועצת שומרי החוקה. הצעד נתפס כניסיון של אחמדינג'אד לחזק מועמד שמרני אחר

מתוך טוויטר

(נשיא רוסיה מארח בקרמלין את נשיא איראן רוחאני)

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד הגיש היום (רביעי) את מועמדותו לנשיאות על אף שהמנהיג העליון עלי חמינאי ייעץ לו לא לעשות זאת. הבחירות לנשיאות איראן ייערכו בחודש הבא, אך התנגדותו של חמינאי פוגעת בסיכויי המחנה השמרני לחזור לשלטון בבחירות, ומחזקת את סיכויו של חסן רוחאני לזכות בכהונה נוספת.

ההרשמה לבחירות לנשיאות שייערכו ב-19 במאי החל שלשום ויימשכו חמישה ימים. לאחר מכן יסוננו המועמדים בידי מועצת שומרי החוקה לפי דרישות פוליטיות ודתיות. המועצה עשויה לסכל את מועמדותו של אחמדינג'אד שכן היא מושפעת לרוב מדעת המנהיג העליון, שממנה את חבריה.

ולכן, בהחלטתו לרשום את שמו חרף דבריו של חמינאי והסיכוי הגבוה לפסילתו, אחמדינג'אד מנסה לחזק את סיכוייו של מועמד שמרני אחר, המיד בגאי, ששימש סגנו בזמן שלטונו. "אני כאן רק כדי לתמוך במועמדותו", צוטט אחמדינג'אד על ידי סוכנות הידיעות מהר כשהוא מלווה את בגאי למשרד הפנים. מועצת שומרי החוקה תעמוד בפני בעיה אם תידרש לפסול את השניים יחד.

לקריאה נוספת:
אחמדינג'אד פתח חשבון טוויטר: "שלום לכל אוהבי החירות בעולם"
הלך הקאמבק? חמינאי ייעץ לאחמדינג'אד שלא להתמודד שוב לנשיאות
אחמדינג'אד שלח מכתב לאובמה: השב לנו שני מיליארד דולרים

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד מגיש את מועמדותו לנשיאות, 12 באפריל 2017. רויטרס
אחמדינג'אד מגיש את מועמדותו, היום/רויטרס

שורת נאומים שנשא אחמדינג'אד בחודשים האחרונים עוררו השערות סביב האפשרות לקאמבק פוליטי. אלא שחמינאי צוטט אומר כי יש צורך באחדות פוליטית ושיש להימנע מפילוג ומקיטוב החברה ש"סייעו לאויבי" איראן.

המנהיג העליון לא אמר מפורשות כי הוא נפגש עם הנשיא לשעבר אך ציין כי "הוא ייעץ לאותו אדון נכבד בביקורו האחרון להימנע מאירוע מסוים", לטובתו האישית ולטובת המדינה. "לא אמרנו לו גם לא להשתתף", צוטט חמינאי.

אחמדינג'אד נבחר לראשונה לתפקיד ב-2005, וניצח בצורה שנויה במחלוקת ב-2009. הבחירות הללו הובילו למחאות הנרחבות ביותר נגד השלטונות מאז המהפכה האסלאמית, ואלו דיכאו אותן ביד קשה. כמה מפגינים נהרגו ועוד מאות נעצרו. הוא הרבה להתבטא בגנות ישראל והכחיש את היקפי השואה, ופעל להרחבת תכנית הגרעין חרף הסנקצניות הבינלאומיות. לפי החוקה האיראנית, אין אפשרות לכהן שלוש קדנציות רצופות, אולם ניתן לשוב לתפקיד אחרי הפוגה של כהונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully