וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: תקיפת האוטובוס של דורטמונד - ככל הנראה טרור; חשוד נעצר

12.4.2017 / 15:30

התביעה מסרה כי הרקע להנחת שלושת המטענים היה ככל הנראה אסלאמי קיצוני ובפשיטה על דירות של שני חשודים נעצר אחד מהם. שני מכתבים נמצאו בזירת התקיפה, באחד מהם נטען כי היא הייתה כנקמה על המאבק בדאעש. מרקל: "מזועזת מהמתקפה"

צילום: רויטרס

המתקפה נגד האוטובוס של קבוצת הכדורגל דורטמונד הייתה ככל הנראה פיגוע ונעצר חשוד אחד עם קשרים לאסלאם הקיצוני - כך הודיעה היום (רביעי) התביעה הפדרלית בגרמניה. בהצהרה מטעם התביעה נמסר כי הרשויות פשטו על דירות של שני חשודים עם קשר לאסלאם קיצוני ואחד מהם נעצר. לא נמסר היכן הוא נעצר וטרם התקבלה החלטה אם לבקש צו מעצר משופט נגדו. שלושת המטענים הכילו חתיכות מתכת שגרמו לפציעתו של אחד השחקנים.

בעיתון Sueddeutsche Zeitung דווח היום כי במכתב שהושאר בזירת המתקפה נכתב כי הייתה זו נקמה על טיסות המעקב של גרמניה אחרי לוחמי דאעש בסוריה. עוד דווח כי ייתכן שהמכתב היה ניסיון מכוון מצד האחראים להנחת המטענים להטעות את החוקרים. במגזין "פוקוס" דווח כי נמצא מכתב נוסף, שבו קיבל ארגון אנטי פשיסטי אחריות על התקיפה.

הקנצלרית אנגלה מרקל הביעה זעזוע מהמתקפה. "בלילה שעבר, הקנצלרית, כמו תושבי דורטמונד ומיליונים במקומות אחרים, הייתה מזועזעת מתקיפת האוטובוס של בורוסיה דורטמונד", מסר דובר של מרקל במסיבת עיתונאים. "אפשר רק להתנחם בכך שהתוצאות לא היו גרועות יותר". התקרית גרמה לדחיית משחק רבע גמר ליגת האלופות נגד מונאקו הצרפתית להיום.

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה: 3 מטענים התפוצצו ליד אוטובוס של קבוצת דורטמונד; שחקן נפצע
חשד לפיגוע: 12 הרוגים וכ-50 פצועים בדריסה בשוק חג מולד בברלין

צוותי מז"פ חוקרים את זירת הפיצוצים בעיר דורטמונד, גרמניה, 12 באפריל 2017. AP
כוחות משטרה בזירת המתקפה בדורטמונד, היום/AP
צוותי מז"פ חוקרים את זירת הפיצוצים בעיר דורטמונד, גרמניה, 12 באפריל 2017. רויטרס
צוותי מז"פ בזירת המתקפה, היום/רויטרס

מקבוצת הכדורגל הגרמנית נמסר אתמול כי "האוטובוס נפגע בשני מקומות" בעקבות סדרת הפיצוצים וכי השחקן הפצוע, מארק ברטרה הספרדי, הובהל לחדר ניתוח בשל פציעה בידו. אחרי התקרית, כוחות גדולים של משטרת מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה הגיעו לאזור. כתבים מסוכנויות הידיעות שהיו במקום סיפרו כי חלונות האוטובוס התנפצו.

גרמניה חוותה בחודשים האחרונים שורת מתקפות טרור, האחרונה והגדולה שבהן הייתה בברלין. בערב חג המולד דרס למוות מחבל מתוניסיה 12 בני אדם, אחרי ששעט עם משאית גנובה לעבר שוק חג מולד בבירה. המחבל, אניס עמרי, נמלט מהזירה ואותר במילאנו יומיים לאחר הפיגוע, שם נורה למוות בחילופי אש עם המשטרה. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, שבו נהרגה גם דליה אליקים. ביולי שעבר נפצעו 15 בני אדם בפיגוע התאבדות במסעדה בעיר אנסבך. גם על פיגוע זה קיבל דאעש אחריות.

בספטמבר יתקיימו בחירות כלליות בגרמניה, ברקע גל המהגרים ששטף את המדינה ב-2015 ושאותותיו עדיין מורגשים. הבעיות בשילובם בחברה לצד איומים ביטחוניים גוברים חיזקו את מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה".

המפלגה צפויה לזכות לראשונה במושבים בבונדסטאג במקביל להיחלשות של מפלגת השלטון השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל. למרות הירידה בפופולריות שלה, מרקל צפויה לפי הסקרים להרכיב גם את הממשלה הבאה ולזכות בקדנציה רביעית.

(עדכון ראשון: 10:30)

האוטובוס של בורוסיה דורטמונד אחרי הפיצוץ. רויטרס
האוטובוס שנפגע בפיצוצים אתמול/רויטרס
שוטרים ליד המלון של קבוצת בורוסיה דורטמונד בגרמניה לאחר הפיצוץ באוטובוס הקבוצה,  11 באפריל 2017. רויטרס
זירת המתקפה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully