וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר הבית הלבן: אפילו היטלר לא ירד לרמה של נשק כימי כמו אסד

12.4.2017 / 0:02

בתדרוך לעיתונאים טען שון ספייסר בבורות כי הצורר הנאצי "לא השתמש בגז סארין על בני עמו, כמו אסד". כשניסה להסביר את עצמו הסתבך עוד יותר: "היטלר השתמש בגז ב'מרכזי השואה'". אף שפרסם הבהרות לדבריו, נשמעו קריאות לפיטוריו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

דובר הבית הלבן שון ספייסר טען אמש (שלישי) בהתייחס למתקפה הכימית, שאותה מייחסת וושינגטון למשטרו של בשאר אסד, כי אפילו "היטלר לא צלל לתהומות האלה של נשק כימי". ספייסר טען כי בשל "עובדה" זו - שכמובן אינה נכונה כי גרמניה הנאצית השמידה מיליוני בני אדם באמצעות גז בשואה - רוסיה צריכה לשאול את עצמה אם זה מישהו שהיא רוצה לעמוד לצדו.

כשהתבקש על ידי אחת העיתונאיות להבהיר את דבריו, אמר ספייסר כי "בכל הנוגע לגז סארין, הוא (היטלר) לא השתמש בגז על בני עמו באותה צורה שבה אסד השתמש". בשלב זה הוא החל לגמגם וציין כי "הוא (היטלר) השתמש בהם (גז) ב'מרכזי השואה'". ספייסר הכיר בטעותו והמשיך: "אני מבין. הכוונה הייתה שאסד הפיל אותם (פצצות הגז) באמצע העיר. אני מעריך את ההבהרה זו לא הייתה הכוונה". בדבריו, גם טעה בשמו של השליט הסורי וכינה אותו "בסאר אל-אשד".

לקריאה נוספת:
ארה"ב באולטימטום לרוסיה: עליכם לבחור בינינו לבין אסד ואיראן
פוטין: "ארה"ב מתכננת מתקפות נוספות נגד סוריה"
בכיר אמריקני: "רוסיה ידעה מראש על התקיפה הכימית בסוריה"

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך עיתונאים, 11 באפריל 2017. רויטרס
"זו לא הייתה הכוונה". ספייסר/רויטרס

ספייסר פרסם לאחר מסיבת העיתונאים הבהרה כתובה: "בשום אופן לא ניסיתי להפחית מערכן של זוועות השואה. ניסיתי להצביע על ניגוד בטקטיקות של שימוש במטוסים לתקיפה בנשק כימי של מרכזי אוכלוסייה. כל התקפה על חפים מפשע היא בלתי נסלחת".

אמירותיו של ספייסר עוררו זעם ולעג ברשתות החברתיות. סנאטור בן קרדין הדמוקרטי כתב בעמוד הטוויטר שלו: "שמישהו ישיג לדובר הבית הלבן קורס ריענון בהיסטוריה על היטלר". אחר כך הוא התייחס להגדרתו של ספייסר את מחנות ההשמדה, "מרכזי השואה". "באמת? המונח שאתה מחפש הוא מחנות השמדה", אמר. צ'לסי קלינטון, בתה של המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון, צייצה גם היא: "אני מקווה שספייסר יפנה זמן כדי ללכת למוזיאון לשואה. זה רק כמה בלוקים מהבית הלבן".

המרכז למורשת אנה פרנק קרא לנשיא דונלד טראמפ לפטר את ספייסר. מנהל המרכז סטיבן גולדשטיין אמר כי האמירות הן "העלבון הכי מרושע נגד קבוצה של אנשים" שנשמע אי פעם מדובר של הבית הלבן, ולכן עליו להיות מודח.

זו אינה הפעם הראשונה שספייסר מועד בלשונו. לפני כחודש הוא כינה את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו - ג'ו טרודו. בתדרוך לעיתונאים לפני שבוע הוא טען כי ארצות הברית מקדמת שלום בין "ישראל לפלסטין", במקום "לפלסטינים" כפי שבבית הלבן נוהגים לומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר החוץ של ארה"ב רקס טילרסון, שר החוץ של גרמניה סיגמר גבריאל ושר החוץ של יפן פומיו קשידה בכנס ה-G7 באיטליה. 10 באפריל 2017. רויטרס
טילרסון, אתמול בפסגת G7/רויטרס

במהלך התדרוך התייחס ספייסר לביקורו של שר החוץ רקס טילרסון ברוסיה ואמר כי הוא נועד לשמור על ערוצי תקשורת עם השלטון ברוסיה. "אנחנו פתוחים לשיתוף פעולה אסטרטגי בנושאים כמו הבסת דאעש, אבל מתי שלא נראה דברים עין בעין, נאמר זאת. הם (הרוסים) חייבים לעמוד במחויבות שלהם בנושא אוקראינה, סוריה ומקומות אחרים, וטילרסון יבהיר זאת בשיחה". לדבריו, "מטרתנו הראשונה היא להביס את דאעש. האקלים הפוליטי בסוריה כעת, הוא כזה שאנחנו צריכים שרוסיה ואחרים יעזרו ליצור אקלים פוליטי שבו הסורים יבחרו מנהיג שיתאים להם".

במסיבת עיתונאים אמר אתמול טילרסון כי על רוסיה לבחור אם לעמוד לצדה של ארצות הברית בעניין סוריה, או לצדד באיראן, בחיזבאללה ובנשיא סוריה בשאר אסד. טילרסון אמר את הדברים בתום פסגת שרי החוץ של שבע המדינות המתועשות (G7) באיטליה, שם נדחתה ההצעה של בריטניה להטלת סנקציות על מוסקבה ודמשק. משם המריא טילרסון למוסקבה כדי להיפגש עם עמיתו סרגיי לברוב.

לפי טילרסון, המדיניות הנוכחיות של רוסיה לא משרתת את האינטרסים שלה, ועליה "להתאים את עצמה" למדיניות האמריקנית. הוא הוסיף כי לא ברור אם רוסיה לקחה ברצינות את תפקידה ומחויבותה בנוגע להיפטרות מנשק כימי בסוריה. הוא ציין כי בין שמוסקבה לא התערבה בנושא במכוון, ובין שלא יכולה הייתה לדעת שאסד עדיין מחזיק בנשק מסוג זה, הדבר "כבר לא משנה כל כך לאלו שמתו". "אסור לנו לתת לדבר כזה לקרות שוב", הוסיף בהתייחסו לתקיפה הכימית של צבא אסד באידליב בשבוע שעבר.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully