וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: 3 מטענים התפוצצו ליד אוטובוס של קבוצת דורטמונד; שחקן נפצע

שעה לפני משחק רבע גמר ליגת האלופות בכדורגל, עם יציאתו מהמלון נפגע האוטובוס. הבלם מארק ברטרה נפצע ופונה לבית החולים והמשחק נדחה. המשטרה: "אין אינדיקציה שמדובר בטרור". לצד המטענים נמצא מכתב קבלת אחריות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(תיעוד מפיגוע הדריסה בברלין, דצמבר 2016)

שחקן בקבוצת הכדורגל הגרמנית דורטמונד נפצע אמש (שלישי) אחרי שהאוטובוס שבה נסעה הקבוצה נפגע מפיצוץ שלושה מטענים. התקרית אירעה אחרי שהאוטובוס עזב את המלון בפאתי העיר בדרכו למשחק רבע גמר גביע האלופות מול קבוצת מונאקו הצרפתית. עדיין לא ברור מי הניח את המטענים, שפצעו את הבלם מארק ברטרה הספרדי. המשחק נדחה למחר.

המשטרה מסרה כי הייתה זאת "מתקפה עם מטענים עוצמתיים", אולם אין אינדיקציה לכך שמדובר בטרור. מקבוצת הכדורגל הגרמנית נמסר כי "האוטובוס נפגע בשני מקומות" בעקבות סדרת הפיצוצים וכי ברטרה הובהל לחדר ניתוח בשל פציעה בידו.

אחרי התקרית, כוחות גדולים של משטרת מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה הגיעו לאזור. כתבים מסוכנויות הידיעות שהיו במקום סיפרו כי חלונות האוטובוס התנפצו. רשויות התביעה במדינה מסרו בהמשך הלילה כי הפיצוצים כוונו ככל הנראה אל אוטובוס הקבוצה וכי החקירה נמשכת על מנת לברר את המניע לתקרית. עוד נמסר כי בקרבת האוטובוס נמצא מכתב קבלת אחריות, אך תוכנו לא פורט.

לקריאה נוספת בנושא
חשד לפיגוע: 12 הרוגים וכ-50 פצועים בדריסה בשוק חג מולד בברלין
גרמניה: 12 נפצעו בפיגוע התאבדות של מבקש מקלט סורי בדרום המדינה

האוטובוס של בורוסיה דורטמונד אחרי הפיצוץ. רויטרס
האוטובוס המנופץ של דורטמונד, אמש/רויטרס
שוטרים ליד המלון של קבוצת בורוסיה דורטמונד בגרמניה לאחר הפיצוץ באוטובוס הקבוצה,  11 באפריל 2017. רויטרס
כוחות משטרה בזירת הפיצוצים, אמש/רויטרס

גרמניה חוותה בחודשים האחרונים שורת מתקפות טרור, האחרונה והגדולה שבהן הייתה בברלין. בערב חג המולד דרס למוות מחבל מתוניסיה 12 בני אדם, אחרי ששעט עם משאית גנובה לעבר שוק חג מולד בבירה. המחבל, אניס עמרי, נמלט מהזירה ואותר במילאנו יומיים לאחר הפיגוע, שם נורה למוות בחילופי אש עם המשטרה. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, שבו נהרגה גם דליה אליקים. ביולי שעבר נפצעו 15 בני אדם בפיגוע התאבדות במסעדה בעיר אנסבך. גם על פיגוע זה קיבל דאעש אחריות.

בספטמבר יתקיימו בחירות כלליות בגרמניה, ברקע גל המהגרים ששטף את המדינה ב-2015 ושאותותיו עדיין מורגשים. הבעיות בשילובם בחברה לצד איומים ביטחוניים גוברים חיזקו את מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה".

המפלגה צפויה לזכות לראשונה במושבים בבונדסטאג במקביל להיחלשות של מפלגת השלטון השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל. למרות הירידה בפופולריות שלה, מרקל צפויה לפי הסקרים להרכיב גם את הממשלה הבאה ולזכות בקדנציה רביעית.

(עדכון ראשון: 21:37)

שוטרים ליד אצטדיון וסטפאלן בדורטמונד, גרמניה, אחרי הפיצוצים ליד אוטובוס הקבוצה,  11 באפריל 2017. רויטרס
כוחות משטרה מחוץ לאצטדיון, אתמול/רויטרס
שוטרים ליד אצטדיון וסטפאלן בדורטמונד, גרמניה, אחרי הפיצוצים ליד אוטובוס הקבוצה,  11 באפריל 2017. רויטרס
כוחות משטרה מחוץ לאצטדיון, אתמול/רויטרס
שוטרים מחוץ לאצטדיון של בורוסיה דורטמונד. GettyImages
כוחות משטרה מחוץ לאצטדיון, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully