וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומת טיסת "יונייטד": זעם בסין, ביקורת בבית הלבן וצניחת מניות

התיעוד שבו נראה נוסע ממוצא אסייתי נגרר במעבר מטוס כשהוא מדמם מפיו גרם לסערה בארה"ב ומחוצה לה. בסין זעמו על סימון הנוסע בשל מוצאו, בבית הלבן אמרו כי הווידאו מטריד, ואילו בבורסה הגיבו בירידת שערים

צילום מסך

תיעוד גרירת נוסע ממוצא אסייתי ממטוס של חברת התעופה "יונייטד איירליינס" עורר אתמול (שלישי) סערה בארצות הברית שגלשה גם מעבר לים, הובילה להשעיית אחד מקציני האבטחה המעורבים בתקרית, להתייחסות של הבית הלבן ואף לירידה של 2% במניות החברה. מנכ"ל החברה, שתחילה התנצל על התקרית, אך לא בפני הנוסע, טען במכתב לעובדיו כי הם לא עשו דבר שלא כשורה. מאוחר יותר, לאחר שגברו התגובות המגנות את התקרית, פרסם התנצלות רשמית.

בסרטונים שפורסמו ביממות האחרונות ברשתות החברתיות נראים צוותי האבטחה בנמל התעופה "או'הייר" בשיקגו שולפים בכוח את הנוסע, רופא במקצועו. הנוסע התנגד לרדת מהמטוס לאחר שהתבקש לעשות זאת משום שהחברה ערכה רישום יתר של הנוסעים. האיש תועד כשהוא נגרר לאורך המסדרון על גבו, מדמם מפיו, משקפיו מעוקמים וחולצתו מופשלת מעלה. התיעוד הקשה גרר זעם רב ברשתות החברתיות, במיוחד לנוכח העובדה שזו פעם שנייה החודש שחברת "יונייטד" סופגת ביקורת על יחסה לנוסעים.

במכתב, שהופץ לעובדים והגיע לידי רויטרס, לא הביע מנכ"ל החברה אוסקר מונויז על הדרך שבה התייחסו לנוסע, אלא כתב כי הנוסע המרה את פיהם של אנשי האבטחה. מוניוז ציין כי החברה יכולה ללמוד כמה לקחים מהמצב, אך יחד עם זאת, טען כי הוא חש אמפתיה כלפי עובדיו. המנכ"ל הוסיף כי הוצע לנוסע פיצוי בסך אלף דולרים, אך הוא סירב להתפנות. "כשהסברנו בנימוס לאחד הנוסעים שהוא מסורב המראה, הוא הרים את קולו וסירב להקשיב להוראות הצוות", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
דובר הבית הלבן על אסד: אפילו היטלר לא צלל לתהומות של נשק כימי
גרמניה: שלושה מטענים פגעו באוטובוס של קבוצת דורטמונד; שחקן נפצע
200 עד 500 דולר לראש: מהגרים מאפריקה נסחרים בלוב בשוקי עבדים

שוטרים מפנים נוסע של יונייטד מטיסה. צילום מסך
הנוסע שנגרר במעבר המטוס/צילום מסך

מאוחר יותר פרסם מנכ"ל החברה התנצלות נוספת ובה הביע צער על הסרתו של הנוסע מהטיסה "בצורה מזוויעה". מוניוז ציין כי הוא "ממשיך להיות מוטרד" מהתקרית. לדבריו, החברה "תתקן את שנעשה כדי שזה לעולם לא יקרה שוב".

מחלקת התעופה של שיקגו מסרה בהודעה כי אחד מאנשי האבטחה לא פעל בהתאם לתקנות והוסיף כי הוא הוצא לחופשה כפויה עד שיתבררו נסיבות התקרית בידי המחלקה. משרד התחבורה של ארצות הברית מסר כי הוא בוחן אם "יונייטד" פעלה לפי ההנחיות במצבים מסוג אלה. "בעוד זה חוקי עבור חברת תעופה להעביר נוסעים מטיסה עם רישום יתר כשאין מספיק מתנדבים, זו אחריות החברה להחליט על סדר עדיפות העלאת נוסעים שלה", מסר דובר המשרד.

דובר הבית הלבן שון ספייסר נשאל בתדרוך העיתונאים על הסרטון. "זו הייתה תקרית מצערת, זה מטריד לראות את הווידאו. אני לא חושב שיש מישהו שצופה בזה ולא מוטרד
לראות מישהו נגרר לאורך המסדרון, דם יורד מפניו. אי אפשר שלא לחשוב שהיה אפשר לטפל בזה טוב יותר, אבל לא מתפקידי להיכנס לשיפוט של זה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

התקרית זכתה גם לביקורת סאטירית מג'ימי קימל:

עם הפצת הסרטונים הפכה התקרית לאחד הנושאים המדוברים בטוויטר. טיילר ברידג'ס, שהעלה תיעוד של התקרית בעמוד הטוויטר שלו, כתב כי האיש אמר לצוות שהוא רופא וחייב לחזור הביתה למטופליו. לדבריו, חברת התעופה ביקשה מתנדבים לעזוב את הטיסה משום שאנשי צוות נוספים היו צריכים לעלות עליה כדי להגיע ללואיוויל. בסרטון שברידג'ס העלה נשמעת אישה שואלת: "הם לא יכולים לשכור רכב עבור הטייסים ולתת להם לנסוע בו?".

גולשים אחרים מתחו ביקורת על הדרך שבה ניהלה החברה את התקרית. "תתנצלו על זה שאמרתם שהייתי חייבים לעשות את זה. היו לכם אפשרויות אחרות וידעתם את זה", כתבה הגולשת טסה דר. "תתנצלו שאפשרתם ליצור תרבות ארגונית שאומרת שזה בסדר להתייחס לנוסעים עם כזה חוסר כבוד".

נוסע נוסף שהיה על הטיסה, ג'ייס אנספץ', כתב: "אף אחד לא התנדב לעזוב, אז יונייטד החליטו לבחור עבורנו. הם בחרו בד"ר האסייתי ובאשתו". לדבריו, "זה נראה כאילו הוא איבד הכרה, הוא צלע והיה שקט", כתב אנספץ', "הם גררו אותו מהמטוס כמו בובה". בסרטון מזווית אחרת נראה האיש חוזר לקבינה, אוחז בווילון ואומר: "תהרגו אותי, פשוט תהרגו אותי, אני חייב לחזור הבית", כשדם מטפטף מפיו.

זעם פרץ גם ברשת החברתית הסינית, "וויבו", שם זכה הסרטון ל-130 מיליון צפיות. רבים מהמשתמשים התמקדו בעדותו של נוסע שדבריו צוטטו ב"וושינגטון פוסט". הוא אמר כי האיש נגרר מהמטוס אמר כי הוא סומן משום שהוא סיני. התגובות כללו גם כאלה ממפורסמים סינים, כמו הקומיקאי ג'ו וונג ומייסד אתר המכירות JD.com, ליו קיאנדונג. "זה גורם לי לשחזר את החוויות המסויטות שאירעו לי בשלוש הפעמים שטסתי 'יונייטד'", סיפר ליו. "השירות 'יונייטד' הוא הגרוע בעולם".

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully