וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 עד 500 דולר לראש: מהגרים מאפריקה נסחרים בלוב בשוקי עבדים

12.4.2017 / 0:40

סוכנות האו"ם להגירה מתריעה ממצבם של מהגרים שעוברים דרך לוב בדרכם לאירופה, ונמכרים ונקנים בידי רשתות הברחה. מראיונות שערכו עם מהגרים ששרדו עלה עוד כי מהגרים שאינם משלמים לשוביהם דמי כופר נרצחים או נשארים לרעוב למוות

עריכה: יוסי אלטר

יותר מהגרים אפריקנים שעוברים דרך לוב נסחרים ב"שוקי עבדים" ומוחזקים בתמורה לכופר בתנאים של עבודה בכפייה או ניצול מיני – כך התריעה אתמול (שלישי) סוכנות האו"ם להגירה. אנשי הסוכנות ראיינה מהגרים ממערב אפריקה, ששחזרו בפניהם כיצד נמכרו ונקנו במוסכים ובחניונים בסבחה שבדרום לוב, הנחשבת למרכז להברחות מהגרים.

המהגרים נסחרו בסכומים שנעים בין 200 דולרים ל-500 והוחזקו בממוצע בין חודשיים לשלושה חודשים, סיפר לעיתונאים בז'נבה עותמאן בלבייסי, ראש המשלחת של סוכנות האו"ם להגירה בלוב. "מהגרים נמכרים בשוק כמו מוצרים", אמר. "מכירת בני אדם הפכה לטרנד בקרב מבריחים בשעה שרשתות הברחה בלוב מתחזקות עוד ועוד", העיד.

המהגרים, רובם מניגריה, סנגל וגמביה, נלכדים כשהם מצפינים לכיוון חופיה של לוב, שם הם מנסים לעלות על סירות לכיוון איטליה. לכל אורך הדרך אורבים להם קבוצות חמושות וחברי רשתות הברחה שלעתים מנסים לסחוט מהם כספים. בתמורה לכספים, הם מאפשרים למהגרים להמשיך צפונה.

לקריאה נוספת:
מחלות, רעב ומכות: מחנות המוות של המהגרים במלזיה
"כל האחרים מתו": בן 16 חולץ בלב הים התיכון לאחר שסירתו טבעה
הנוסח המרוכך לא עזר: בתי משפט הקפיאו את צו ההגירה של טראמפ

מהגרים מגמביה מגיעים ללוב ונסחרים אפריל 2017. רויטרס
מהגרים מגמביה בלוב/רויטרס

ברבים מהמהגרים משתמשים כעובדים בכפייה בתחומים של בנייה וחקלאות. חלקם מקבלים שכר ואחרים נאלצים לעבוד ללא שכר. "בנוגע לנשים, שמענו על יחס רע מאוד, אונס ולעתים זנות בכפייה", ציין בלבייסי.

סוכנות האו"ם להגירה מסרה גם כי אנשיה שוחחו עם מהגר מסנגל שהוחזק בבית פרטי בסבחה יחד עם עוד מאה מהגרים אחרים, שם הוא הוכה, בזמן שאולץ להתקשר למשפחתו ולבקש מהם דמי כופר. לאחר מכן הוא נקנה בידי אזרח לובי אחר, שביקש מחיר גבוה יותר ממשפחתו לשחרורו.

לפי דיווחי הסוכנות, מהגרים שאינם משלמים לשוביהם נרצחים או נשארים לרעוב למוות. כשמהגרים מתים או משוחררים, אחרים נקנים כדי להחליף אותם. המהגרים נקברים ללא זהות, וכך המשפחות שנותרו מאחור לא יודעות מה עלה בגורלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מהגרים מגמביה מגיעים ללוב ונסחרים אפריל 2017. רויטרס
"סובלים מהזנחה שיטתי והתעללות מינית". מהגרים בלוב/רויטרס

"מה שאנחנו יודעים זה שמהגרים שנופלים לידיהם של מבריחים מתמודדים עם הזנחה שיטתית, התעללות מינית ואפילו רצח", אמר מוחמד עבד-איקר, מנהל המחלקה למבצעים ומקרי חירום בסוכנות. "אנחנו שומעים על קיומם של קברים המוניים במדבר".

לוב היא שער היציאה המרכזי למהגרים המנסים להגיע לאירופה דרך הים, ויותר מ-150 אלף בני אדם חצו את הדרך הזו בכל שנה בשלוש השנים האחרונות. השנה חצו לאיטליה מספר מוערך של 26,886 מהגרים, 7,000 יותר מהמספר באותה תקופה אשתקד. יותר מ-600 מהגרים מתו בים, בעוד מספר לא ידוע נעלמו במהלך מסעם צפונה באפריקה דרך המדבר.

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully