וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "ארה"ב מתכננת מתקפות נוספות נגד סוריה"

11.4.2017 / 20:05

נשיא רוסיה הזהיר מפני הפצצות נוספות וציין כי קיימות אף תכניות לזייף מתקפות כימיות בסוריה. שר החוץ האמריקני נחת במוסקבה, אחרי שדרש ממנה להפסיק את התמיכה באסד. גורם אמריקני: רוסיה מנסה לטייח את המתקפה הכימית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי לרוסיה יש מידע, שלפיו ארצות הברית מתכננת לערוך מתקפות טילים נוספות נגד סוריה, וכן שקיימות תכניות לזייף מתקפות כימיות במדינה. דבריו של פוטין מגיעים זמן קצר לפני נחיתתו של שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון במוסקבה, שם ייוועד עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב ברקע המתיחות בין המעצמות.

לצד נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, שהגיע גם הוא למוסקבה לשיחות עם נשיא רוסיה, אמר פוטין כי "יש לנו מידע כי פרובוקציה דומה נמצאת בהכנות בחלקים אחרים של סוריה, למשל בפרברים הדרומיים של דמשק, מתכננים לשתול חומרים כדי להאשים שוב את הרשויות הסוריות בשימוש (בנשק כימי)". לדבריו, טענות וושינגטון מזכירות לו את אלו שנשמעו בטרם היציאה למלחמה בעיראק, בהתבסס על עדויות מפוקפקות ולפיהן לסדאם חוסיין יש נשק להשמדה המונית.

גורם בבית הלבן אמר הערב כי אין ביסוס לטענות של רוסיה ולפיהן המתקפה בחאן שייחון, שבה נהרגו יותר מ-80 איש, נבדתה בידי מתנגדי אסד. "המידע הכולל שיש לנו רב מדי מכדי שכל ארגון מודיעין שהו יוכל להמציא זאת בפרק זמן כה קצר", אמר הגורם.

לקריאה נוספת:
אריק טראמפ: "איוונקה השפיעה על החלטת אבינו לתקוף בסוריה"
בכיר אמריקני: "רוסיה ידעה מראש על התקיפה הכימית בסוריה"
ארה"ב מאשימה: "כישלונה של רוסיה הביא להרג ילדים בסוריה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איטליה סרג'יו מטרלה במוסקבה, 11 באפריל 2017. רויטרס
"פרובוקציה דומה נמצאת בהכנות". פוטין ונשיא איטליה/רויטרס

מאז המתקפה הכימית בשבוע שעבר הגנה רוסיה על משטר אסד, בעל בריתה, וטענה כי אין כל הוכחות לכך שהוא אחראי על כך. פוטין מסר היום גם כי הוא יבקש מהארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי לחקור את התקרית. לפי טורקיה, אחת המתנגדות הבולטות ביותר של אסד שמנסה במקביל לשקם את היחסים עם רוסיה, ממאצי הבדיקו שנעשו לנפגעי המתקפה הכימית העלו כי אכן נעשה שימוש בגז העצבים סארין, חרף הכחשות דמשק.

אמירותיו של פוטין באו שעות לאחר מסיבת עיתונאים שבה השתתף טילרסון באיטליה, שם נערכה ביומיים האחרונים פסגת G7. שרי החוץ של שבע המדינות, איטליה, קנדה, יפן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה והאיחוד האירופי, לא הגיעו להסכמה על הטלת סנקציות נגד רוסיה וסוריה, כפי שביקש שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון. השרים כן הסכימו כי לאסד אין מקום בעתידה של סוריה.

טילרסון אמר במסיבת העיתונאים כי על רוסיה לבחור אם לעמוד לצדה של ארצות הברית בעניין סוריה, או לצדד באיראן, בחיזבאללה ובנשיא אסד. לדברי טילרסון, הבריתות הנוכחיות של רוסיה אינן משרתות את האינטרסים שלה, ועליה "להתאים את עצמה" למדיניות האמריקנית. דוברו של פוטין מסר כי לנשיא לא נקבעה פגישה עם טילרסון בביקורו ברוסיה היום ומחר, אך כלי תקשורת ברוסיה דיווחו מפי גורמים אנונימיים כי ייתכן שפגישה כזו אכן תיערך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר החוץ של ארה"ב רקס טילרסון, שר החוץ של גרמניה סיגמר גבריאל ושר החוץ של יפן פומיו קשידה בכנס ה-G7 באיטליה. 10 באפריל 2017. רויטרס
"על רוסיה להתאים את עצמה למדיניות ארה"ב". טילרסון בפסגת G7, היום/רויטרס

טילרסון הוסיף כי לא ברור אם רוסיה לקחה ברצינות את תפקידה ומחויבותה בנוגע לסילוק הנשק הכימי מסוריה. הוא הוסיף כי בין שמוסקבה לא התערבה בנושא במכוון, ובין שלא הייתה יכולה לדעת שאסד עדיין מחזיק בנשק מסוג זה, הדבר "כבר לא משנה כל כך לאלו שמתו". "אסור לנו לתת לדבר כזה לקרות שוב", הוסיף בהתייחס לתקיפה הכימית. "זה ברור לכולנו ששלטון משפחת אסד מתקרב לקצו", המשיך. "אבל השאלה היא כיצד הוא יסתיים, והמעבר עצמו יכול להיות חשוב מאוד, להבנתנו, ליציבות של סוריה מאוחדת. לכן אנחנו לא קובעים מראש איך הדבר הזה יקרה".

אתמול טען גורם אמריקני בכיר שרוסיה ידעה מראש על התקיפה הכימית בסוריה. לדבריו, מטוסים רוסיים הפציצו את האזור שנפגע מגז סארין, זאת במטרה לטשטש את השימוש בנשק כימי בידי משטרו וצבאו של אסד.

בסוכנות הידיעות הרוסית RIA דווח היום כי שר החוץ הסורי, וואליד אל-מועלם, יערוך ביקור רשמי במוסקבה בימים הקרובים, וייפגש עם לברוב. בתוך כך, שר החוץ של רוסיה שוחח היום עם מקבילו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף על המצב בסוריה ועל המתקפה האמריקנית נגד בסיס צבא אסד. השניים הסכימו כי פעולות כאלה הן הפרה בוטה של החוק הבינלאומי.

(עדכון ראשון: 17:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully